Dom, dom…


Een ezel stoot zich meestal niet aan dezelfde steen, is het spreekwoord en nadat ik mij ooit eens gewaagd had om in een verbroken relatie een kant te kiezen en mee te huilen met de desbetreffende wolf in het bos, kreeg ik de kous op de kop toen de relatie weer goed was. Want ik had meegehuild met de ene wolf en mij net als de ene wolf uitgelaten over de andere wolf.
Ik was ineens de boosdoender en had het gedaan, ineens was ik twee vrienden kwijt.
Uiteraard dat kan je gebeuren , als je jong en onbevangen bent.

In de afgelopen jaren, gingen veel mensen uit elkaar, kwamen weer bij elkaar en weer uit elkaar. Ik hield mijn mond, afzijdig, en zeurde wel tegen Meneer Williams erover.
Totdat een paar maanden terug twee dierbare vrienden de relatie verbraken.
Dat vond ik heel jammer, met beide kon ik het heel goed vinden en samen vond ik ze een heel gezellig stel waar ik veel mee kon delen.

Was ik teleurgesteld over het feit dat het uit was? Of was ik misschien ergens in mijn hart meer partijdig dan ik dacht? Geen idee, maar ik heb helaas wel weer iets te veel meegehuild in het bos met de ene wolf.
En dat heb ik geweten! Want toen ik ineens las dat er samen iets was ondernomen en ik de ene wolf verbaasd vroeg of ik iets gemist had werd ik compleet genegeerd.
Ineens was ik persona non grata. En realiseerde ik mij..te veel meegehuild met de ene wolf in het bos dus weer!

Uiteraard wederom een harde les , maar goed, op de vorige les heb ik ruim 20 jaar geteerd , dus misschien kan ik op deze les weer 20 jaar teren.
Het bos met de huilende wolven laat ik nu maar links liggen!

11 thoughts on “Dom, dom…

  1. Oeps, altijd moeilijk dat soort zaken. Huilende wolven zijn een gevaarlijk soort. Misschien trekt het nog een beetje bij.
    En een heel fijn lang en zonnig Pinksterweekend!

    Like

  2. Excuses aanbieden kan nog wel eens helpen – als het échte vrienden zijn, he.. en dan uitpraten als het de dame is en een drankje pakken als het de man is.

    Scheiden doe je nooit alleen, merken ook vrienden van ons. En wij.

    Like

  3. Excuses aanbieden..ik zou eigenlijk niet eens weten waarom, in dit geval want ik heb in mijn ogen niets verkeerd gedaan, alleen gevraagd waarom weer iets samen na een hele dag aangehoord te hebben dat iets samen doen echt geen optie was.

    Like

  4. Als vriendin kan je het in een bepaalde situatie nooit goed doen? Gewoon accepteren dat vriendschap verandert onder bepaalde omstandigheden, ook een scheiding van een ander heeft invloed op de omgeving.

    Like

  5. Anoniem hierboven heeft een wijs antwoord. Nu even time met men Williams nemen als het lukt. Wie weet … hebben zien ze straks alles vanuit een ander perspectief. Mensen zijn zo kwetsbaar.

    Like

  6. Eigenlijk kun je het dus nooit goed doen. Kies je partij en treur je mee, dan heb je 't gedaan. Kies je geen kant en houd je je mond, heb je 't ook gedaan. Meid, recht je rug en laat ze het samen uitvissen. Meehuilen is ècht zo erg niet, hoor. Net doen of je neus bloed, is veul erger. Dat je dat niet gedaan hebt, zegt meer over jou, dan over het leuke (ahum) stel.

    Like

Geef een reactie

