De nekslag

Optimistisch blijven, het is zoals het is, adem in , adem uit, ..wat heb ik de laatste tijden allemaal niet gehoord.
De een zegt het vanuit werkelijke belangstelling, de ander uit beleefdheid, maar ik heb gemerkt dat het leven van een chronisch zieke soms bar eenzaam is.

Mensen van wie je dacht dat het je vrienden waren blijken ineens onvindbaar.
Druk, ik heb het zo druk, alles gaat goed he? Nee, niet? Ehhh , er word onrustig gedraaid en geschuifeld, weet je, ik bel je.
En als iedereen die dat heeft gezegd zou bellen ,zou ik het erg druk hebben.

Het lijkt alsof er gedacht wordt dat als ik bel ,ik gelijk alles wil vertellen. En dat wil ik helemaal niet want ik ben juist benieuwd naar de ander. De ander is op dit moment mijn life-line naar buiten. Het klinkt misschien somber of deprimerend maar zo is het wel.

Bekruipt mij een vervelende gevoel, denk ik …toen jij vreemd ging , vriendin die nu in geen velden of wegen te bekennen is omdat het helemaal weer koek en ei is met haar man, toen wist jij mijn telefoonnummer ook, als je vroeg of ik kwam, kwam ik en toen ik je voor het blok zette omdat je man wanhopig bij ons kwam vragen wat er nu met je was heb ik mijn mond gehouden. Ik heb je gevraagd dit op te lossen.

En vriendin die zo ziek was, zo alleen en verdrietig, die elke dag mijn nummer ook kon vinden…vreemd dat nu je je zo goed voelt, mij niet meer kan vinden.
Is het blijkbaar vervelend dat de ander nu ziek is en past het niet meer in je straatje.

Ik wil niet zeuren, want ik val ze niet lastig, maar ik wil wel zeggen dat dat soms de nekslag is. Want het is niet mijn keus een chronisch zieke te zijn, of een leven te hebben zoals ik het nu heb.
Ik wil net zoals als jullie, werken, leven, niet meer over elke stap na te hoeven denken, en geen rekening meer te houden met het feit of ik wel eens ziek, zwak ,misselijk of heel veel pijn kan krijgen.

In deze strijd met mijn lijf heb ik vele soldaten nodig, en die moet ik helaas zelf aanvoeren. Maar deze soldaten willen ook ook wel eens vermaak, een leuk gesprek, want met mijn hoofd is er behalve regelmatig hoofdpijn niets mis mee!

26 thoughts on “De nekslag

  1. Ik ben bang dat dit geen echte vrienden zijn. Wanneer het altijd eenrichtingsverkeer is klopt er iets niet. Peter-Jan Rens noemde die mensen rugzakken. Zo snel mogelijk dumpen dus.
    Sterkte!

    Like

  2. Wie je het meest mist zou ik gewoon opbellen! En eerlijk zeggen: dat je hen nodig hebt. (niet om telkens je verhaal te vertellen maar als echt vriendin, dus ook om te luisteren naar hen)

    Van mezelf weet ik dat de drempel soms bestaat uit 'niet weten wat te zeggen/te doen'

    Twijfel je of het echte vrienden waren?
    Hebben ze je uitgezogen en leeg achtergelaten – stom. Ik hoop zo dat er iemand uit het stof op staat. Misschien tijd voor nieuwe vriendschap!

    Like

  3. Lastig is dat he.. Ondergetekende heeft een ander soort chronische ziekte als jij, maar dezelfde ervaring(en).
    Mensen die bij mij op de stoep staan als zij het zwaar hebben zijn op het algemeen níet dezelfde mensen bij wie ik op de stoep sta als ik het zwaar heb. Wederkerigheid blijkt iets heel bijzonders te zijn en voorbehouden aan die een of twee fijne mensen. Voor de rest neem ik ze maar zoals ze komen en maak ik me er niet meer echt druk om – de ándere soort heb ik ten slotte ook in de omgeving. Mensen afschrijven doe ik zeer zelden – hooguit vertel ik iemand dat het me tegen is gevallen dat.. enz. en dat schijnt vaak al confronterend genoeg te zijn waardoor men zichzelf vaak al verwijderd 😉

    Ik wens je vele fijne contacten de komende tijd. Je hebt ze nodig.

    greetz,
    Sabine
    http://www.freewebs.com/sabine_frank/

    Like

  4. En spreek je je gevoelens ook uit? Als het echte vriendschap is moet die ruimte er zijn. Of durf je dat niet? Dan is het denk ik (sorry) geen echte vriendschap.
    Ik vind het heel verdrietig om te lezen dat je er zo verdrietig van bent. Terecht trouwens.

    Like

  5. Gaat het effe niet zo lekker? Je hart luchten via je blog helpt meestal wel een beetje toch. Maar wat jij schrijft is voor veel mensen herkenbaar denk ik. En vaak komt dan de knuffel of de arm om je heen uit een hoek waarvan je het niet zou verwachten. Bij deze een klein knuffeltje van mij.

    Like

  6. Lastig, moeilijk en verdrietig deze harde leerschool. Het vervelende is dat je jezelf het meest benadeelt door je hierover boos te maken en/of op te winden….helaas. Ik denk dat het (weer?) tijd wordt om de balans op te maken, te kijken wie je (echte) vrienden zijn en wie niet al je kostbare energie verbruiken. Sterkte lieve meid.

    Geaxx

    Like

  7. Daar kun je je soms behoorlijk gekwetst door voelen, stel ik me voor. De ervaring heeft mij geleerd dat bijna geen enkele relatie echt gelijkwaardig is in de zin van volmaakt tweerichtingsverkeer. En mensen houden nu eenmaal niet zo van problemen, vooral als ze een beetje lang gaan duren, maar goede vrienden kun je meestal wel gewoon zeggen wat je nodig hebt, en dan krijg je het ook.

    Ik heb helaas uitgebreide ervaring met depressie, nou, dáár word je impopulair van. Het hoofd werkt dan niet mee, hè.

    Like

  8. Klopt, maar soms heb ik wat meer steun nodig of voelt het zo afgesneden aan, verwoord ik dat zo goed? En dan zou ik zo graag gewoon weer even ouderwets lol willen hebben en dat lijkt dan niet te kunnen.
    Maar goed adem in, adem uit ;-)))

    Like

  9. In tijden van nood, enz. Balen met een grote B moet je er van. Maar ik mag hopen dat er toch wel een páár vrienden zijn overgebleven…?!

    Voor zo ver dat gaat: Vrolijk Pasen..!

    Like

  10. Helaas een héél erg bekend fenomeen… en dat vond ik toch altijd zó erg zo'n enorme klap in mijn gezicht. Mijn moeder zei dan altijd… dat zijn mensen die niet sterk in hun schoenen staan en die worden bang van een probleem of verdrietig verhaal van een ander… dan willen ze vluchten, maar als ze zelf iets hebben weten ze niet hoe snel ze moeten bellen of naar je toe te renne om uit te huilen… zucht.

    Ik merk dat daardoor de behoefte/lef voor vriendschap afneemt. Het was zó vaak zoveel eenrichtingsverkeer dat er wel enige afstandelijkheid is ontstaan… dat herken je pas achteraf… De afgelopen tijd begint dat te dagen en daar moet ik toch wel wat mee doen, want ik heb ook veel lol gehad met die vrienden voordat die “mep” in mijn snoet kwam.

    Maar ik denk ook ja… als iemand ècht is, dan denk ik mijn intuïtie het inmiddels wel herkent… hoop ik, hahaha.

    Like

  11. daar gaat het juist vaak mis, op een dag merkte ik dat ik altijd degene ben die bel of mail, nooit de ander (die enkele positieve uitzondering daargelaten).
    Nog erger vind ik de hele korte mailtjes/smsjes die ik krijg van mensen op mijn verjaardag, dan kunnen ze er blijkbaar echt niet onderuit en dan staat er altijd: ik bel je snel voor een afspraak…..waarna er weer een oorverdovende stilte volgt.

    Like

  12. This method of fishing also has a by-catch of non-target species
    such as sharks, dolphins, turtles, and other non-target
    fish species. Depending on how you're going to want to do your fishing you'll
    want to find a boat to rent for Michigan fishing. Yet sometimes a
    net is better to use because it usually doesn't harm the fish and will most likely be easier for you to prepare the fish for later.

    Also visit my web page … click the following page

    Like

  13. For any kind of luxury item of consumption, MAD (Money,
    Authority and Desire) is required. So your personal, non-commercial, watercraft is
    exempt from a licensing requirement. But mostly BBC Radios 4 and 5 because, being speech orientated, they're more like what I do, so I can learn lots from them.

    My web-site – radio oberkrain live stream ()

    Like

  14. No longer does a music lover need to bother about traveling out of range when
    a fantastic song comes on over the vehicle radio. Hardware
    mechanisms used in the manufacturing of a Wi – Fi internet radio system is less complicated and the point of
    ergonomics is kept in mind by the manufactures.
    But mostly BBC Radios 4 and 5 because, being speech orientated, they're more like what I do, so I can learn lots from them.

    Here is my blog post … radio music adapter ()

    Like

  15. Similar to the cue ball that is shot in pools; this game
    involves coins and strikers that are essential to play carrom game.
    All spaceship game leveling systems are designed slightly differently, but there are some general concepts that apply to all games in this genre.
    But what happens when a player runs out of race tokens.

    Here is my web page; http://www.spielespielen24.
    de/jumpandamprun/bubble-bobble-revival (revinx.net)

    Like

  16. The developers are saying that Defiance is a pixel perfect shooter, so
    if you aim at your target's head it WILL be a headshot instead of the invisible dice rolling a 5 and telling you that you somehow missed. At the same time, web games seemed like the future of gaming, and we wanted to be a part of it. The main reason why you would want to do this is simple, you can unlock the true potential of your purchase.

    Here is my web-site: www acceptourcard com mc

    Like

  17. You have to give a tube radio at least 20 to 30 minutes just
    to warm up and then you decide what frequency you
    want to be on and load the plate and tune them up. Much
    of your best players marketplaces in the united states are supervised.
    What s more is that 2G phones can come in a tinier and slimmer package, even its batteries.

    Visit my page – philips alarm clock radio with light

    Like

  18. (Game scheduled for December 15th with Utah State playing Toledo).
    By obtaining increasingly more favour using their company people in
    your social settings, the more handle you will need
    to acquire what you would like, and thru The particular Coalition Game you have just
    about the most effective tips for hypnotherapy that gives
    you the talent to ensure that you influence other folks. Most video game
    testers reported that their salary falls between $15,000 and $55, 000 in a year.

    Here is my homepage :: just click the next webpage ()

    Like

Geef een reactie

