Later worden


Op onze school blijven de kinderen allemaal over en we eten dan gezamenlijk. Inmiddels staan de dames van mijn klas met mij op vertrouwelijk voet en kwekken we er een eind op los tijdens ons eten.
Vandaag hadden we het eerst over begraven en cremeren, heerlijk zo tijdens de boterham, we spraken over Japanse handwerkboeken, en toen kwam de vraag wat je later wilt worden als je groot bent.

N is 11 jaar en T is 8. Beide schatten van grieten die al kauwend op hun brood vertelden wat ze later wilde worden.
Totdat T mij aankeek en vroeg; én jij juf , wat wil jij later worden?

Ik was helemaal van mijn apropos en N loste het snel op ,Juf is toch al juf en moeder.
Pff gelukkig maar, stel je voor dat ik er nog over na moest gaan denken wat ik wilde worden 😉

11 thoughts on “Later worden

  1. Hahaha… Ik kan me voorstellen dat je even stil viel… dat verwacht je niet als je als juf daar zit te smikkelen met een paar kwebbelaars om je heen, hahaha. Maar je bent wel met wat leuks bezig… Kleurconsulent in opleiding… Maar dat kan je er lekker bij doen, hahaha.

    Like

Geef een reactie

