Taal is zo mijn ding

Al een geruime tijd heeft mijn moeder het erover om een hondje te nemen. Ze is gepensioneerd, en alleen thuis, en geeft aan wat meer aanspraak te willen.
Het lijkt haar zo leuk om met de mensen samen een hond uit te laten en naar het “veldje”te lopen.

We vinden dat een geweldig idee, wat meer lichaamsbeweging zou voor haar ook heel goed zijn en de aanspraak, helemaal top.
Maar wat voor hondje wil je dan vroeg ik haar laatst? Dat vond ze moeilijk aan te geven en ik zei, weet je wat, ik help je wel speuren.

Inmiddels is dat speuren uitgegroeid tot een hilarisch iets want het is nu helemaal een sport geworden om de leukste advertentie qua taalgebruik te vinden 😉
Wat denkt u van deze :

ik zoek en goed tehuis voor mijn hond
ze is met kinderen opgegroeit
ken met katten
ken met kleine hondjes
maar ze ken niet alleen thuis zijn
het liefs zoek ik iemand die altijd thuis is en veel aandacht aan **** geeft
het liefs oudere mensen of iemand met een boerderij

of deze

mijn baasje is alergies voor mij

en dit vinden wij de allerleukste;

*** heb maar 3pootjes zo is die geboren en ken ze niks aan doen

Het bijzondere is dat iedereen een heel lief en leuk huis wil voor hun hond, en als je ze dan mailt of belt is het eerste wat ze zeggen,ze kost..,en dan volgt er toch een behoorlijk bedrag. Er wordt niet geïnformeerd of jij een dierenliefhebber bent of de chinees van de hoek die deze week dog in hot sauce op het menu heeft staan.

We hebben de juiste hond nog niet gevonden, mijn moeders eisen zijn vast te hoog 😉 ze wil graag een hond die abn verstaat 😉

16 thoughts on “Taal is zo mijn ding

  1. Hahaha, leuk niet, dat MP? Ik ben wel eens op zoek gegaan naar een kat via die site en heb me suf gelachen.

    Dat van dat geld snap ik ook niet. Als ik een dier zou hebben dat vanwege omstandigheden weg zou moeten, zou geld niet eens ter sprake komen. Raarrrrrr!

    Like

  2. Ik heb er een tijdje terug marktplaats elke dag afgezocht naar kittens.. geweldig wat je allemaal ziet. En al die plaatjes, om te smullen. Nu ben ik maar gestopt met kijken, want twee is genoeg. Maar het zoeken was al een leuke hobby op zich!

    Like

  3. Die taal is hilarisch. Ik snap ook niet waarom die mensen nog geld vragen. Jullie kunnen beter naar het asiel gaan en een leuk hondje uitzoeken. Je mag dan zelfs een proefwandeling maken.

    Like

  4. Het gaat niet geweldig, veel migraine en mijn hormonen hebben een snoekduik naar beneden genomen. Ik ben op dit moment erg moe, slaap veel en erg erg ongeduldig! Wil dat ik gelijk weer goed ben…maar ja dat duurt helaas nog wel ff…

    Like

  5. haha bij die eerste advertentie dacht ik dat “ken” een typfout was en “en” moest zijn (wat t trouwens ook een slechte tekst zou maken), pas bij “maar ze ken niet alleen thuis zijn” had ik t door 😛
    succes met de zoektocht, schrijnend inderdaad dat t ze stiekem niks intereseert waar hun beestje terecht komt…

    Like

  6. Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Las het ook al in je reactie op mijn logje, maar kon gisteren nergens op antwoorden door te trage verbinding. Migraine, ik ken het maar al te goed, is zo naar! Hopelijk helpen het vele slapen en alle middeltjes. Sterkte!

    Like

  7. Whoehahaha, ABN…. wat een giller. Inderdaad wat een tekst en taal hè. Wel raar dat er gelijk een prijs door de telefoon geroepen wordt i.p.v. een baasjes-test 😀

    Ik hoop dat er toch snel een leuk en lief hondje voor je moeder te vinden is 🙂

    Like

  8. .. die niet alergies vur je moede is en un beetje op nifo van ABN ken blaffe en skrieve..Mot ze ook elegans kenne lope?
    Geweldig die Nederlandse taal, ik geniet ook altijd erg van MP advertenties.

    Like

Geef een reactie

