En dan ben je ineens weer thuis

Als eerste wil ik jullie bedanken voor alle steun en lieve berichtjes! Dat heeft mij wel goed gedaan!

Het was een vreselijke ervaring, wakker worden, eerst denken, ik heb buikpijn en naar de wc te gaan en je te realiseren dat je wel iets meer dan een gewone buikpijn hebt en dan breekt het zweet je aan alle kanten uit.
Terug naar bed, dacht ik te snel opgestaan, in bed kon ik niet meer liggen en spuugde zo alles op de grond.
Ik gilde het inmiddels uit van de pijn en de middelste kwam geschrokken van de zolder gerend.

Meneer Williams nu riep ik, die beneden nietsvermoedend zich aan het aankleden was. Die in volle paniek naar boven rende en onderwijl belde met het ziekenhuis en daarna met een ambulance.
Gillend ging ik naar beneden om daar over de grond te kruipen en te spugen. Ik dacht dit is nu doodgaan op de ergste manier die je je maar kan bedenken.

Coole ambulancebroeders kwamen rustig binnen met een brancard en wierpen een blik op mij, ik kreeg een snel onderzoek , een infuus en paardenmiddel om rustig te worden.
Het kan vervelend zijn de prik in je arm, die man moest eens weten, binnen in mijn buik probeerden ze mijn darmen met draden te omwikkelen en door mijn navel door naar buiten te persen.
Inmiddels zaten de jongste en middelste boven op de trap, in volle angst dit tafereel te bekijken.

In het ziekenhuis onderzochten ze het en bleek de cyste enorm gegroeid te zijn, ik werd opgenomen en aan het operatieschema toegevoegd.
Ik viel prompt in slaap door alle pijnstilling en tot aan de operatie heb ik gedommeld en in een soort roes geleefd, niet bewegen, niets doen, alles doet pijn.
Tot er een bekende zuster opdook, werkte al 20 jaar op de afdeling en we kenden elkaar al uit vorige crisissituaties.
Zij bracht mij naar de ok terwijl het tijd was om het diploma uit te reiken.

Ik belde met Meneer Williams en drukte hem op het hart het pas te vertellen na het feest want niemand kon iets doen en ze zouden zich alleen maar zorgen maken.
Ik lag relaxt in de ok met de arts te babbelen over mijn werk, over het aanleren van de Nederlandse taal terwijl ik zoveel pijn had.

Ik dook onder in de mij zo welbekende roes en werd huilend wakker. Ik zei tegen de zuster dat het kwam omdat ik nu zeker in de overgang zat.Ik was verbazingwekkend snel helder en had geen pijn meer en de mij welbekende zuster haalde mij blij op.
Ik belde s avonds rond en iedereen die mij sprak was verbaasd over mijn helderheid.

Vandaag ben ik weer naar huis gegaan,met vier kleine sneetjes in mijn buik, de blindedarm en de eierstok met de cysten heb ik achtergelaten. Het was een lekkende cyste die mijn buikvlies had geïrriteerd en de ondragelijke pijn had veroorzaakt.
Om half 7 viel mijn kleine man in slaap op de bank, overmand door alle emoties en om half 9 de middelste.
En ik, heb een Meneer Williams die aan mijn zijde zit vastgekleefd want dit was de tweede keer in onze relatie dat ie dacht dat ik voor altijd vertrok naar de eeuwige jachtvelden.

Life is not easy, hoor ik wel eens maar ik hoop toch dat het voor mij allemaal iets makkelijker word.

27 thoughts on “En dan ben je ineens weer thuis

  1. Vreselijk, ik zit hier met de tranen in m'n ogen je relaas te lezen.
    Kan me zo goed voorstellen hoe je man en kinderen zich gevoeld moeten hebben!
    En laat meneer Williams maar effentjes kleven hoor, het is ook nogal wat.
    Gelukkig ben je nu dan wel van de pijn af.
    Ik hoop met je mee dat je het wat makkelijker zal krijgen!

    Like

  2. Poeh, ik heb wel een traantje, zoals je de beleving van jullie allemaal beschrijft. Ik denk ook altijd maar 'elk huisje heeft zijn kruisje', alleen is de verdeling van kleine en grote exemplaren niet helemaal eerlijk gegaan.
    Ik hoop met je mee dat je nu weer rust hebt en zonder pijn blijft!

    Like

  3. Net als mijn voorgangers hier zit ik ook met tranen in mijn ogen en kippenvel. Wat vreselijk voor je dat je zoveel pijn hebt gehad. Maar wat fijn dat het nu achter de rug is en je weer kunt opkrabbelen. Ik wens je een hele goede herstelperiode. Dikke knuffels voor jou, maar ook voor je gezin. xx

    Like

  4. PVD! Ik had je al gelezen op FB, maar nu de volledige versie. Blij voor je dat het achter de rug is. En nou op naar volledig herstel én een beetje rust in die tent daar. Hebben jullie wel verdiend.

    Like

  5. Gelukkig weer een berichtje van jou! Ik heb me gisteren echt afgevraagd hoe het met je ging. En alweer thuis, dat is snel. Hopelijk ga jij je snel weer beter voelen en zijn de sneetjes in je buik niet al te groot. En hoe gaat het met de kinderen? Ze zullen wel mega geschrokken zijn.

    Like

  6. Ach liever, wat verschikkelijk heftif moet dit geweest zijn. Ik hoop dat het nu snel beter gaat. En wat zal dat idd een impact op je omgeving gehad hebben. Sterkte, voor jullieallemaal.

    Like

  7. Gelukkig, alles weer achter de rug. Wat is pijn toch verschrikkelijk!
    En dan die zin: “Inmiddels zaten de jongste en middelste boven op de trap, in volle angst dit tafereel te bekijken.” Dat is toch echt het horrorscenario van elke ouder. Zelf pijn er kinderen die meekijken/lijden.

    Like

  8. het lijkt op een nachtmerrie, maar als je wakker wordt blijkt het allemaal echt te zijn! vreselijk zo'n pijnen te moeten doorstaan. gelukkig hebben ze jou snel kunnen opereren en hopelijk is alle ellende nu van de baan! Sterkte nog! Groetjes, Hilde

    Like

  9. Lieve Mevrouw Williams. Vanaf dat je het berichtje plaatste ben je steeds in mijn gedachten geweest. Wat moet je een pijn gehad hebben. Zit hier ook met tranen in mijn ogen.

    Gelukkig ben je weer thuis waar je door iedereen heerlijk in de watten wordt gelegd. Doe rustig aan, weer wat sterker worden en lekker uitrusten.

    Heel veel beterschap.

    Liefs en een dikke knuffel, Frederique

    Like

  10. Kippevel…..wat vreselijk allemaal…ik hoop dat je nu helemaal van alle pijn afbent en dat het niet meer terugkomt.
    Veel sterkte ermee voor jullie allemaal….
    xxx

    Like

  11. Ach meissie toch.. wat ben ik blij voor je dat dat dwarsliggende geval (gevallen!) eruit is. Beter kwijt dan rijk, dat soort gezanik. Oooooh…
    En acherm, die arme kindjes.. ik weet nog hoe míjn mama door de ambulance werd afgevoerd om na een week weer thuis te komen.
    Niet vergeten het met ze na te bespreken – een week of wat later, als iedereen weer wat tot rust is gekomen.
    (Enne.. wát een goeie vent heb jij! Petje af.)

    Een heel voorspoedig herstel gewenst en nog vele, vele, vele pijnloze jaren.

    Like

  12. Oef, dat is idd creperen schreef ze uit ervaring.
    Fijn dat je nu weer thuis bent, stel je kinderen gerust dat het nu weer goed gaat!
    Doe kalm aan en kom lekker bij voor zover mogelijk..

    Like

  13. Heb de tranen over mijn wangen….wat een verhaal.
    Ik wens je hetzelfde toe als bij mij gebeurde, blindedarm eruit en binnen een week merken dat je beter wordt.
    Veel sterkte.

    Like

  14. Ik heb zo vaak aan jou gedacht , weet je dat. Ik werd uit de narcose wakker en dacht wat voel ik mij goed!
    En nu na deze dagen heb ik het nog steeds, moet uitkijken dat ik te niet veel doe gelijk maar ik kan het gewoon niet voorstellen dat de rook in mijn hoofd is opgetrokken en dat ik mij weer mezelf voel!

    Like

  15. Wel lieve hemel wat een verhaal. Wat zal iedereen zich een hoedje zijn geschrokken toen jij zo ineens zo ziek en vol pijn niet wist waar je het zoeken moest. Hémeltje…

    Fijn dat je direct aan het schema werd toegevoegd en geopereerd. Pfff, wát ben ik blij dat je nu van die verschrikkelijke pijn af bent en dat je ook zo snel merkt dat die pijn helemaal weg is.

    Rustigjes aan doen hoor… neem de tijd om te herstellen en ik hoop dat dit soort dingen NOOIT meer gebeuren…

    Iedereen een knuf voor de schrik!

    Like

  16. Krijg er gewoon kippenvel van als je dat schrijft….zo herkenbaar….jaren doodziek zien en dan na een operatie die mist gewoon voelen optrekken….ik denk gewoon dat het jou hetzelfde zal vergaan als mij…geweldig!

    Like

Geef een reactie

