Wat denkt u er zelf van?

Gisteren heb ik iets gedaan wat ik nog nooit gedaan heb, ik ben gewoon weggelopen, na een vreselijk consult, een vreselijke co-assistente (zo’n muts van 20 , nou ja ze zal iets ouder zijn geweest die vrolijk binnenkomt en vraagt, menstrueert u nog..mens lees het dossier).
Een afgrijselijke secretaresse die het allemaal heel goed voor mij wist en mijn bezwaren maar onzin vond.
Ik ben echt waar gewoon zo naar huis gegaan, terwijl er nog een echo moet, er nog bloedonderzoek moet, er nog zoveel moet maar ik wilde niets meer.

En hoe terecht het ook was, toch voel ik mij vervelend en last but not least het probleem is verre van opgelost. De buikpijn is nog veel erger, de waardes zijn niet goed, het is allemaal niet goed en het gaat echt niet vanzelf over maar ik kon het niet meer opbrengen.

Ben ik nu zo’n ouderwetse muts die denkt dat een dokter ervoor gestudeerd heeft? En die er van uit gaat dat handelingen goed worden verricht en zich niet met het proces bemoeit? Die uiteraard vertelt hoe en wat er met haar is en zeker niet op haar mondje is gevallen maar toch erop vertrouwd dat de dokter het weet.
Een oudere verpleegster vertrouwde mij al toe dat ze helemaal het heen en weer kreeg van die doktoren die vroegen “wat denkt u er zelf van”….Ja ,duhhhh als ik het zelf wist was ik vast dokter en had ik het probleem opgelost.

En daarbij wist u dat wat een dokter s”nachts heeft gezegd s”ochtends wel helemaal niet meer zo hoeft te zijn. Jaha dat had u niet gedacht he, u denkt ze vertellen u wat maar nee, zo zit het niet.
Wist u dat er vroeger twee soorten mensen waren, de een ging dood aan de blindedarmontsteking en de ander…niet. Ik weet het, het zijn enorme eye openers voor u maar ik denk, ik kan het u niet onthouden.
En die overlevers die hebben nog pech ook want die moeten doorlopen met die pijn en de rottigheid want die zien er niet ziek genoeg uit.
Tot ze een ons wegen? Nee..zekers niet …maar tot wanneer wel…wat denkt u er zelf van?

18 thoughts on “Wat denkt u er zelf van?

  1. Lieve mevrouw Williams wat erg wat je allemaal overkomt. En dan die klote dokters en assistenten of hoe ze zichzelf ook noemen.
    Ik ben al lang geleden het vertrouwen in ze kwijtgeraakt en je moet constant heel allert zijn maar soms ben je gewoon te moe om dat nog te zijn. Ik wens je superveel sterkte toe. Ik weet dat je een sterke vrouw bent. veel liefs. Hélène

    Like

  2. Oh dat vind ik zo'n irritant zinnetje: 'Wat denkt u er zelf van?' Het voelt altijd als camouflage dat iemand het zelf niet weet.

    Ik kan me je verontwaardiging en weglopen goed indenken. Ook ik verwacht dat een arts een autoriteit is op zijn gebied, en weet wat hij of zij doet.

    Like

  3. Wat een vervelende situatie voor je .Geen ander ziekenhuis in de buurt waar je heen kunt voor onderzoek? Ik hoop dat er een oplossing komt want je moet toch goed geholpen worden.Ja ik kan ook iebel worden van artsen in opleiding ,die ik trouwens weiger nu.Sterkte ermee

    Like

  4. Oei, de frustratie spat zo ongeveer van het beeldscherm af. En zal ik je eens een geheimpje vertellen? Dokters weten helemaal niet alles. Sommige dokters weten zelfs bijna niets. En als jouw symptomen niet precies binnen de regeltjes passen van wat ze in de collegezaal hebben geleerd, tsja dan weten zij het ook niet. Dus wat denk je er zelf van.
    Sorry als ook mijn frustratie nu van het beeldscherm afdruipt.

    Like

  5. Ik lees nu dit stukje pas, reageerde net hieronder.
    Artsen lijden nog iets te vaak aan tunnelvisie ben ik bang.
    zo had internist nummer 1 geschreven dat mijn blindedarm in orde was en nummer 5 kijk er al niet meer naar.
    Tot ik echt doodziek was.
    ik hoop dat het zo ver niet hoeft te komen, ik ben uiteindelijk door huisarts naar eerste hulp gestuurd. Toen is het balletje gaan rollen.
    Nogmaals, veel sterkte.

    Like

  6. Wauw, je loopt niet zomaar weg. Inderdaad zo stom, dat ze niet even in het dossier kijken, kost twee tellen. O ja, dat zinnetje daar krijg ik ook altijd de Krieps van… of van het woord mevrouwtje… wordt ik giftig van… ik ben geen mevrouwtje…

    Sterkte met al die vervelende ziekenhuistoestanden… en met de mensen die er rondlopen…

    Like

  7. Wat óntzettend goed van je! Zal je niet opzadelen met vergelijkbare frustraties hierderzijds, maar een afspraak met een ándere arts lijkt mij inderdaad de beste oplossing. En nee, dokters weten niet alles. Maar de góeie weten heel veel, en weten ook wanneer ze iets NIET weten – en hoeven daar niet overheen te blazen met een ego – en kunnen daar creatief en flexibel mee omgaan. Ik wens je vrijdag een dergelijke arts toe. Hang in there!

    greetz,
    Sabine

    http://www.freewebs.com/sabine_frank/

    Like

Geef een reactie

