Internetdaten


Gistermiddag was ik op bezoek bij mijn ex-schoonzusje.Ik heb er meerdere en zal u niet vervelen hoe deze dame een ex-schoonzusje is geworden, maar ze heeft mijn zwager leren kennen via internet.
Ik had haar nieuwe huis bewonderd,en haar nieuwe vriend. Ik maakte zo het grapje waar ze zo’n leuk exemplaar vandaan had gehaald en na wat geschuifel en onduidelijk gemompel kwam er relatieplanet uit.
Leuk hoor zei ik heel enthousiast .Ze haalde zichtbaar opgelucht adem en vertelde heel blij over hem en de relatie.
Weet je zei ze toen, ik heb je zwager ook leren kennen via die site.

Nu verbaast mij dat niets, er was een tijd dat mijn zwager de casanova was van de datingsites, dus ik geloofde het direct.
Mijn zwager is zo iemand die datingsites een slechte naam bezorgt.
Ik ben Henk, 35 jaar en zie er ontzettend leuk uit en als klap op de vuurpijl ik ben heel erg (on)betrouwbaar.Single ben ik ook, als ik de deur van mijn gezinswoning achter mij dicht heb gedaan.
En dan een foto met zijn dochter op zijn arm..eraf geknipt…

Ben altijd maar weer blij dat mijn ex-schoonzusje van hem af is. Het is een hele lieve meid die niet zo’n type verdient.
Toch vind ik dat er nog steeds een waas van geheimzinnigheid over het internetdaten heen hangt.Terwijl ik toch zoveel relaties zie,en niet alleen romantische relaties maar ook vriendschapsrelaties die via het internet zijn ontstaan.

Vanmiddag ga ik bijvoorbeeld naar een plaatsgenoot die ik via twitter heb leren kennen. Ze bleek ongeveer om de hoek te wonen, getwitterd , gemaild en vorige week liet ze een foto zien van een heerlijke lunch, toen ik reageerde met het grapje had dat nu eerder gezegd, vroeg ze of ik kwam lunchen en dat is vandaag.
Ik heb er heel veel zin in, ze staat ook voor de klas, en ze verwacht haar eerste baby.

Nam ik gisteren de dagplanning voor vandaag door, en vertelde het Meneer Williams voor de tigste keer (bij afspraken is Meneer Williams Oost-Indisch doof).
Hij keek mij verbaasd aan, hoe weet je nu dat het een dame is…?
Omdat ze ook foto’s twittert, en we facebooken en we mailen…
Ja, en wie weet is het wel een dikke oude man die zich al aan vele dames vergrepen heeft.
En dan ben ik een beelddenker, ik zie het gelijk voor mij. Zo’n enge man die in een witte onderbroek open doet…ieggggg, raakte gelijk even van slag.
Maar ben stoer hoor,en weet dat ze gewoon een vrouw is (en daarbij een goede vriend woont om de hoek, zijn nummer onder de sneltoets 😉 en ik sprint naar hem toe ;-)))

20 thoughts on “Internetdaten

  1. Best een beetje spannend toch? Helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit want wie weet zijn jij en ik ook wel een man ;P. P.S. maak je geen zorgen, ik ben echt een meisje!

    Like

  2. Grappig om op die manier buurtgenoten tot vrienden te krijgen. Vroeger gebeurde dat 'gewoon' op het schoolplein, in de kerk of bij de slager. Maar ja, de digitale wereld wordt steeds meer een deel van de echte wereld. Veel plezier!

    Like

  3. Hier ook een internetdatingsucces. Vlam en ik kennen elkaar ook op die manier. Waarom niet? Ik haal van alles van het net, waarom geen leuke vent? Het zijn niet allemaal Henken 😉

    Veel plezier jij! 🙂

    Like

  4. Het wordt vast hartstikke gezellig! Veel plezier! Ik vind het ontzettend leuk om mensen via internet te leren kennen. Alleen wat betreft daten was het geen succes. Daar ben ik dus maar weer even van afgestapt haha!

    Like

  5. Ik ken best een aantal mensen die elkaar via het www hebben gevonden. En ik heb zelf al best een aantal collegabloggers/-twitteraars ontmoet. Er had er geen een een lange witte onderbroek aan. 😉
    En hoe was jouw date?

    Like

  6. Vroeger had je toch ook de contactadvertenties? Ik ken een leuk en langdurig stel dat elkaar zo heeft ontmoet. Voor elkaar geboren zou je zeggen zelfs.

    Like

  7. mijn man en ik hebben elkaar ook leren kennen via internet. Moest daarom ook wel een beetje lachen om je blog..
    Wij zijn inmiddels al 10 jaar een stel, en ruim 9 jaar getrouwd. Vroeger geloofde ik er ook niet zo in, en soms spreek ik mensen die bijna met schaamte vertellen dat ze elkaar ontmoet hebben via internet. Als ik dan vertel dat ik ook zo mijn man heb ontmoet zie je echt een opgelucht persoon…hahahaahaa…Maar heb ook een goede vriendin overgehouden via internet (een verkoopsite) dus ja waar is de virtuele wereld soms al niet goed voor…

    Like

Geef een reactie

