Onderbuikgevoel

Het beroemde onderbuikgevoel, wat ik regelmatig nog wel eens wil negeren werd de afgelopen dagen weer enorm bevestigd.
Sinds ik op deze school werkzaam ben loopt er een stagiaire van mijn leeftijd voor de opleiding van onderwijsassistenten rond.
Ik gaf haar een hand en dacht, nare vrouw.
Uiteraard zei ik dit niet maar ik weet dan dat ik mij er niet te veel mee moet bemoeien aangezien dit tot heftige confrontaties kan leiden.

Door mijn ziek zijn was ik weinig op school en toen ik vorig jaar terug begon te komen merkte ik dat ik mij echt stoorde aan deze vrouw.
Er was iets, iets waar ik mijn vinger niet op kon leggen.
Een collega vroeg mij eens of ik haar wilde leren breien want ze wilde graag zo”n mooie ronde col. Een week later kwam ik op school en had deze vrouw de col voor haar collega gebreid omdat ze haar zo lief vond (en dit werd met kwelende stem gezegd).

Er kwamen nieuwe kinderen en ze nam er eentje onder haar hoede, de kleinste en iedere keer fotografeerde ze zichzelf met dat kind op schoot en mailde dat naar haar op dat moment zieke mentor. Ze beschreef zichzelf op facebook als de redder in nood. Ik kreeg er alleen maar kippenvel van.
Uiteraard nam ze een kind in de zomervakantie ter adoptie, en ook dit werd breed uitgemeten op facebook.

Ik was gemaakt vriendelijk en negeerde haar zoveel mogelijk. Dit was voor haar heel moeilijk te verkroppen. Ze ging openlijk gesprekken verstoren en vertoonde in mijn ogen zwaar kinderlijk , irritant gedrag.

Ineens was ze weg op school, ik las wat vage berichten en vorige week kwam ik op school en vroeg een collega waar ze was. Gelukkig die is weg zei de collega.
Ik was verbaasd naar toe maar prees mijn onderbuikgevoel, de collega vertelde dat ze de boel belazerde, en loog.
Een andere collega kwam van de week koffie drinken en die was ook zo verbaasd dat de vrouw in kwestie iedereen zo had belogen.

Wederom dacht ik , dat onderbuikgevoel, dat is zo gek nog niet 😉

21 thoughts on “Onderbuikgevoel

  1. zo herkenbaar wat je schrijft over je buikgevoel. Bijna altijd klopt dat gevoel wel. Jammer dat het vaak niet mogelijk is om dat met andere te delen. Misschien gewoon gaan proberen, achteraf blijken vaak meer mensen die betrokken zijn het net zo aangevoeld of gedacht te hebben en het ook niet konden/durfden te zeggen.

    Like

  2. Intuïtie is zo'n wonderlijk fenomeen en bezorgt mij geregeld verwarring, omdat anderen het niet “zien/voelen”. Dan ga ik twijfelen… vaak dus onterecht net zoals jij bij die stagiaire.

    Fijn dat ze weg is 🙂

    Like

  3. Heel herkenbaar dat gevoel .Ik heb dat vaak gehad en als ik dat mijn man vertelde vond hij altijd dat ik niet zo moeilijk moest doen .Ik weet dat ik een goede intuitie heb als het om mensen gaat en volg die nu ook zeker.Mijn man heeft dus de nodige nare ervaringen gehad met mensen en is nu op zijn hoede als ik hem voorzichtig waarschuw.Maar soms kun je niets doen en alleen maar afwachten .Maar je gevoel klopte dus heel goed

    Like

  4. Je onderbuikgevoel is heel veel waard. Altijd naar luisteren! Probeer ik ook te doen en het klopt eigenlijk altijd wel.
    En nu er in je buik een en ander weg is, heb je nog veel meer ruimte voor dit gevoel 😉 (om het maar met een vleugje humor te benaderen…)

    Like

Geef een reactie

