Veeleisend

Wanneer ben je veeleisend? Deze vraag dook vanmorgen op in mijn verhitte brein toen ik van het zogenaamde kastje naar de zogenaamde muur werd gestuurd in het land der medici.

Een geruime tijd geleden vertelde ik u dat ik een second opinion zou krijgen. Ik kreeg een verwijzing van de huisarts en deze zou gefaxt worden.
Ik geef u een datum in dit jaar, namelijk 20 augustus. Dat was de datum dat mijn huisarts de verwijsbrief zou faxen. Hij vertelde er mij nog bij dat Nijmegen enorme wachttijden kent.
Ik vertelde hem dat mijn zorgverzekeraar hierin kon bemiddelen.

Ongeveer half september informeerde ik in Nijmegen of de brief binnen was gekomen.
Brief…welke brief, de mevrouw zette het hele secretariaat op de kop maar er was geen brief van een huisarts die mij doorverwees.
Boos belde ik naar de praktijk die uiteraard weer gesloten was omdat hij rondtoerde in zijn auto.

De week erop had ik een afspraak met mijn interniste die het verhaal enthousiast ontving van de second opinion , prima idee vond zij het want het Radboud kon vast iets voor mij betekenen. Zij zou de huisarts nog even opbellen dat haar brief naar hem er ook nog naar toe werd gefaxt.
De assistente belde mij trots op dat ik een brief kon komen ophalen waarop ik haar vroeg wanneer de brief gefaxt was, eind augustus was haar antwoord.
Ik gaf aan dat Nijmegen nog niets had. Vreemd zei ze, klopt het faxnummer wel.
Het faxnummer klopte, weer Nijmegen gebeld, die nog steeds niets hadden ontvangen.
Wederom de assistente gebeld, nu iets bozer, waarop ze zei, ik ga het gelijk doen…

Vanmorgen waagde ik weer een kansje, maar helaas Nijmegen had wederom nog niets ontvangen. Nu steeg mijn bloeddruk tot ongekende hoogte en zag ik elk mes in de la als potentieel middel om deze praktijk tot op het bot toe uit te roeien.
Gelukkig ben ik tot mijn zinnen gekomen en heb de interniste gebeld met de smeekbede of zij alst,alste, alstublieft de verwijzing wil faxen. De secretaresse hoorde mijn verhaal aan en zou direct aan het werk gaan.

Uiteraard bedacht ik mij nadat ik uit pure woede het tapijt had kapot geijsbeerd dat ik de huisarts ook moest bellen. Dit deed ik beleefd boos, zoals ik dat kan, en de assistente kwam weer met smoezen, faxnummer niet goed, en de mooiste vond ik wel dat er onderweg iets mis was gegaan.
Ik denk het ook zei ik tegen haar, onderweg dacht de verwijsbrief…weet je wat ik ga hier gewoon links, en kom heel ergens anders aan, en dat zeg ik tegen niemand.

Er kan wat fout zijn gegaan zei ze toen. Ik ontplofte en was des duivels, ik gaf aan dat ik tien keer sneller deze brief had kunnen brengen, zowel per postduif als per fax. Ik hoefde toch niet andermans werk te doen.
Inmiddels legde ze de schuld bij de huisarts, en heb ik daar donderdag een gesprek mee.

Maar ik ben de wanhoop nabij en doe een oproep, wie heeft er een huisarts die kan faxen? Meer eisen heb ik niet!

20 thoughts on “Veeleisend

  1. Oooohhh wat erg. Maar iets dergelijks heb ik ook meegemaakt. Enkele jaren geleden zou mijn internist mijn gegevens naar Nijmegen sturen voor het onderzoek naar CVS. Toen ik een maand later naar het Radboud belde bleken ze niets te hebben ontvangen. De assistente van mijn internist beweerde dat het wel was verstuurd. Ra, ra waar was het mis gegaan? De huisarts gaf Nijmegen de schuld want blijkbaar gaan zulke dingen daar wel vaker fout volgens hem.
    Ik begrijp dat in jouw geval de schuld echt bij de assistente van de huisarts ligt. Maar de les is weer wel dat je alles zelf in de gaten moet houden, maar dat wist je waarschijnlijk al veel langer ;p.

    Like

  2. Ik snap je frustratie, maar het is wel fijn als je boos wordt op je huisarts en niet op de assistente want die kan er geen reet aan doen. Haar werkgever is zeer wrs laks. Ik ben ook zo vaak uitgescholden door patienten terwijl ik alleen maar aan het doen was en aan het zeggen was, wat me was opgedragen. Mensen vergeten dat helaas vaak 😦

    Like

  3. Enorm frustrerend dit! En waarschijnlijk heeft het je de nodige energie gekost, zoals meestal met dit “soort” dingen. De kunst is om niet te ontploffen, te ijsberen, met moordgedachten rond te lopen etc. maar dat valt niet altijd mee.

    Dikke knuf X

    Like

  4. Probeer je niet teveel op te winden nadat je boos bent geweest. Zoals je waarschijnlijk wel weet is stress zeer slecht voor je gezondheid het kan je klachten verergeren.

    Like

  5. Sjongejonge, wat irritant! Ik kan ook echt ontploffen door dit soort dingen. Ik denk altijd dat een boksbal op zolder of in de tuin dan wonderen zou doen voor mij (en mijn omgeving)…
    Mijn huisarts is prima qua dit soort dingen, maar niet echt om de hoek voor jou 😉 Hopelijk is het nu eens een keer snel opgelost, zeker als ze het over enorme wachttijden hebben. Of bedoelden ze daar soms de faxdoorkomst mee?

    Like

  6. Klopt en eigenlijk vind ik dat te zot voor woorden, ik heb het wel eens vergeleken met mijn eigen werk.
    Als ouders hun kind brengen en ik zeg einde van de dag, Piet..was die op school? goh helemaal niet gezien…
    of Jet , heb ik vandaag geen cito toets afgenomen hoor, ik had er al zoveel,goed dat u mij er aan herinnert hoor want ik was het al vergeten….

    Like

  7. Daarom ben ik ook zo boos eigenlijk omdat ik van te voren al weet dit kost mij zoveel energie en dan ga ik er niet achteraan maar ik bijt mijzelf dan in de poot als ik dat doe..het is zo'n cirkel en dat is zo moeilijk te doorbreken

    Like

  8. Dit is zeker niet leuk! Helaas ook hier zo'n ervaring met de oude huisarts. Gelukkig veel verbeterd sinds er een nieuwe is. Het frusterende voor mij zou zijn dat je vooraf al weet dat er lange wachttijden zijn en dat er dan ook niet even meegedacht wordt door de huisarts. Niet morgen/volgende week/volgende maand… gewoon nu. Zou een hoop frustratie schelen bij meerdere mensen. Succes en sterkte!

    Like

  9. Hou op, hou op! Verhuis vooral niet naar ons dorp, want ook hier is de medische zorg een regelrechte ramp. Om triest van te worden…of je als (langdurig) zieke al niet genoeg aan je hoofd hebt en “gewoon” eens goed geholpen wil worden.
    Jammer dat het jou ook overkomt. Geef de moed niet op, houd je poot stijf en je rug recht. Je Bent Het Waard!

    Like

  10. Soms gaat het allemaal zo moeilijk. Ik heb dat met recepten aanvragen.
    Wil hij graag dat je via de mail doet,[bellen is gewoon niet meer mogelijk, of je krijgt een antwoord apparaat en dan kun je het inspreken, de hele waslijst, nou, dat boeit me dus ook niet!]
    maar komt het gewoon telkens bij de apotheek niet aan. De apotheek geeft hem de schuld, en de huisarts de apotheek. Je wordt er inderdaad niet goed van.
    Wens je succes vandaag!!

    Like

Geef een reactie

