Multitasking


Als ik de telefoon opneem hoor ik aan haar stem al dat ze heel gejaagd is, onderwijl hoor ik dat van alles doet.
Ze vertelt over haar nieuwe zaak, onderwijl stuurt ze haar kinderen bij, zet de aardappelen op en praat ondertussen half hijgend door.
Na een half uurtje hang ik op.

Doodlam, van de ruis die er continu door het gesprek heen ging.
Een tijd geleden gaf ik het aan, als we bellen zou je dan misschien alleen willen bellen en dan verder niets.
Het was stil, ik kan heel goed multitasken zei ze ietwat beledigd, dat jij dat nu niet kan door je ADHD.

Ik moest heel erg lachen, en legde haar uit dat als je belt, je niet onderwijl bezig kan zijn met een andere bezigheid omdat je dan probeert meerdere delen in je hersenen te activeren en dat lukt niet .
Vooral niet als je op 1 gedeelte meerdere beroepen doet.
Dat is net zoiets als proberen in een stopcontact drie stekkers te drukken.

Ze heeft mij een tijdje niet gebeld, we hielden contact, af en toe een mailtje. Sinds kort belt ze weer, ze doet niet meer honderd dingen onderwijl en weet ook weer waar het gesprek over ging.
Maar toch zei ze kan ik heel goed multitasken.
Prima zei ik maar waarom zou je het willen? Waarom zou je je hersenen willen overbelasten?
Niemand vraagt je en de aardappels te koken, je kind te helpen bij het huiswerk en een telefoontje te plegen.
Soms moet dat gewoon zei ze weer ietwat verwijtend. En daarbij vrouwen kunnen dat.

Kunnen vrouwen dat? Of is ons dat opgelegd ,dat we dat kunnen omdat het zo goed uitkomt in deze 24 uurs maatschappij ,dat we dat maar allemaal kunnen.
Zou voor mij ook goed zijn zo’n revalidatie-oord zei ze lachend.
Toen ze wegreed, zag ik dat ze belde, iets uit haar tas probeerde te pakken en naar mij aan het zwaaien was.
Multitasking ,geweldig toch 😉

5 thoughts on “Multitasking

  1. Wat ongezellig en onrustig lijkt me dat gemultitask aan de telefoon. Tenzij ik iets moet doen wat met het gesprek te maken heeft, bijvoorbeeld iets in de computer opzoeken of zo… zit ik op m'n stoel…

    Hoewel… ik loop ook wel eens heen en weer tijdens een gesprek, maar dat is meestal als er flink nagedacht moet worden, of ik moet een probleem oplossen/iets regelen, dan is dat monotone gestap blijkbaar een hulp (?)

    Maar eh… ik ben eerlijk gezegd niet zo goed met alles door elkaar doen als je vriendin… Ik zou er denk ik tien keer zo lang over doen en waarschijnlijk de helft niet goed of vergeten te doen… Dus ik hou mijn tempo gewoon aan… die is prima voor mij…

    Like

  2. Ik ben het met je eens. Als ik met iemand bel, merk ik ook meteen of ik de volle aandacht heb of die moet delen met allerlei andere dingetjes. Dat is best vervelend. Het is nogal onbeleefd, vind ik.

    Like

  3. Ik deed 't vanmorgen nog, maar niemand had daar last van, denk/weet ik: chatten met zoonlief in NY, ontbijten (in mijn uppie deze morgen) en 'n spelletje wordfeud. Fijn weekend!

    Like

  4. Tja, misschien een beetje meer doseren, dat multitasken?! Ik ebtrap me er ook op hoor, dat ik wel alles tegelijk wil doen. Soms is het gewoon niet handig. En als ik bel, dan ga ik meestal alleen op de wc zitten, of in de hal. Of ergens waar ik GEEN kinderen kan zien (en zij mij niet!)

    Like

Geef een reactie

