Vervelen

Vervelen doe ik mij eigenlijk nooit, ondanks alle dagen helemaal vrij,zijn mijn dagen altijd gevuld. Ik hoef nooit te denken , wat zal ik eens vandaag doen?
Ik zie het wel eens om mij heen dat mensen verzuchtten dat ze het niet zouden weten met zoveel vrije tijd.
Ik zou gek worden hoor, wordt mij regelmatig toevertrouwd.

Uiteraard is dit geen vrije keuze, de vele vrije tijd die ik heb. Maar aan de andere kant is het nu wel zo gelopen en hebben wij er het beste van gemaakt en eigenlijk halen we nu er heel veel voordelen uit.
– ik ben het aanspreekpunt voor school, voor allerlei kolderdingen zoals de postbode, de leveranciers voor stroom e.d. Ik ben de beheerder van de voorraad thuis, ik ben een planner geworden en ik regel de sociale contacten.
– Ons huishouden loopt relaxter omdat er altijd een vast persoon is. Net als in het bedrijfsleven of de vaste juf voor de klas ;-).
-ik ben diegene die altijd op de vervelende tijdstippen voor de werkende mens de afspraken neemt. Neem nu vanmorgen, 10.15 uur pedicure..als ik had gezegd om 18.00 uur had een van u moeten zeggen , wat een vervelende tijd 10.15..dan werk ik.
-ik kan bedrijven stalken want ik heb alle tijd om ze lastig te vallen over garanties, slechte levering of wat dan ook.

Gek worden doe ik dus niet van die vele vrije tijd, wel geef ik toe dat ik regelmatiger een serie kijk, meer haak en brei. Ik vul mijn dagen wel, met het opdoen van nieuwe sociale contacten, of zoals gisteravond een avond vreselijk lachen met mijn beste vriendin.
Eigenlijk heb ik niet eens meer tijd om te gaan werken. Dat is nu vervelend!

17 thoughts on “Vervelen

  1. Ik snap ook nooit hoe mensen zich kunnen vervelen. Kom altijd tijd tekort! En dan doe ik nog niet de helft van wat ik allemaal wil (oké, misschien ook een kwestie van beter timemanagement).
    Alleen maar goed om niet achter de geraniums te gaan zitten staren. Geniet dus maar van je 'drukte'! Dat doet de rest van huize Williams vast ook 🙂

    Like

  2. Ik ben heel blij voor je dat het je zo goed af gaat. Top!

    Persoonlijk moet ik er niet aan denken. Ik moet er ook niet aan denken fulltime te moeten werken. Ik heb een situatie die precies goed is. 30 uur werken in de week, vrijdag vrij. Ik ben ook een blij mens 🙂

    Like

  3. Ik denk ook dat iedereen een modus heeft waar die zich goed bij voelt en 5 jaar geleden had ik hier ook niet aan moeten denken. Ik denk dat dit ook iets is waar ik mij bij heb neergelegd, want het stond niet zo in mijn draaiboek 😉

    Like

  4. Eerlijk is eerlijk, de kinderen vinden het heerlijk dat ik er altijd ben, de man is ook helemaal blij want hij werkt, en komt thuis en kan (hij doet het niet 😉 bij wijze van spreken alleen leuke dingen doen.
    Er zitten best veel voordelen aan!

    Like

  5. Zo herkenbaar! Ook ik ben de hele dag thuis en vervelen komt in mijn woordenboek niet voor. Soms kom ik tijd te kort.
    Je moet zelf je leven invullen, of je nu werkt of niet.

    Liefs Frederique

    Like

  6. Ik verveel me ook nooit. Niet als ik werk 🙂 Maar ook niet als ik vrij ben of een aantal weken ziek. Ik heb gewoon veel hobbys en geregeld tijd te kort… zoals momenteel 🙂

    Like

  7. Wat een herkenbaar blogje, had het bij wijze van spreken zelf kunnen schrijven. Toen ik de eerste maanden thuis zat kwamen de welbekende muren op me af. Tegenwoordig vind ik het wel lekker om alleen thuis te zijn en af en toe een afspraak te hebben. Blijkbaar went het toch, en dat is maar goed ook.

    Like

  8. Tegenwoordig moet je je verantwoorden dat je geen baan hebt. Alsof je daardoor geen nuttig of minder belangrijk werk doet. Ik volg je blog al een tijdje en heb niet de indruk dat je iemand bent die ergens de kantjes van afloopt.
    Ik zou ook heel graag weer ZZP'er zijn, maar mijn gezondheid laat het niet toe. Maar me vervelen? Nee hoor, net als jij: nooit! Fijn weekend,

    Like

Geef een reactie

