De handige man


Bent u in het bezit van een handige man? Die bergen gereedschap en materialen bezit? U waant zich bijna in uw eigen praxis als je bij deze man in de gereedschapskasten kijkt.
Diegene die als er iemand in uw omgeving met een probleem zit gelijk aan komt snellen, gereedschap en materialen klaar.
Die na de klus geklaard te hebben , enorm trots is op zichzelf en de ander heel blij?

Ik heb zo’n man, mijn garage is bijna een filiaal van de gamma, praxis of welke andere bouwmarkt dan ook. Welk schroefje zei u? Wacht even ik pak hem even, u wilt er 10, kan makkelijk. Pluggen erbij? Geen probleem…
Van verfspuit tot driekoppige boor, alles is aanwezig!

Naast dit filiaal zijn wij ook de trotse bezitters van een prachtig oud huis, met vele mogelijkheden tot verbouwen.
Uiteraard zegt de handige man, ik doe dat zelf. Ik heb alles in huis en ik doe dat.
….had ik dat beloofd, zei je..klopt maar ja, andere klus he, bij je moeder, bij vrienden, bij…weet je volgende week dan doe ik het echt hoor.
Zet jij alles maar klaar….

Inmiddels heb ik na ruim 2,5 jaar het heft in eigen hand genomen. Ik heb gebalanst in mijn filiaal. Een inventarisatie lijst opgemaakt en ben begonnen met opruimen.
Al die dingen die oo zo handig zijn en echt nog wel van pas komen..weg ermee.
Een mens kan niet zonder..vijf hamers?10 rolmaten..ik zeg altijd maar zo better be safe then sorry!

Kasten verplaatst, en de garage ga ik ombouwen tot atelier. Uiteraard heeft mijn handige man alweer heel veel plannen en ik laat hem, ik trek mijn eigen plan.
1 juni hoef ik pas onder het mes, ik houd u op de hoogte.

12 thoughts on “De handige man

  1. Oh, jij ook al zo'n man? Ik doe dat ook af en toe, de schuur opruimen. Kom ik 10.000 boortjes tegen, ze zijn overal :O net als bakjes met bitjes, rolmaten en losse stekkerdozen.

    Gaaf dat je een atelier gaat maken. Dan komt die handige man met zijn uitgedunde filiaaltje ook wel goed van pas 🙂

    Like

  2. Oh, jij ook al? Onze kelder is een van de filialen van Gamma, Praxis of wat voor doe-het-zelf-winkel ook. Probleem bij mijn man is dat als hij iets niet kan vinden, hij 't nog eens gaat kopen, haha. We wonen hier al 21 jaar, en al 21 jaar wordt de kelder 'binnenkort' opgeruimd …

    Like

  3. … Ik ben de handige man in huis vrees ik… Mijn man heeft twee linker handen… Heláás, want er gebeurt als ik geen actie onderneem in huis dus totally niks. Maar ja, als ik het zo lees jou handige man ook niet, want hij is ergens anders handig aan het wezen… waarschijnlijk net zo lastig als het gebrek van een handige man.

    Maar ik trek net als jij mijn eigen plan, dus hij komt geregeld thuis met de kranten op de vloer of alle meubels in het midden van de woonkamer… Maar aan de andere kant, als ik eenmaal de boel in werking zet… is hij niet te beroerd om vast te houden, naar de schuur of Gamma te lopen en het vullen van glaasje met nattigheid of een bordje met een tosti.

    De motivatie zoek ik op een klusblog… en dan kom ik er ook wel… alleen als er iets met water, elektra en gas is… of op het dak, dan ben ik pleitte… Dat doe ik dus niet, daar bestaan handige mannetjes voor die weten wat ze doen, hahaha.

    Maar zo'n atelier klinkt goed!! Jij vermaakt je wel tot 1 juni… doe je wel een beetje rustigjes aan?

    Like

  4. O, wat grappig, ook hier zo'n man. Maar ik heb nu ook bedacht dat ik de klusjes hier in huis aan ga pakken, hoewel ik daar niet zo goed in ben. 'k Ga het gewoon proberen.

    Like

  5. Yep, check. Ook zo'n enorme klussert. Op zijn werk. Thuis doe ik alles zelf. Ik kan nl ook boren en dingen ophangen en repareren. Hij zou horretjes maken voor in de woonkamer en de slaapkamer van Jill. De materialen liggen al een jaar achter de bank. ZUCHT!

    Like

Geef een reactie

