Tranen met tuiten

Overal ben ik emotioneel onder, gebeurd er iets naars, hup tranen in de ogen, wint er iemand een prijs , hup tranen in de ogen.
Het leed van de wereld, onverwacht talent, een emotioneel moment in een film.

Eigenlijk baal ik er wel een beetje van, ik was nooit zo emotioneel. Maar ik kan mij herinneren dat ik een jaar of 20 was en oudere dames hier over hoorden vertellen.
Stom vond ik dat, film was nep, en erge dingen gebeuren.
Ik zou nooit zo worden!

Ik zou ook altijd strak in mijn vel blijven, zou ik alle moeite voor doen, ik zou altijd blijven werken en altijd drie/ vier keer in week blijven sporten.
Uiteraard lette ik ook altijd op mijn eten en ik ….

Wat wist ik van opvliegers, die je ineens overvallen? Koorts, ineens kreeg ik koorts zei ik tegen Meneer Williams, de eerste paar keren. Zo raar, en voordat ik de thermometer kon vinden was het over.
Vaak staat de verwarming hier een paar graden lager en draag ik uiteraard laagjes want het moet snel uit en wederom aan kunnen.
Alle nepmaterialen zijn in de ban, en ik ben regelmatig krakkemikkig en emotioneel.

Ineens verlang ik naar een wereldreis, vanmorgen dacht ik, zullen we ons grote huis verruilen voor een leuk appartement in de stad. Ik zag mij al leuk flaneren met Meneer Williams elke avond….ik…die zo van rust houd en flaneren in de stad…

Gisteravond was ik bij de pedicure, die net zo oud is als ik en we hadden het over andere vrouwen. De pedicure vertelde over een andere vrouw, jonge vrouw nog hoor zei ze tegen mij nog net geen 50 😉
Ik ben niet bejaard maar iemand van 50 noem ik geen jonge vrouw meer, misschien als je dik in de 80 bent en het dan over iemand van 50 hebt.

Ook zij herkende vele dingen, heb je nu ook zo’n zin een heerlijk vrij leven, genieten van de dag, en alles achter je laten.
We keken beiden met romantische blik haar tuin in, het huis met haar drie kinderen, tranen sprongen ons in de ogen, heerlijk leek ons het.
Ze maakte mijn voeten weer netjes en ik vertrok naar huis, om de jongste in bed te stoppen, de oudste te bellen, de middelste haar verhaal aan te horen en de afwasmachine uit te pakken.

Om uiteindelijk heerlijk op de bank te vallen, met een kop yoghurt voor de extra calcium , die schijn je nodig te hebben op deze leeftijd 😉

22 thoughts on “Tranen met tuiten

  1. Zo herkenbaar. Opvliegers, wat wist ik daar nu van? Huilen om de reclame? Ik vond mijzelf wel erg emotioneel. De tranen zaten erg hoog. Om de ene dag vrolijk te zijn en de volgende dag doodmoe en in de put. Een dag later was dat zomaar weer verdwenen. Het heeft lang geduurd eer ik er achter was wat het was.

    Het duurt nu al 11 jaar…..

    Liefs Frederique

    Like

  2. Haha en ik altijd maar denken dat die vrouwen met hun opvliegers en moodswings zich aanstelden .Nou dat heb ik 14 jaar ervaren dat dat dus echt niet zo is .En wat een zegen toen dat allemaal ophield.Komt goed!!

    Like

  3. Kijk daar houd ik mij aan vast,laatst hoorde ik een jaloersmakend verhaal van een collega, die voelde zich wat vreemd al een tijdje, bloed werd geprikt, bleek al door de overgang heen te zijn.
    Niets gemerkt zei zij….

    Like

  4. Ik kan ook wel eens huilen om niks, lig soms s'nachts ook te baden maar dat zal toch geen overgang zijn?? Als ik het allemaal zo lees begin ik daar toch steeds meer over na te denken. Toevallig een vrouwtje op het schoolplein, net 40, ze dachten dat ze overspannen was een jaar lang, en weer meer onderzoeken en noem maar op, wat blijkt?? Precies ze zit in de overgang…
    Ik wens je veel sterkte met de overgang, en het schijnt ook weer over te gaan….dus houd moed….

    Like

  5. Ahum, in januari vijftig geworden. Deed harstikke zeer!
    Ik ben al door de overgang heen, maar das voor mij helaas geen reden om ook geen klachten meer te hebben 😦
    Nou ja, alles zal rech' kom. We moeten ons maar een beetje aan elkaar vasthouden. Houd moed!

    Like

  6. Ik wil het geloof ik allemaal nog niet weten… Ik zal eens aan mijn moeder vragen wanneer het bij haar begon (het schijnt dat je meestal het spoor van je moeder volgt). Ongesteld werden mijn zus, ik en mijn moeder op hetzelfde moment… dus… dat misschien ook. Mijn zus is wel al vier jaar ouder en heeft nog nergens last van, dus ik ben hoop ik minstens vier jaar gevrijwaard van schommelende hormonen…

    Sterkte met de moodswings… en een thermostaat die het niet meer weet…

    Like

Geef een reactie

