Sova training

In de jaren 50/60 groeide er een hele rebelse vrouw op,ze mepte er flink op los, vulde fietspompen met water, draaide doppen van suikerpotjes los en haar vader en moeder moesten regelmatig naar school.
De vader gaf aan dat ze zich niet op haar kop hoefde te laten zitten. Ze was een van de eerste die geen rok aan deed naar school en daar gelijk van kreeg van thuis uit. Hoe rebels in de jaren 50!

In de jaren 70/80 groeide er een rebelse vrouw op, ze liet zich niet op haar kop zitten en als de kinderen aan de deur kwamen om te klagen over haar ,zei haar moeder, zeg het haar zelf maar en dropen de kinderen af.
Ze was altijd haantje de voorste en leerde dat vooraan staan goede plaatsen opleverde in deze wereld.

Uiteraard liepen deze vrouw ook wel eens tegen dingen aan die niet goed waren maar ze leerden allebei, niet op je kop laten zitten en je mag best laten zien wie je bent.

Nu groeit er een jongetje op, hij laat zich niet op zijn kop zitten, is haantje de voorste en zijn moeder moet ook op school komen.
En diep in haar hart denkt zijn moeder, hij laat zich niet op zijn kop zitten, en is ook een enorme lieverd , net als die twee hierboven.

Maar helaas anno 2012 wordt daar anders over gedacht en is voor dit soort kinderen sova training.
Begrijp mij niet verkeerd, ik denk dat er heel veel kinderen/mensen baat bij hebben maar zoonlief en ik , die gisteren voor een intake gingen, kregen er zwaar de kriebels van.
Rollenspellen met petten op, klussen mee naar huis, leuke spelletjes en presentjes, is niet mijn idee om hem anders met bepaalde dingen om te laten gaan.

Toen de mevrouw vertelde dat er zoveel aanmeldingen waren van jongens , gaf ik aan dat dat ook de tendens was in het onderwijs. De mevrouw ging zwaar in de verdediging dat er ook wel meisjes waren ,maar dat deze groep alleen uit jongens bestond.
Er zat naast deze mevrouw een man bij, die een vreselijke nare uitstraling had, zoonlief en ik zijn daar erg gevoelig voor, en ik merkte dat we allebei de man wilde triggeren.

Wij, als ouders werden behandeld alsof we niet tot 10 konden tellen , en dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ook gaven ze ons de indruk dat zij dit “probleem”wel even de wereld uit zouden helpen. Zelfs Meneer Williams die toch zeer ongevoelig is voor wat mensen ondergronds uitstralen, voelde dit heel erg.
Er werd nog opgemerkt dat zoonlief zo ver voor was op zijn leeftijdsgenoten qua taalgebruik en verwoorden van gevoelens.
Ik gaf aan dat ik dat bijzonder vond en werd afgestraft met een boze blik.
In mij groeide het rebelse meisje van toen even weer enorm op…maar hield mij in.

Inmiddels hebben we besloten dat we het niet doen, en als u mij nu excuseert ,ik ga de voetbalclub bellen wanneer zoonlief kan komen trainen.
Daar steek ik veel liever tijd in, en is ook een training en niet op de sofa 😉

10 thoughts on “Sova training

  1. Als iedereen die het écht nodig heeft, hetzelfde denkt als jullie, dan geloof ik niet dat het effect zal hebben. Want ik denk dus echt dat er een boel kinderen zijn, die het wél nodig hebben. En dat die kinderen vaak ouders hebben die het juist helemaal niet nodig vinden, want 'het ligt altijd aan een ander'. Even gechargeerd natuurlijk.

    Like

  2. Ik had me niet ingehouden – maar ja, ik ben dan ook een zeer rebelse moeder 😉 Kan me nu dus ook niet inhouden om een reactie te geven, ha ha ha – doe ik niet zoveel..
    Ik ben eerlijk gezegd niet zo van het verplichte groepsgebeuren. Het doet me teveel denken aan 'heropvoeden' en 'hersenspoelen' en 'wij weten wel wat goed is voor jou'. Brrr.. en @ Mrs T: wat je nodig hebt in het leven leer je echt wel in het dagelijks leven. Of niet. En dan moet je daar weer mee leren omgaan.

    Like

Geef een reactie

