Voeten

Ik ga u iets bekennen, ik vind onbekende blote voeten eng..
Ik weet het, het is een hele vreemde, bijzondere angst maar ik heb hem al sinds ik een kind ben.
Mijn moeder kon mij vertellen dat ik eerst grote voeten heel eng vond, vooral als ze bloot waren.

Nu denkt u natuurlijk, nou daar valt mee te leven want zoveel blote voeten zie je toch niet. En daar vergist u zich in.
Wat te denken van het zwembad, de sauna, of de grootste gruwel, de zomer.
Iedereen gooit zijn voeten in schoeisel waar je de hele..blote..voet kan zien.

Mensen laten hun ergste voeten aan mij zien. “Zag ik gisteren toch iets raars op mijn voet, kijk jij eens”. Gegarandeerd dat u mij binnen een vloek en zucht buiten hebt staan en dat ik echt misselijk ben.
Ooit had ik een vriendje,was vreselijk verliefd en deze ging op de tweede date (uiteraard in de zomer)met zijn blote voeten tegen mijn benen aan friemelen.
Is nooit wat geworden, begrijpt u onmiddellijk!

Het is ook niet ik de onverzorgde voet schroom, nee het zijn alle voeten. Ik moet toch wel een redelijke lange tijd op goede voet met iemand staan wil ik een blik werpen op de blote voet.
Mijn beste vriendin is pedicure, de gedachte alleen al maakt dat ik beroerd word.
Soms vertelt ze verhalen, waar u van denkt, nou en , en bij mij de maag drie keer omdraait.
Zelf ga ik ook naar de pedicure,want uiteraard een onverzorgde voet kan ik zelf niet hebben. Ik heb wel eens een date laten schieten omdat de voet niet verzorgd was, dus u begrijpt het is nog al een ernstige afwijking.

De enige blote voeten die ik mooi vond vanaf de eerste dag waren de voetjes van mijn kinderen. Die heb ik uitgebreid bewonderd, geknuffeld en verzorgd.
Gisteren stelde mijn jongste voor om binnenkort naar het blote voeten pad te gaan. Dat ligt hier in de buurt. Stoer zei ik, lijkt mij een goed idee.
Inwendig ril ik al, al die blote voeten op dat pad…….

Gelukkig regent het vandaag, geen blote voeten op mijn pad vandaag 😉

20 thoughts on “Voeten

  1. Oh mevrouw Williams wat een raar verhaal, haha. Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor want ik kan ook van de raarste dingen beroerd worden.
    En oh ja die kindervoetjes, om op te eten zo mooi met die kleine teentjes eraan.
    Blote voeten pad vond ik heel erg leuk.
    fijne week en liefs van mij. Hélène

    Like

  2. Die van mij lijkt erop. Ik kan niet tegen het gevoel van droge dingen tegen mijn voeten. Zoals zand, stof, vloerbedekking. Ik krijg daar echt de rillingen van. Ik slaap dus altijd met sokken, houd het heel even vol op het strand, maar moet daarna of sokken aan, of mijn voeten insmeren met een hele vette crème. Met mijn handen heb ik dat ook overigens, maar in mindere mate.

    Like

  3. Geweldig logje, wat een bekentenis (-;

    Ik heb wel iets met voeten, het zegt veel over iemand. Zowel schoenen als blote voeten. Het wordt nooit iets tussen mij en een vent met verkeerde voeten, maar van die van mijn geliefden kan ik juist wel houden, ook als ze oud en knobbelig zijn…

    Maar eh, zware tijd dus binnenkort voor jou (-;

    Like

  4. even eeen paar logjes inhalen! hahahaha, een blote voeten-fobie! sorry, maar ik begrijp best dat dat voor jou behoorlijk lastig kan zijn; gelukkig krijg je echt niet zo vaak met blote voeten te maken. En je hebt volkomen gelijk: die kleine wondertjes van knuffelige, warle, zachte kindervoetjes…. wie zou daar niet voor wegsmelten. Nou, laat ik je dit nog meegeven: een blotevoeten-fobie is één zaak, maar wat dacht je van iemand met stinkende zweetvoeten…. nou zeg, da's pas erg! ;-)))

    Like

  5. Wel een heel aparte afwijking.
    Blote voeten doen me weinig, maar ik vind t niks als mijn dochter blootvoets door het huis loopt. En nee, het blote voeten pad lijkt me ook niks. Verder valt het gelukkig wel mee 😉

    Like

  6. Ik heb het met 'oudere, lelijke voeten' sommigen gaan nooit naar de pedicure, maar lopen zomers wel in open sandalen rond. Hoe durven ze? Ben ook allergisch voor mannen in te korte broekjes, gelukkig zie je ze niet zoveel op straat, wel op de camping of zo. Ga daar ook niet vaak naar toe. Als vrouw vindt ik het ook onsmakelijk als andere vrouwen rondlopen met een hele grote cleavage. Genant!! Nou ja, er valt wel mee te leven!

    Like

  7. ha,ha,ha leuk al die verschillende reacties, ik heb juist veel met voeten. met mooie damesvoeten dan. ik mag ze graag kietelen en raakt daar weer opgewonden van. voor mij dus veel mooie voeten!

    Like

Geef een reactie

