Afscheidscadeau

Zomaar ineens is het einde van het schooljaar er. Er wordt amper meer les gegeven, er worden leuke dagen gepland en de juffen die dit jaar de klas hebben gedraaid krijgen een afscheidscadeau.
Ik moet eerlijk zeggen, het waren er een boel. Ik heb begrepen dat er op het laatst drie vaste waren.
In gesprekken met de directeur kwam ook naar voren dat de school dit toch als een enorm probleem heeft ervaren.
Net als wij, of meer onze jongste.

Ziek zijn,snap ik en re-integreren, ik snap het allemaal maar de zieke juf kon geen afstand doen van haar klas en tot dat de directeur ingreep was het een komen en gaan van invallers en de zieke juf.
Opgelucht haalt iedereen adem want nu komt er iemand anders voor de groep, een stabiele man.
We hebben vele gesprekken gehad op school en we blijven toch. Het was een moeilijke beslissing met gesprekken met deskundigen en met uiteraard de jongste.

De jongste gaf meerdere malen te kennen toch heel graag te willen blijven en gesprekken onderling loste veel op.
We hebben gezegd dat we na de vakantie kijken tot aan de herfstvakantie of het goed gaat en het ook functioneert. Maar we hebben goede hoop (uiteraard ons kent ons en ken ik de docent die er nu voor komt).

Maar voor de juffen een pot met ingrediënten om lekker koekjes te bakken, en om van hun welverdiende vakantie te genieten.
Want als geen ander weet ik hoe zwaar het vak is en hoe hard je ook je best doet, soms lukt het gewoonweg niet.Dan is een groep niet te handelen en loop je vast op allerlei zaken.
Ik blijf positief en ga er vanuit dat het goed komt, en de jongste gaat de laatste weken weer fluitend naar school, en dat …is het allerbelangrijkste!

14 thoughts on “Afscheidscadeau

  1. die is misschien wat cru gezegd maar wat mij lijkt zijn dat 'juffen' en 'poetsvrouwen' behoren tot een ras dat heel vaak ziek is. hopelijk verloopt het volgend schooljaar met wat meer stabiliteit. succes!

    Like

  2. Fijn vooruitzicht voor jullie! Jammer voor de juf. Maar als je zoon al aangeeft nu wel te willen blijven, is het allemaal duidelijk!
    Leuke potjes heb je gemaakt….lekker vrolijk.

    Like

Geef een reactie

