Koppelaarster


In de klas van de jongste zit een heel mooi meisje. Het is een klassieke schoonheid om te zien en je ziet dat daar een prachtige dame gaat uitkomen.
Volgens de juf, heeft ze adhd omdat ze het moeilijk vindt in de klas en omdat ze steeds rare geluidjes maakt.
Dit laatste noemt de jongste ook heel vaak dat ze dat doet. Maar hij vertelt ook dat ze heel vaak haar gelpennen met hem deelt.
Dat hij mooie stickers van haar krijgt en dat ze het leuk vindt om hem een beetje te plagen.

We vonden het schattig om te horen. Hij doet stoer en haalt zijn schouders op.
Afgelopen woensdag ging de middelste hem ophalen voor het eten en kwam ze buiten het meisje met haar vriendin tegen.
“Ben jij de zus van ?”vroeg de vriendin en toen de middelste dit bevestigde vertelde de vriendin dat ze het mooiste meisje verliefd was op de jongste.

Uiteraard spraken wij hierover tijdens het eten en de jongste lachte de plagerijen stoer weg. Meiden pffff…
Gisteren kwamen ze aan de deur, en de vriendin vertelde mij trouwhartig hoe verliefd het meisje was, het meisje stond een beetje bedeesd naar haar voeten te kijken en de jongste stond schuin achter mij.
Morgen krijgt ie een cadeautje zei de vriendin, zeg nou zelf zei ze beetje bits tegen het meisje.Het meisje lachte verlegen naar de jongste en het leek wel alsof haar wereld daaruit bestond.

Vanmorgen ging hij naar school, ik vroeg aan hem, vraag of ze een stukje taart komt eten als je dat leuk vindt. Hij keek mij aan en vroeg is dat niet gek? Ik zei nee joh je vraagt gewoon of haar vriendin meekomt vraag jij of je vriend ook komt, gezellig op de trampoline of in de speeltuin.
Stoer stond hij naast mij en gaf mij een kus, ik vind jou ook heel lief hoor!
En ik zwaaide hem uit en bedacht dat mijn joodse bloed weer eens goed had gestroomd, een koppelaarster eerste klas! 😉

8 thoughts on “Koppelaarster

Geef een reactie

