Bloemen


Met deze prachtige bos pioenrozen kwam Meneer Williams gisteren thuis, zomaar omdat ik na 14 jaar blijkbaar nog steeds heel lief en aardig en..ben.
Ik word daar erg verlegen van want ik vind een cadeau krijgen erg moeilijk.
Geven kan ik als de beste maar ontvangen, daar ben ik slecht in.

Tijdens de revalidatieperiode, en de adhd-coaching kwam dit ook naar voren dat ik een gulle geefster ben, zowel in gevoel als in aardse zaken en dat ik mezelf daardoor nog wel eens verlies.
Ik kreeg training in het ontvangen van complimenten en van cadeautjes en aandacht maar ik merk dat het soms weer verslapt.
En dan is het weer tijd om complimenten in ontvangst te nemen, dank jullie wel voor al jullie medeleven in elke vorm die jullie geven op mijn blog.
Ik ben er heel blij mee, net als met de bloemen van Meneer Williams die ik op een mooie vaas heb gezet en elke keer als ik er langs loop even aan moet zitten of aan moet ruiken.

De bloemen herinneren mij ook aan de periode dat we pas bij elkaar waren en Meneer Williams mij overlaadde met aandacht, complimenten en cadeautjes. Ik werd er helemaal verlegen van. Ik was gewend in de relatie ervoor dat mijn aanwezigheid leuk was, en handig voor de kinderen maar verder was er weinig ruimte voor andere aandacht.
Ik kreeg op mijn verjaardag vaak een cadeau wat ik zelf had uitgezocht ,en het cadeau van de kinderen kon ik ook zelf kopen.
Dat was volgens mijn ex-man praktisch want dan kon er ook geen verkeerd cadeau komen want dat zou zonde zijn van het geld. Een cadeau was ook altijd praktisch, en zeker niet zomaar een bos pioenrozen op een zaterdagmiddag.

Zelf vind ik dat een gebrek aan interesse, als ik iemand een cadeau geef, heb ik mij verdiept in diegene en ook geïnformeerd wat diegene wil hebben.
Een praktisch cadeau kan je altijd voor jezelf kopen, wat is nu leuker om iets te krijgen waar je gewoon naar kan kijken, van genieten of je dag kan opfleuren.
Ik geniet nu van een prachtige bos pioenrozen en vind het mooi dat iemand mij ermee verwend heeft.

16 thoughts on “Bloemen

  1. Heerlijk hoor en een prachtige bos! Lekker van genieten de komende dagen!
    Man neemt voor mij ook wel eens een bloemetje mee of geeft of doet iets anders liefs. Ik word daar ook verlegen van, vind het bijna raar dat iemand dat dan voor mij doet. Maar ik geniet er ook van hoor.
    De allermooiste verrassing van Man was een soort extreme home makeover toen ik laatst met de kinderen een week bij mijn ouders zat. Hij had het kennelijk al maanden voorbereid en naast de kinderkamers was vooral de slaapkamer prachtig: helemaal turquoise geverfd, nieuwe luxaflex, mooi boeddhabeeld, prachtige orchidee en een plankje met mooi ingelijste zwartwitfoto's van onze trouwdag en van de kinderen. Huilen dat ik moest!
    (sorry voor mijn lange reactie 😉

    Like

  2. herkenbaar, ik heb er ook moeite mee, met ontvangen. Ik ben ook veel meer een gever. Langzaam gaat het iets beter, maar ik ben er nog lang niet. Gelukkig heb ik een geduldige man aan mijn zij.

    Jij hebt een lieve man. Erg attent van hem. Je bent het waard.

    Like

  3. Een prachtige bos voor jou, van je mannetje! Ken jou verder nog neit zo, maar geloof dat je het zeker waard bent. Mijn man doet het niet zo vaak, maar àls hij het doet, weet hij dat ik het ook echt even nodig heb…en dat is dubbel fijn, dan hè?
    Geniet ervan!
    En die comlimentjes, vind ik ook altijd lastig, bijv over haren, kleding, ik praat er dan gauw overheen, vertel waar ik het gekocht heb, of zeg, ja, ik moet er nog wel aan wennen, vind je het echt wel leuk? Twijfelen hè…
    En toch, inwendig doet het je wel goed!

    Like

  4. Wat leuk, zo'n inkijkje! Mijn manier van liefde geven is dus ook cadeautjes etc geven. Maar ik vind het echt wel leuk om ze ook te krijgen hoor. Complimentjes daar groei ik van.

    Mijn man geeft niet zo vaak een bos bloemen. Soms verrast hij me plotseling met iets dat ik een tijd geleden tussen neus en lippen genoemd heb. Dat vind ik het leukst.

    Like

Geef een reactie

