scan


Angsthaas eerste klas ben ik, echt waar. Ik stond in de wachtruimte nog heel cool te zijn, spotte zelfs een oude liefde, die ook erg lang een goedemorgen zei en nog net zo keek als toen, dus was zelfs even afgeleid van de scan.
Tot dat ik het in kamertje ervoor stond, en hoorde dat ik een infuus kreeg en de rustige broeder zei dat het zo over was.

Een ware paniekaanval overmeesterde mij en ik foeterde Meneer Williams uit, die moest mij nu meenemen en ik stond hier maar en ik wilde niet ziek zijn en…
De broeder legde heel relaxed uit hoe het ging, bracht even snel tussen door een infuus in en zei ,het duurt maar even.

Het duurde ook maar even en de infuus duurde amper, het was een raar,warm gevoel in je lijf maar ook weer zo over en toen stond ik weer buiten.
Te trillen op mijn benen, en na het ontbijt kwam ik weer bij. Stoer sms’te ik rond, belde ik rond, het is al gebeurd hoor..appeltje eitje…
Zo dat heb ik ook weer gedaan, en als u denkt CT-scan is eng, nee hoor, valt reuze mee , hoeft u echt niet voor om half 6 uw bed uit, nagelbijtend en de brief 10 keer lezen, welnee!

17 thoughts on “scan

  1. Ja , dat vertelde de broeder ook, die moest ook erg lachen toen ik vroeg of ik heel lang zo moest blijven liggen.Volgens mij was het werk erom heen vele malen langer dan de daadwerkelijke scan en het goedje drinken ervoor…yeg wat een naar spul zeg!

    Like

  2. OK. Als nu mensen googlen op scan en bang en zo, komen ze hier terecht en ontdekken ze dat het best meevalt. Heb je toch mooi een boel mensen gerustgesteld.
    Anyway: fijn dat het meeviel.

    Like

  3. Hoi, toevallig hier verzeild (via een andere volgster natuurlijk), beetje gelezen en ja hoor 'I've done it': op de buttom geklikt en volger geworden (yeah, jouw 60e volgster, gaaf hé!). Nu even een reactie op dit logje. ben ook al een keertje onder de scan gemoeten, beefde als een rietje voor dat grote enge ding waar ze me in zouden schuiven en me nog meegaven 'even niet bewegen'. duurde inderdaad -gelukkig maar- helemaal niet lang en hup, daar haalden ze me alweer uit dat enge tunneltje. 'Oh, was het dat maar' zei ik toen stoer! sommige dingen zien er nu eenmaal vreselijker uit dan ze in werkelijkheid zijn! lieve groet en tot een volgende keer, Hilde

    Like

Geef een reactie

