De camping

Zoals u misschien wel weet ben ik geen kampeerder. Ik houd niet van dat gekrakkemik op luchtbedjes, dat geren met toiletpapier langs allerlei buren, en zo kan ik nog veel meer stereotypen neerzetten.
In het verleden heb ik gekampeerd,samen met Meneer Williams en de dames.In een vouwwagen, daarna in een caravan. Het was niet mijn ding.

Mijn schoonouders hebben jarenlang een chalet gehad op een camping, dat vond ik nu wel weer leuk. Zo’n huisje waar alles in zit en waar je je heerlijk terug kunt trekken.
Wij waren er graag met z’n tweeën, het product van die gezelligheid daar loopt nu rond onder de naam jongste ;-.
Dat wil ik nu wel zei ik altijd tegen Meneer Williams , maar ja de portomonee stond dat echt niet toe

Afgelopen week logeerde de jongste bij een vriendje op een camping , in een dorpje hier in de buurt. Samen gingen we hem ophalen en bbqen bij de ouders. Ze zaten bij een meertje met een strandje. Het was er rustig en vreselijk gezellig. Het zag er knus uit.
Is dit niets voor jullie vroeg de moeder van het vriendje aan mij? Ik wimpelde het af, ben niet zo kampeerder enzovoort.
Ze vertelde van de chalet die ze nu had gekocht en waar ze naast stond. Prachtig en heel veel grond erom heen.
Ik zei tegen haar dat is eigenlijk wel heel erg leuk.

We maakten een rondje en kwamen een stuk verderop een chalet tegen die te koop was, ouder, met veel grond en toch weer vlak aan het “strand”. Na er wat om heen gedrenteld te hebben zei Meneer Williams we gaan vragen of we mogen kijken.
We waren gelijk verliefd, het is een klein huis, met allerlei terrasjes, en achter vrij(verre velden;-).
En op de prijs waren we helemaal verliefd. Dit konden we ons veroorloven, maar een nachtje erover slapen…werd een nachtje erover praten en herinneringen ophalen aan al onze kampingavonturen ;-.

We gingen het doen, en inmiddels zijn we de trotse eigenaren van een chalet aan het strand.Ik zal eerlijk zeggen, ik ben helemaal hieperdepieper , zo leuk vind ik het.
Ik heb hier helemaal zin in, het is op fietsafstand van onze eigen stad, het is op fietsafstand van een leuk dorp.
En ik vind dit leuk op vakantie gaan, ik denk dat we het weer heel gezellig gaan krijgen, alleen geen producten van die gezelligheid van toen 😉

25 thoughts on “De camping

  1. Ooooo wat heerlijk 🙂 Ik hieperdepiep gewoon met je mee. Dan moet ik daar maar eens/ooit bij je op bezoek komen. Je ziet het: ik nodig mezelf gewoon uit.
    Echt heel fijn voor je. Lekker rustig en in de buurt. Kun je mooi je atelier maken haha.

    Geniet van alles xx

    Like

  2. Dat is fijn voor je, je woont in een stad lees ik, dus als je op fietsafstand het buiten gevoel kunt gaan ervaren….prachtig.
    Beetje hetzelfde als een volkstuintje dus, maar dan leuker…..
    Ik zie je al zitten, in een lekker stoel met een haakwerkje..nou maar hopen dat het regelmatig goed weer is….

    Like

  3. Wat leuk! Heerlijk, zo'n knus huisje. En het geeft je toch altijd een enorm vakantiegevoel, ook al zit je vlak bij huis!
    Man woonde jarenlang in een vakantiehuisje (gedoogd). Ik ben bij hem ingetrokken, maar toen kwam er gezinsuitbreiding en kochten we een 'echt' huis. Maar het was zo heerlijk knus in dat kleine huisje met die enorme tuin. Zijn thema was Zuid-Amerikaans, zowel binnen als buiten, en ik was er permanent op vakantie qua gevoel 🙂

    Like

  4. Ik wil ook foto's zien, wat gaaf zeg en zo onverwacht er tegenaan lopen.
    Even over je hond/konijn. Wat voor hond hebben jullie? En hoe reageert ie op t konijn? Mijn hond denkt dat alles een puppy is wat schoongelikt moet worden. De buuv zei vanmiddag nog dat ze het zo vreemd vond dat alles hier bij elkaar kon.
    Een konijn probeert er wel vaak vandoor te gaan hoor, gebeurt hier ook weleens maar ze komen wel weer terug al heb ik t liever niet natuurlijk, nou ja, dat ze weglopen bedoel ik he, .
    Je kan heel voorzichtig checken wat de hond doet als je bijv. het konijn op schoot heb.
    Als ik zie wat een lol ze hebben hier als ze los mogen…. Ze willen nog weleens met de katten spelen maar die hebben er zelden zin in en dan krijgen ze een tik met zacht pootje.
    Nou ja ik raad t je aan als t kan. liefs van mij.

    Like

  5. goshie zeg, wat sta ik achter met het lezen van jullie logjes. ben de laatste tijd wel actief geweest in blogland, maar dan vooral op mijn andere blog (mijn reisfotoblog) en daar wat fotoblogs bekeken. nu wordt het dus hoog tijd om hier weer eens bij te benen!
    waaaaaaaaaaaauw, wat geweldig! en zo geheel onvoorzien, een impulsaankoop bijna. ik ben er zeker van dat jullie er geen seconde spijt van zullen hebben!

    Like

Geef een reactie

