Stofzuigen

Vrienden van ons hebben een scheet van een kind, inmiddels is hij ruim vier en het is een droppie. In het eerste jaar was hij druk en leek zijn plek op aarde echt te moeten veroveren maar inmiddels is het vrolijk en leuk mannetje.

Vanaf dag 1 kan Meneer Williams al met het mannetje overweg. Als je ze samen op foto’s ziet uit die tijd, hartveroverend.Het mannetje heeft een vrij stoere broer en vader en met de broer loopt het niet altijd lekker.
Het mannetje is dol op stofzuigen, netjes opruimen en mag graag winkeltje spelen, en lieve rustige dingen doen. Toen hij kleiner was vonden we het altijd heel grappig.

Kijk, hij wil graag stofzuigen en poetsen, heerlijk toch. Zo laks als vader en broer zijn zo verzorgend is het kleine mannetje. Uiteraard werd hij overal in de watten gelegd en hij zit graag bij de dames te keuvelen.
Inmiddels gaat hij naar school wat hij soms wel moeilijk vindt omdat er veel van hem wordt gevraagd.

En van de week was zijn moeder boos, want hij zit op zwemles en hij vindt er niets aan. Is het niet wat vroeg, opperde ik voorzichtig. Nee, hij moest zich niet zo aanstellen. Grote stoere kerel worden, en die gaan gewoon in het koude water en leren zwemmen.

Ik heb zo met hem te doen. Ineens moet hij een andere rol aannemen. Zijn hele verzorgende kant wordt nu als raar bestempeld en moet hij een stoere kerel worden.
Maar stoere kerels worden niet gemaakt heb ik inmiddels al geleerd, dat zit erin of dat zit er niet in.
En zo’n verzorgende man/mannetje is toch ook heel gezellig en lief en betekent zeer zeker niet dat het gelijk een homo is, zoals zo vaak zo snerend wordt gezegd.

Vandaag zag ik een foto van hem op de klimmuur. Hij zag er weer zo lief uit en straalde zoveel rust en liefde uit. Wat een bijzonder kind bedacht ik mij, ik hoop dat hij het ook mag blijven!

15 thoughts on “Stofzuigen

  1. Juist van een moeder begrijp ik het niet, ik verwacht het dan eerder van de 'stoere' vader. Jammer hoor, zoiets. Laat kinderen toch lekker op hun eigen manier ontwikkelen!
    Ik ken een man die houdt van shoppen, dansen en koken, die let op kaarsjes, bloemen en andere 'vrouwelijke' dingen… Het is mijn Man 🙂 (die trouwens ook heel 'stoer' goed hele verbouwingen in huis kan doen)

    Like

  2. haha, wij gaven hier de jongste het poppenhemelbed van zijn zusters, die daar altijd met veel liefde de poppen in hadden verzorgd. De jongste gebruikte het als klimrek en vond het overal prachtig voor behalve waar het gebruikt voor werd 😉

    Like

  3. Laat kinderen lekker in hun waarde. 't Is zó verschrikkelijk belangrijk hoe de ouders met een kind omgaan… je zou er zelf bijna bang van worden als ouders. Gelukkig heeft mannetje jullie ook, zodat ie bij jullie zichzelf kan zijn!!

    Like

  4. Hey Kaatje is met mijn man getrouwd.
    Mijn neefje was ook zo een ander kind. Helemaal niet stoer.
    Hij stond eens tot zijn enkels in het water toen er een golf aankwam en hij riep; help tante Lène ik verdrink, haha het is zo een geweldig kind. Nu nog steeds (19 jaar ) dus heel gevoelig en inlevend. Het erge is dat je in deze wereld zo hard moet zijn om t een beetje te kunnen maken.
    Ik geloof dus ook niet dat je van een kind een stoere vent kan maken. Ieder is zoals die is. liefs.

    Like

  5. Hm, jammer dat ze haar zoontje niet gewoon z'n gang laat gaan. Het komt vanzelf wel en ze moeten al zoveel, moet hij zich ook nog gaan omturnen tot “iets” anders… sneu voor dat joche…

    Als hij op school nog moet wennen omdat er veel van hem wordt gevraagd, is hij zéker nog niet rijp voor zwemles… Bij ons mag je je kind pas opgeven als 'ie 4 jaar is geworden en is 'ie aan de beurt ruim een jaar later!! Zo hebben ze meestal allemaal kindjes die zin hebben in zwemmen… en het eerste gedeelte is in het peuterbadje… lekker warm…

    Like

  6. Onvoorstelbaar dat je als moeder van je kind verlangt dat hij stoer moet zijn! Wacht gewoon een jaartje langer voor het kereltje op zwemles gaat, wat is daar nou erg aan?
    Jammer, kinderen moeten al zo vreselijk veel…

    Like

Geef een reactie

