Accepteren

De laatste dagen breng ik veel achter de naaimachine door, ik ben een garderobe aan het maken omdat ik in de winkel heel veel saaie kleren vind hangen. Dat heb ik eigenlijk altijd gevonden, maar nu ik geen maatje 40 of 42 of..heb valt het mij veel vaker op.

Mijn naai-juf zei vroeger al, confectie wordt eigenlijk maar op 1 maat ontworpen en dan aangepast aan alle maten maar nooit in de juiste proporties. En dat is ook zo.
Zit de broek goed op de billen is ie te wijd om de taille of andersom.
Heb je een leuke tuniek zit deze goed om je borsten, heb je het idee dat je buik er wel vier keer in kan.

Ik ben erg kritisch naar mezelf en vind altijd dat er wel wat op mij aan te merken is. Sinds de operatie van 2008 is dat DE BUIK , ik schrijf het bewust zo groot want zo voelt het ook voor mij aan.
Ik was nooit een hele slanke pop maar had billen en een superslanke taille en gewone borsten (80 b).
Af en toe lijnde en sporte ik weer fanatiek om weer wat meer in proportie te komen en dan was het weer goed.

Sinds 2008 is er iets drastisch veranderd, en kijk ik tegen 20 kilo extra Mevrouw Williams aan. Waar ik al menig dieet op heb losgelaten totdat ik merkte dat ik steeds meer in verzet ging, tegen het dieet.
Ik was, potverdriedubbeltjes ,steeds ziek en dan ging ik ook nog eens zoveel moeite doen en het hielp ook nog eens niets!
Inmiddels begin ik heel langzaam te accepteren dat, misschien ,ooit, someday, wie weet ,misschien wel nooit deze 20 kilo blijven zitten en ik daar meer moet leren leven, net als met DE BUIK, die voor mijn gevoel heel nadrukkelijk aanwezig is.

Ik heb op DE BUIK, een aantal therapieën losgelaten. Zoals er over schrijven, zoals lymfedrainage , zoals proberen te accepteren maar het wil toch niet goed want ieder probleem wat zich voordoet in mijn gezondheid komt weer terug bij DE BUIK.
Moeilijk om van iets te houden wat voortdurend je het leven zuur maakt!

Maar met mijn flitsende garderobe gaat dat vast helemaal goed komen!En anders…volg ik gewoon het voorbeeld van mijn plaatje 😉

22 thoughts on “Accepteren

  1. Wat ben je al vroeg actief, ik dacht dat ik vroeg was.
    Ben een brood aan het bakken voor onze lunch. Kan ik dan één van je nieuwe creaties bewonderen? Tot straks.

    Like

  2. Ik zal je een geheimpje verklappen 😉 ik maak deze blogjes vaak sávonds laat en zet ze er dan in voor de vroege ochtend 😉 want om 7 uur smorgens ben ik nog een wrak 😉
    En ik laat mij straks verassen, jij maakt veel te lekkere dingen om er iets van mezelf tussen te gooien!

    Like

  3. Ik doe het eigenlijk al jaren, het heeft een tijdje stil gelegen maar ben weer begonnen, omdat ik elke dag dacht blee wat nu weer aan : ik heb niets..en daarmee bedoelde ik heb niets leuks om aan te doen 😉

    Like

  4. Ik maak ook veel voor mezelf. Ik naaide als kind al voor mijn poppen en frutsels en als 12 jarige ben ik begonnen voor mezelf kleding te maken. Maar vanaf mijn 15e is het steeds meer geworden, omdat ik 3 kledingmaten in één kleding stuk had… ga dat maar eens aantrekken bij confectie 🙂

    En natuurlijk, dan kan je iets maken wat compleet bij jou past (lees ook goed zit) of je stemming. Niemand heeft zo'n tuniekje als jij gemaakt hebt. Enne… ook niet zo saai als in de winkel 🙂 Want als ik hier in de stad kijk dan hebben de winkels allemaal een inkoper bij dezelfde groothandels en smaak…blègggg.

    Bij mij gaat het maken van kleding voor mezelf in de winter niet zo best, maar in het voorjaar krabbel ik weer achter de machine voor mezelf…

    Heb inmiddels een zwart (ja zwart) klokrokje, mégawijd, voor mezelf gemaakt. Ik kon namelijk in de winkel geen rokje vinden dat over mijn knotsknieën heenvalt 🙂 en hij moet óók weer niet halverwege mijn kuiten zijn… dus maak ik het zelf…

    Succes en veel plezier achter de naaimachine!

    Like

  5. Wat goed, ik zou willen dat ik dat kon: zelf kleren naaien. Verder ben ik het vooral erg eens met de allerlaatste zin. Ik heb ook een maatje (of 1, 2, 3) meer. Sinds ik me daar niet meer druk om maak, is het leven toch leuker, groei ik niet meer, en val zelfs een paar onsjes per paar maanden af. Wat wil een mens nog meer? Er mooi uit zien dus…. Dat snap ik, maar je ziet er al zo mooi uit….vooral van binnen 🙂

    Like

  6. Kan me je frustratie voorstellen, maar hoe gaaf is het dan als je je eigen originele en wel goed zittende kleding kunt maken. Mocht willen dat ik dat kon!
    En wat een geweldige uitspraak over die cupcakes. Geluk kan zo simpel zijn 🙂
    Succes met je garderobe!

    Like

  7. Ik vind dat plaatje heel goed! Nadenkertje Volgens mij zag ik op jouw blog een foto van jou en je dochter. Of jou en je moeder 😉 Zal zo eens terug kijken maar BUIK viel niet op eigenlijk. Ik heb alleen maar naar je gezicht gekeken. Als je af en toe flink straalt … valt BUIK weg. Voor een ander dan. Maar voor jezelf is het vervelend. Ooit las ik een boek over een vrouw, die er in de loop der jaren ontzettend goed mee om ging. In plaats van BUIK te verbloemen straalde ze door de kleurige kleren die ze aan had en leerde een mollig meisje omgaan met haar dik-zijn. En ze was nog eigenaresse van een catering-zaak ook. Gaaf was dat. Oké … ik ben gewoon benieuwd naar je nieuwe garderobe. En hoe het met jezelf gaat.

    Like

  8. Ik heb een heel bescheiden buik zeggen anderen. Zelf vind ik van niet. Zou dat ook niet voor jou kunnen gelden? Dat je hard bent voor jezelf en dat het best wel meevalt?

    Like

  9. Ik zag gisteren een programma met een stylist en een mevrouw die dacht nu ze maat 40 had (tjaha) haar wereld in duigen was gevallen. Ze zag alleen maar negatieve dingen van zichzelf. De styliste werd er helemaal gek van, en de mevrouw kreeg de opdracht alleen maar naar de leuke dingen van zichzelf te kijken, en toen kon ze ineens heel veel leuke kleren vinden 😉

    Like

  10. Helaas heb ik twee linkerhanden dus naaien is wat te ingewikkeld voor mij. Mijn probleem is weer dat ik heel erg lang en smal ben. Klinkt misschien aantrekkelijk, maar dat valt vies tegen. Als we maar goed in ons vel zitten. Dat is het allerbelangrijkste. En we zijn toch goed in bloggen 😉

    Like

Geef een reactie

