Extremely Loud and Incredibly Close


De negenjarige Oskar ontdekt in een vaas in een kast een sleutel, een paar jaar nadat zijn vader omkwam bij de aanslagen van 11 september. De sleutel behoorde toe aan zijn vader, daar is hij zeker van. Maar op welke van de 162 miljoen sloten in New York past hij? Dit is het begin van de zoektocht van Oskar – uitvinder, brievenschrijver en amateur-detective – door de vijf stadsdelen van New York en in de door elkaar gegooide levens van vrienden, familie en volslagen vreemden. Hij komt steeds dichter bij een familiegeheim dat vijftig jaar teruggaat, maar zal het hem ook dichter bij zijn overleden vader brengen?

Deze prachtige, ontroerende film heb ik gisteravond bekeken en ik moet zeggen de tranen liepen mij over de wangen , vooral in het laatste gedeelte.
Het is ook een prachtige weergave van een jongen die, hoogbegaafd is ,en het syndroom van asperger heeft. Soms gaat zijn gedachtenwereld zo ver dat het bijna niet te vatten lijkt.

De liefde van zijn moeder en voor zijn moeder , en toch zijn gave om met mensen in contact te komen is overweldigend.
Ik was helemaal overweldigd door emoties na het zien van deze film.

10 thoughts on “Extremely Loud and Incredibly Close

  1. Ik las het boek en was ervan onder de indruk. De film schijnt slechte kritieken te krijgen van de 'experts'. Ik moet zeggen dat ik het vaak niet met hen eens ben en jij bewijst dat ook nog een keer.

    Like

Geef een reactie

