Status

Single is geen status
Het beschrijft dat je sterk genoeg bent om van het leven te genieten..zonder afhankelijk te zijn van anderen.

Deze bijzondere beschrijving zag ik op facebook staan bij een kennis die ruim een jaar geleden gescheiden is.
Ik vind dit apart want hoe je sociale status is , je bent altijd afhankelijk van anderen.
U roept misschien nou ik niet, ik kan u een heel simpel voorbeeld geven.

U hebt honger en wilt eten kopen. Dan gaat u naar de supermarkt, daar werken mensen, daar ligt het ingepakt,ontwikkeld,verantwoord eten voor u.
Als deze mensen niet werkten kon u misschien wel iets uit het land trekken maar ik zie u dat niet zo doen in deze vrieskou.
Wat ik er mee wil zeggen is dat we altijd afhankelijk zijn van een ander.

Afhankelijkheid is helemaal niet negatief. Behalve als u helemaal de deur niet meer uit gaat en alles door een ander laat doen. Dan vind ik het persoonlijk toch wel iets negatiefs krijgen.
Maar in onze hele leven zijn wij afhankelijk van elkaar. Soms in meerdere mate, soms in mindere mate.
Afhankelijkheid doet ook een beroep op de ander, ik heb jou nodig om…en geeft de ander een prettig gevoel. Ik ben nodig.
Uiteraard niet met de doorschieters die we allemaal wel kennen.

Single is ook geen status , het is een vermelding voor de burgerlijke stand.
Dat je sterk genoeg bent om van het leven te genieten, lijkt mij in elk leven wat je leidt toch prettig. En als je dat deelt (wat ik heel wat anders vind) met iemand anders betekent dat niet dat je niet sterk bent.
Ik heb maar niet op ‘vind ik leuk gedrukt ;-)”.

10 thoughts on “Status

  1. Ik denk dat het bij haar misschien een soort van statement is… Zo richting ex… (of zo) ik ben niet afhankelijk van een man/jou of zoiets… Wie weet is het daarom… een soort van helemaal zat zijn van “mannen/partners” en daarom zo expliciet zijn… volgens mij geeft ze daar juist mee aan, dat ze er nog niet is…

    Afhankelijk zijn of niet, het moet in balans zijn. Ik kan een heleboel zelf en af en toe is het fijn dat het niet hoeft… dan ben ik even afhankelijk en dat vind ik best wel fijn. En de boodschappen, haha, nee ik zie me nu geen worteltjes trekken (die staan vandaag op mijn menu) uit de keiharde grond inderdaad. Gelukkig kan ik die lekker elders halen, die door anderen daar neer is gezet.

    Mooi blogje!

    Like

  2. Eens… Deels.

    Maar ik weet ook dat wanneer je single bent je tegenover iedereen verantwoording af moet leggen waarom je alleen bent. Er mankeert wat aan je als je geen vent hebt. Of je bent pot. Of je bent een bitch, of frigide. Blijkbaar moet je in deze samenleving een relatie hebben. Ik snap heel goed waarom iemand zo'n tekst op haar profiel zet. Ik werd in het verleden gek van het steeds maar weer uitleg hoeven geven nl.

    Like

  3. Heb naar aanleiding van jouw stukje een blog geschreven.
    Sommige mensen denken dat als je vrijgezel bent je niet gelukkig kan zijn of dat er iets mis ana je is. Nee, jarenlang in een ongelukkige relatie blijven daar wordt je gelukkig van.
    Fijn weekend. Hélène

    Like

Geef een reactie

