Terug en vooruit

Na een pauze, die ik ook nam omdat het eigenlijk heel slecht met mij ging, ben ik weer terug. Sinds een paar dagen voel ik mij een stuk vrolijker, heb meer energie en onderneem van alles weer.
De eerste week na de operatie leek het supergoed te gaan, voelde mij goed, buikpijn was te doen en verder geen last.
Maar toen sloeg het als een bom in, in mijn lijf, hup zo die overgang in, en mijn lijf protesteerde aan alle kanten.

Ik kreeg vreselijke migraine, dag in, dag uit en ik was ten einde raad. Elke ochtend stond ik schuifelend op met het gevoel net zwanger te zijn zo misselijk was ik. Ik spuugde nog net niet maar ik voelde mij tot aan de lunch een wrak. Dan gingen er een paar maria biskwietjes in met wat flauwe thee en sávonds voelde ik mij een stukje beter.
Het internet afspeuren wat dit toch allemaal kon zijn, maar mijn lijf bleek in shock te zijn door de abrupte afname van hormonen.Wat voorgeschreven was door de dokter, zeer veel zuivel gebruiken, veroorzaakte bij mij migraine.
De overgangstabletten van de drogist bleken sint janskruid te bevatten, wederom een bron van migraineklachten.

Huilend ging ik bijna elke avond naar bed en snifte al tegen Meneer Williams dat dit toch niet kon en ik toch maar aan de hormonen moest , die zo slecht waren volgens iedereen om wederom in een huilbui uit te barsten.
Vorig week moest ik op controle bij de psychiater en vertelde hem de klachten.
De man stelde mij voor om eens te stoppen met de voorgeschreven medicatie voor het slapen gaan. Dit was een anti-depressiva in een hele lichte dosis, maar misschien toch maar eens beter om te doen.
En om een hele hoge dosis magnesium te gaan slikken.

Afgelopen zaterdag zette er een soort verbetering in, er was nog hoofdpijn maar dragelijk. Maar wat mij nog veel meer verbaasde , ik werd energieker. Ik wandel nu elke dag een uur verdeeld over de dag met de hond en logeerhond.
Ik fiets en ik onderneem dingen.
Gisteravond voor het eerst sinds jaren uit eten geweest met de middelste en Meneer Williams en daarna een film.

Elke dag ben ik dankbaar en hoop uiteraard dat deze trend blijft. Mijn gezin is stomverbaasd en zijn zo blij want het waren de afgelopen weken, zware weken.
Meneer Williams heeft altijd gezegd, deze operatie zal je beter maken en ik dacht altijd , uiteraard dat is zijn hoop.
En heel soms sta ik mezelf toe om het ook heel stiekem te denken..maar nog wel heel stiekem hoor!

18 thoughts on “Terug en vooruit

  1. Leuk dat je weer terug bent maar wat een beroerde tijd heb jij achter de rug zeg. Ik hoop zo voor je dat deze trend doorzet. Overigens heb ik in het begin dat ik ziek was drie maanden hormonen (tegen overgangsverschijnselen) geslikt. Volgens mijn huisarts kon dat echt geen kwaad en doet iedereen er veels te moeilijk over. Soms is het gewoon nodig zo stelde hij mij gerust. Overigens hielp het niet mijn klachten te verminderen maar ondertussen weet ik waarom.
    Enne… succes in Nijmegen, ik duim echt heel erg voor een goed resultaat.

    Like

  2. Ik begin er niet aan, als een van de grootste bijwerkingen las ik dat je migraine kon krijgen…tja en dat is nu mijn grootste klacht! Die opvliegers kan ik wel handelen en verder gaat het nu (klop gelijk op driedubbel onbehandeld eikenhout 😉 goed.

    Like

  3. Tjonge, je hebt dus heel wat doorstaan….heb even wat gemist, geloof ik, maar heb alles even nagelezen.
    Operatie achter de rug, en ja, wat een nare periode!
    Ben blij voor je, dat het nu ietsje beter gaat.
    Herstel verder, hoor!

    Like

  4. PPppfff, je krijgt het wel voor je kiezen..
    Die migraine is vreselijk, ik heb er zelf geen last van gelukkig, maar onze dochter wel, die loopt af en toe tegen de muur omhoog van de hoofdpijn, en ziet het dan werkelijk niet meer zitten, heb jij dat ook zo erg?
    Dan heb ik met je te doen, want de overgang duurt gemiddeld 5 jaar…

    Like

  5. Dan ben ik er voor het grootste gedeelte al doorheen want de overgang is vier jaar geleden al ingezet en nu heeft ie een flinke zet vooruit gekregen ;-))
    Ik heb het ook zo vreselijk, je wordt er depressief van op het laatst, ik zeg altijd 10 keer liever pijn in mijn voet dan in mijn hoofd!

    Like

  6. Jeetje mevrouw Williams en ik dacht dat jullie lekker vakantie aan t houden waren. Wat een ramp zeg. Daarbij hoor je van iedereen van alles en nog wat wat wel goed of niet goed voor je is waardoor je gaat twijffelen. Ik stond ook al klaar om iets te zeggen maar het is bij iedereen allemaal anders en ook artsen spreken elkaar steeds tegen.
    Zeg ik gebruik ahorn siroop in mijn muesli en mijn behoefte aan suiker is zoveel minder. Ik denk dat t daardoor komt maar mr. X zegt dat ik gewoon een knop omgezet heb. Die ahorn siroop is er lekker kan ook op brood en zo.
    Ik geef je een hele dikke knuffel want ik vind t zo erg dat t zo slecht met je ging. En nu hup de goede kant op.

    Like

  7. Wat fijn om weer wat van je te 'horen'! En wat vervelend dat je je zo slecht voelde. Vreselijk die migraine, ik ben zelf ook migraineklant. Mijn huisarts zei altijd dat hij dat niemand zou toewensen en zo is het. Hopelijk is je gevoel van verbetering een blijvertje!

    Like

  8. Herlijk om weer iets van je te horen. Ik heb je logjes gemist! Heel naar om te horen dat het niet zo goed ging.

    De overgang…. ik weet er alles van. Bij mij ging het geleidelijk en ik heb mij een tijd lang vreselijk gevoeld. Jij kwam acuut in de overgang. Logisch dat je lichaam protesteert. Ik wens je heel veel beterschap en kracht toe in je strijd tegen de hormoontjes.

    Liefs en een knuffel, Frederique

    Like

Geef een reactie

