Twitter

Gisteravond heb ik mijn twitteraccount verwijderd. Ik heb het nu een flinke tijd geprobeerd maar eigenlijk vind ik er niets aan.
En wat het allerergste was , ik ging mij mateloos ergeren aan bepaalde mensen en uitspraken.

Ik las in de Happinez een leuk stukje over de sociale media, de schrijver had op twitter gelezen, poehee vandaag te veel appeltaart gegeten. Hij vroeg zich af of je iemand zou opbellen en dan zou zeggen , weet je vandaag heb ik teveel appeltaart gegeten en dan weer zou ophangen.
Uiteraard zag ik dit voor mij en moest vreselijk lachen. Eigenlijk vind ik vaak de mededelingen op twitter in die sfeer hangen.
Maar ik deed er net zo hard aan mee. Ik installeerde het op mijn telefoon en die nam ik ’s avonds mee naar de bank.
Al tv kijkend, hakende, pratend met Meneer Williams twitterde ik ook nog eens.

Inmiddels heb ik gefilterd en de leuke mensen heb ik als facebookvriend, en daar lees ik ook wat ze doen. Meestal wat uitgebreider en met leuke foto’s.
En ik vind facebook wat dat betreft veel leuker. Meer ruimte om te reageren, om dingen af te schermen.

Met 2 drukken op de knop was mijn account verleden tijd, en dat voelt eigenlijk wel goed aan. Minder weetjes, minder indrukken, is wel goed voor mijn toch altijd drukke bezige hoofd!

20 thoughts on “Twitter

  1. Goed zo! Ik vind er ook geen zak aan. Ga meteen je voorbeeld volgen, weg ermee!

    Weet je wat ik het stomste vond? Hele slimme mensen die achterlijke teksten op het web smeten en er dan achter schreven *vrolijk is* of *heel hard grinniken doet nu*

    WTF?

    Raar…

    Like

  2. Ik heb nog wel een Twitteraccount maar doe er tegenwoordig weinig meer mee. Was wel van plan over één week de sporters van de OS te gaan volgen aangezien dit twee jaar geleden best grappig was.

    Like

  3. Heerlijk rustig! Ik ben er nooit aan begonnen hoor. Ik zag een keer een tweetdingetje tussen 2 mensen die kennelijk allebei aan de telefoon hingen in de wacht voor een concertkaartje. 'Ik hang al 10 minuten aan de lijn' twitterde de een. 'Ik al wel 15 minuten' reageerde de ander. En dan moeten alle volgers dat nog interessant vinden ook?! Ik heb wel wat beters te doen! Blogjes lezen bijvoorbeeld 🙂

    Like

  4. ik zag ooit eens twee vrienden die tegen over elkaar in een restaurant zaten met elkaar twitteren over het eten…*zakt broek van af *;-)
    Sowieso kan je je afvragen of de mensen het interessant vinden om al je dagelijkse dingen te lezen, en o ja wat ik ook zo vreselijk vond waren al die moeders die hun kinderen wc-ervaringen deelden met het twitter-publiek….

    Like

  5. *doet blozen* grapje ;-)Ik weet dat toen jij het een keer aankondigde dat je ging stoppen en dat ik toen dacht, dat wil ik ook wel, raar kan een mens denken hoor. Maar nu was ik bewust een week weggebleven en ik miste het geen moment!
    En nu is het weg, heerlijk hoor!!!

    Like

  6. Weet je als iemand een reis maakt of iets bijzonders doet, of na aan je hart ligt, ik kan zoveel bedenken maar ik merk dat twitter heel erg snel “bevuild”raakte met onzin dingen.
    Het appeltaart moment he ;-)))

    Like

  7. Goed van je. Weg met die ballast. Ik heb zelf geen twitter maar lees wel bij sommigen mee. Bij André Kuipers was het leuk meelezen bv. Ik heb (single) kennissen die werkelijk waar elke dag er op schrijven wat ze gaan eten, met foto en alles erbij. Nog net niet elke scheet wordt medegedeeld…alhoewel (!?) als ze ziek zijn dat er wel uitvoerig op staat. Bluh.
    Aandachtvragerij. We hebben allemaal behoefte aan erkenning en acceptatie. Maar het is interessant om na te denken hoe ver je daarin moet gaan. Zeker met de huidige social media.

    Like

  8. Ik ben er nooit aan begonnen,lijkt me zo nutteloos.Hetzelfde vond ik van Hyves,mensen die steeds maar ''langs'' komen om je een fijne avond ,ochtend,middag of weekend komen wensen en verder niets te melden hebben en maar plaatjes plakken.Gek werd ik er van Ook Facebook heb ik verwijderd ,voor mij voegen dit soort dingen niets toe.Ik heb ooit op Facebook gevraagd of ze me konden vertellen wat er nu zo leuk aan was.De meesten vonden er zelf niets aan,nou ja dan vraag ik me af wat doen ze daar dan?

    Like

  9. Ik vind het toch wel heel erg grappig moet ik zeggen. Maar zo fanatiek als in het begin ben ik al lang niet meer. Het ligt er ook een beetje aan wie er 'online' is hoe leuk ik het vind.
    Ha, volgens mij volgde jij mijn geniale tweets niet. 😉

    Like

  10. Goed van je!
    Op mijn werk en vooral afdeling wordt het sterk gepromoot, zelfs met diverse trainingen en cursussen. Daar ik blog en facebook heb (facebook gebruik ik zelfs ook amper), zag ik nog steeds het nut niet van twitteren en vertelde even hun getwitter te zullen volgen of het iets voor mij was. Ik heb echt besloten het niet te doen en dat gevoel wordt met de keer meer als ik het volg, dus heb ook geen account. Ben de enige op de afdeling die dit niet doet en ze zullen het wel wijten aan de 'leeftijd'. Ook prima, zij bloggen niet 🙂 Ik wil wat meer vertellen dan dat ene regeltje getwitter. Mijn lezers zijn nog altijd hoger dan hun twitterlezers 😉

    Marianne (consuminderen van…)

    Like

  11. Dat is ook mijn bezwaar. Het één richtingsverkeer en de ondoorkoombare brei van oninteressante mededelingen. Ik volg wel bijv nieuws in de regio via twitter, of toendertijd het asiel, dat is dan wel nuttig. Maar dat iemand te veel appeltaart eet? Tsss

    Like

  12. Ik ben er nooit aan begonnen. Husband en ik hebben samen een facebook account. Meer om de kinderen een beetje te volgen en foto's te plaatsen en te zien.Of een berichtje achterlaten.

    Liefs Frederique

    Like

  13. Had het er gisteren nog met de zoon over, dat het zo'n flauwekul was…inderdaad,al die berichtjes net jij noemt, ik vind het zo'n vreselijke , bedenk me ineens dat dat vast de 'hippe dingen zijn' 🙂
    Face book is precies hetzelfde, moet je posten wat je gedaan hebt of wat je leuk vindt, en dan kan de grote massa reageren met: vind ik leuk…pppff gaat helemaal nergens over.
    En dan zijn er nog personen die vinden dat je dan ontzettend veel mist…nou, ik kan best missen dat de kat van iemand die je vaag kent achter de koelkast kruipt als ze gaat stofzuigen…

    Like

Geef een reactie

