Eindfeest

Ze had een foto van zichzelf op facebook gezet en het was een hele leuke foto, het eindfeest na vier jaar middelbare school.
Een school die haar heel veel heeft gebracht, waar ze heel veel heeft geleerd, over zichzelf, over anderen en uiteraard de schoolvakken 😉
Nog even de examens en dan gaat ze verder met haar vervolgopleiding.

En als ik naar haar kijk, schiet ik toch een beetje vol. Het was zo’n klein droppie toen ze geboren werd en ik was zo bezorgd dat ze het niet zou redden.
Ze hing enorm aan haar vader en toen die wegviel, kwam ze in een heel diep dal.
Ze klom er weer bovenop en ze groeide steeds meer.

Nu is ze een hele mooie 16 jarige, met prachtig lang haar, vele talenten en als ik naar haar kijk zie ik heel vaak mezelf als 16 jarige.
Ze is een zelfbewuste dame die heel goed weet wat ze wil en ik benijd haar soms om haar onbezorgdheid. Haar vergevingsgezindheid en haar openheid.

Nog vier jaar thuis roept ze tegen iedereen en dan ga ik op kamers en ik moet er niet aan denken, die vier jaar zijn namelijk zo voorbij, dat heb ik aan deze afgelopen vier jaar gezien.
Ik ga er gewoon lekker van genieten, en wie weet ben ik wel heel blij als ze over vier jaar de deur uitgaat….

7 thoughts on “Eindfeest

  1. Maar als ze op kamers gaat kun je gezellig bij haar op visite. Ook heel leuk hoor, weet ik inmiddels uit ervaring… maar voor nu nog maar even lekker genieten van je dochter!!

    Like

  2. Mooi verwoord. Hier een 17-jarige die na de zomervakantie ook aan haar vervolgopleiding begint en eigenlijk vindt dat ze best al op kamers kan. Heb haar tot nu toe nog zover gekregen dat ze nog een jaartje thuis blijft, gelukkig.

    Like

  3. Wat een heerlijk blog van een trotse Moeder.Gelukkig heeft ze het over 4 jaar maar misschien word dat nog wel langer ,zeker omdat jullie zo'n fijne band hebben .Geniet maar lekker van je meisje.
    Groetjes en een fijn weekend.Elisabeth

    Like

  4. Vier jaar geleden zat mijn dochter net in de brugklas en nu hoeft ze nog maar twee jaar, en is ze alweer van de middelbare school af…time flies, not only when you are having fun,..
    Ze te lezen krijg je nog heel lang, heel veel plezier samen met je oudste!

    Like

Geef een reactie

