Poep

Wat is etiquette op het internet? Ik denk dat dat op zich niet verschilt van de gewone wereld maar er kunnen verschillen in zitten.
Als u over iets blij bent kunt u heel uitbundig op bijvoorbeeld facebook zetten ;SUPERDAG!
Gegarandeerd dat er veel mensen met u mee blij zijn of vragen waarom u een dergelijke dag heeft.

In de gewone wereld zie ik mij niet tegen iedereen die ik maar tegen kom zeggen, SUPERDAG, en verder niets. Het komt toch een beetje vreemd over.
Maar toch, wat meer vrolijkheid tonen is niet verkeerd.

In de wereld van alledag, zegt u misschien heel trots dat uw kind zindelijk is geworden. U vertelt trots hoe het nu eindelijk de weg naar de pot of wc heeft gevonden.
Prima toch, iedereen weet wel wat zindelijk is, u hoeft daar geen foto van te laten zien.

Op het internet blijkt dit nu net anders te werken.
Nietsvermoedend opende ik gisteren mijn facebook, scrollend door de berichten stuitte ik ineens op een foto van pot vol poep.
Mijn lunch zat ineens erg hoog, en ik werd er onpasselijk van.
Wie was de dader van deze onpasselijke foto? Het bleek niets minder dan een directe collega te zijn die de eerste boodschap op de pot van haar dochter had gefotografeerd.

Ik was oprecht geschokt, wie doet nu zoiets!De reacties eronder verbaasde mij nog veel meer ! Van wat een drolletje, tot goed gedaan …en dat waren ook nog eens reacties van mijn collega’s.
Nu moet ik zeggen een aantal maanden terug zette een collega een foto van zichzelf in een schuimbad erop. Vond ik ook al op het randje.

Ik ben niet preuts, een grapje vind ik leuk, maar ik vind dit niet kunnen.
Het is voor het kind ook niet leuk, dat je poep op internet wordt gezet. Ik vind het zelfs respectloos.
Uiteraard heb ik voor mezelf de enige goede oplossing gekozen en de collega uit de lijst gegooid.
Stel je voor dat haar dochter voor het eerst ongesteld wordt…ik moet er niet aan denken!

18 thoughts on “Poep

  1. Je hebt groot gelijk. Zo ook eens op een forum zonder waarschuwing vooraf naar een foto van iemands dradentrekkende slijm zitten kijken met de vraag of ze nu vruchtbaar was. Verteer

    Like

  2. Ja, ongelofelijk hè, wat mensen allemaal niet met je willen 'delen'. Ik ken ook zo iemand; elk boertje en windje van de baby wordt breed uitgemeten. Nou bedankt, maar daar zit ik echt niet op te wachten (volgens mij niemand). Goede delete-actie van je!

    Like

  3. Jasses! Ik heb wel ooit een foto gemaakt van een drol die mijn dochter midden op het tuinpad had gemaakt. Ach, ze was nog klein…Toen ik het zag heb ik wel een foto gemaakt en even hardop staan lachen, maar je hebt een gaatje in je hoofd als je een dergelijke foto op internet zet.

    Like

  4. Helemaal eens. Kinderen wordt niks gevraagd, ze kunnen niet zelf kiezen, geen foto's dus en al helemaal niet dit soort. Ik heb dit ook wel eens met verhalen die mensen over anderen plaatsen, over hun kinderen, of hun (schoon)familie, hun buren, noem maar op. Dat kan niet hoor, dat raakt aan het onfatsoenlijke. Sorry, ik reageer hier scherp op, maar ik vind dat mensen echt wel beter mogen nadenken voor ze op publiceren drukken.

    Like

  5. Ik ben het zo vreselijk met je eens.
    Mensen houden echt niets meer voor zichzelf.
    Op Tv moet ik zo vaak wegzappen omdat het over dat soort dingen gaat en ik er onpasselijk van word. Volgens mij was er gisteren ook een close-up van de ontlasting van gevangenen maar ik heb het niet afgewacht en de tv uitgegooid. Ik zeg uitgegooid want ik was voest je kan niets meer kijken. kotsen. poene, pissen weet ik veel alles moet maar normaal en leuk gevonden worden.
    Het is dus niet alleen op internaet maar ook op Tv.
    Ik ben er af en toe letterlijk misselijk van.
    bah.

    Like

Geef een reactie

