Afdansen

Na weer een jaar zwoegen op allerlei dansen ging de middelste afdansen. Het was weer een feest om te zien , met hoeveel plezier ze het deed en hoe goed ze het kan.
Toch overschaduwde iets deze leuke dag.

Vanaf volgend jaar stopt haar danspartner en dat betekent ook voor haar stoppen want mannelijke danspartners op haar niveau zijn heel zeldzaam.
We zagen het al een tijd geleden aankomen, want eerst wilde hij geen latin wedstrijden meer met haar dansen.
Toen gingen ook de kampioenschappen aan haar neus voorbij omdat hij te druk was.

Zoals ze is , hield ze haar hoofd omhoog en zei heel dapper dat het niet uitmaakte en dat ze het volgend jaar vast veel te druk had.
We vonden het dapper en droegen allemaal oplossingen aan , maar nee, als het niet met hem was, dan was het over.

Hij was afstandelijk vandaag en liet haar zelfs na het dansen zitten om met een andere dame de dag af te sluiten. Het huilen stond haar nader dan het lachen en ik had zo met haar te doen.
Gelukkig haalde ze mooie cijfers en heeft ze drie jaar met heel veel plezier gedanst.
En toch..zit er een beetje wrange nasmaak aan het geheel doordat ze er niet vrijwillig mee stopt.

8 thoughts on “Afdansen

  1. Wat een leuk hobby van je dochter! Maar nu dus wel vervelend dat het zo moet eindigen. Kan me helemaal voorstellen dat mama nu ook een beetje pijn in haar hart heeft.

    Like

  2. Wat sneu voor haar! Ik weet hoe belangrijk dansen kan zijn (of überhaupt iets met passie doen). Toen ik na een dansstop van jaren weer begon, voelde ik pas dat ik al die jaren een stukje leven had gemist. Ik hoop voor haar dat ze toch kan blijven dansen; nieuwe partner of misschien andere dansvorm?

    Like

Geef een reactie

