Stappen

Gisteren en vandaag heb ik grote stappen gezet op het pad van het werken of niet meer werken.
Mijn directrice kwam gisteren een kopje thee drinken en we hebben heel uitgebreid gepraat over hoe de toekomst er uit zou gaan zien. Ze gaf eerlijk toe ,niet op mij te kunnen bouwen en ik erkende dat. Hoe erg ik dat ook vind, het is wel de waarheid.
Ze was begripvol en ik mocht altijd op school langskomen en aangeven wat ik aan kon aan klussen. Er ligt altijd wel werk dus mocht ik mij goed voelen, dan was ik van harte welkom.

De bedrijfsarts was erg teleurgesteld dat de operatie niet had opgeleverd wat hij had gehoopt, namelijk volledig herstel. Erg jammer, zei ik direct maar dat is het meest vervelende voor mijzelf.
Ik gaf aan een second opinion te hebben aangevraagd in Nijmegen en hij hoopte dat dat daar wat uit zou komen.
In ieder geval ging hij een dossier vormen voor het uwv.
Toen ik vertelde dat ik op de fiets was, lichtte zijn gezicht helemaal op….o, ik kon wel fietsen.

In ieder geval heb ik aangegeven dat het niet meer wil en ik kies voor mijn gezondheid, gezin en leven.
Hoe het verder gaat, we zien het wel , op dit moment heb ik weer 6 weken gekregen om te herstellen ๐Ÿ˜‰

16 thoughts on “Stappen

  1. Eerlijk gezegd zou ik een beetje oppassen wat je tegen de bedrijfsarts zegt over kiezen voor je gezin. Dat kan lijken dat je niet meer WILT werken en zo een verkeerd beeld geven. Je wilt nl. wel werken maar KUNT het gewoon niet meer en dat is wat anders. Dat jij na het fietsen als een zak op de bank hangt ziet hij niet.
    Laat je geen ontslag aanpraten, er bestaat ook een gedeeltelijke arbeidsongeschiktheidsuitkering waar je dan gewoon recht op hebt. Volgens mij heb jij een lang arbeidsverleden….
    Succes met het verdere herstel!

    Like

  2. Dit heb je in ieder geval gehad. Op naar de volgende stap…
    Veel bedrijfsartsen hebben volgens mij de neiging om te denken 'als je nog 50% van je energie over hebt, dan kun je dus voor 50% werken', maar ze vergeten voor het gemak dan maar even dat je ook nog een eigen leven hebt met je gezin en je andere bezigheden. Jammer is dat!

    Like

  3. Ik vertelde vanmiddag aan mijn man de daverende beroepen die jou waren aangeboden, mijn man dacht eerst dat ik een grapje maakte, maar stelde voor om samen netten te gaan knopen, nadat we met sigaren maken klaar waren ;-))

    Like

  4. Klopt, ik heb aangegeven dat ik wil werken, maar niet kan ivm migraine vermoeidheid en voortdurende koortsaanvallen, wat dus ook zo is, en dat werken dan een enorme belasting zou zijn die alle energie weg haalt.
    Ik neem ook geen ontslag, ze hebben al eerder aangegeven dat ze mij willen afkeuren.

    Like

  5. Ja ja.. die bedrijfsartsen hebben het niet gemakkelijk.. mevrouw is niet volledig hersteld, wat moet ik nou?!

    en toen schreef ik 3 reacties – en die heb ik gedelete, want die gingen alleen maar over mezelf ๐Ÿ˜‰
    Keuzes maken is niet gemakkelijk, maar wel noodzakelijk.

    Hang in there, elke verbetering is een stapje vooruit. Het heeft tijd nodig.

    Like

Geef een reactie

