Gastblog

Vandaag mag ik er een blog neerzetten. Uiteraard dicteer ik dit aan mijn vrouwtje aangezien ik altijd doe alsof zij de baas is maar uiteindelijk ik dat ben.
Vaak slaap ik uren maar sinds ik gisteren naar de dierenarts ben geweest ben ik een stuk alerter.

Bent u wel eens bij de dierenarts geweest? In mijn geval was het nodig, volgens de baasjes, en eigenlijk ook wel een beetje van mezelf hoor.
Ik gaf al tijden aan dat ik pijn in mijn oren had, volgens de man van de dierenwinkel had ik oormijt en kreeg ik een of ander goedje. Spuiten ze je oren vol en smeren maar, jakkes als iets vreselijk is, is het dat wel.
Maar het ging niet over en inmiddels werd ik erg lamlendig, en sukkelde ik een beetje mee als ze naar buiten gingen.

Gistermiddag werd ik eerst uitgelaten op mijn favoriete veld en namen we opeens een andere route, dan ruik je natuurlijk gelijk onraad, als snuffelend rook ik angstzweet en angstplassen onderweg.
Dit was geen kattenpis waar we nu naar toe gingen.
Vriendelijk werd ik onthaald door een andere hond die mij snel vertelde dat hij een oorontsteking had.
Hij keek niet al te blij.

De mevrouw achter de tafel was een beetje een tutje, zo anders als mijn baasje, ze praatte ook raar, alsof ze het tegen een duif had, ik kon haar amper verstaan.
Toen ze in mijn oren keek, schrok ze en vertelde dat ik een dubbel oorontsteking had.
De baasjes raakten helemaal in paniek en ik werd geknuffeld dus ik maakte er gelijk gebruik van door heel zielig te kijken en mijzelf goed tegen de baas aan te drukken die nog zijn uniform droeg. Dat mag anders nooit dus ik zag gelijk een kans ;-).

De mevrouw kwam aan met een soort flesje wat ze in mijn zeer pijnlijke oren spoot, het gingen bubbelen en bruisen en de troep liep eruit.
Zo..iedereen deed gelijk een stap achteruit. De mevrouw vertelde dat de rommel was.
Nog een keer op weegschaal, zelf ben ik van het type wat denkt als mijn favoriete mand niet meer lekker ligt zal ik wel te zwaar zijn maar ik bleek een paar kilo aangekomen te zijn.
Wat denk je, dat het lekker wandelen is met een oorontsteking…

Inmiddels heb ik weer een heerlijke nacht gehad, vanmorgen zijn mijn oren weer vol gespoten met dat spul maar toch voel ik mij al beter. Ik had vanmorgen zowaar zin om te spelen. Uiteraard moet ik wel aan mijn 16 uur slaap komen overdag want anders wordt het toch wel zwaar voor een hond.
Wens ik u allemaal een prettig dag, en ik ga mij nog even lekker laten verwennen door de baasjes, even mijn hele zielige blik tevoorschijn toveren.
Wat hoor ik nu…brokjes???Zie u snel terug!!!!

Hond Williams!

21 thoughts on “Gastblog

  1. Oh zeg, dat was zeker geen kattepis! Mijn dierenarts is wel heel aardig, maar vooral die mensen die er zitten als je binnenkomt zijn leuk. Schijnen assistentes te heten. Ik spring ze altijd bijna op schoot, en dat vinden ze niet eens erg! Dan krijg ik ook nog vaak iets lekkers van ze en als dank stempel ik met mijn natte bek iets moois op hun kleding. Mag allemaal daar! Slaap se vandaag, ga ik ook weer doen hoor!

    Tukker.

    Like

  2. Als je niet zo zielig was zou ik nu hardop lachen. Wat een geweldig stukje.
    Niet zo geweldig dat je pijn had…en dan zo'n dierenartsbezoek. Dat is niks.
    Maar ach, je onderdanen hebben er wel goed aan gedaan want je voelt je al wat beter.
    Snuffelze!

    Like

  3. Oef! Wat een verhaal Hond Williams… Ik moet binnenkort ook naar de dierenarts voor een prik!! En ik hou niet van prikken… en ik hou er ook niet van dat ze mij voor een hond aanzien terwijl ik een konijn ben… Oké… ik gedraag me wel als een hond… maar toch… een konijn wil toch erkenning hè.

    Fijn dat je nu minder last hebt van je oor… trouwens… je schrijft gewèldig, wist je dat? Die uurtjes slapen geven je wel héél veel inspiratie 🙂

    Snuf van Caramelleke

    Like

  4. Lieve hond Williams,
    Ik voel ontzettend met je mee. Van die kirrende dames die zogenaamd aardig tegen je doen, en je vervolgens op een onverwacht moment een thermometer in je gat stoppen, of een naald ergens in je lijf, of – zoals bij jou dus – opeens aan je oren zitten! Nou daar kan ik dus ook helemaal niet tegen. Wel fijn om te weten dat die zielige blik bij jou dus ook werkt. Hier trappen ze daar ook altijd in. Laten we ze maar niet wijzer maken die baasjes.
    Dikke lik, hondje WadWoordEnWol

    Like

  5. Herkenbaar hond Williams :-).
    Toevallig heb ik vorige week een hele middag op mijn kattenbak gezeten omdat ik dacht dat ik moest. Mijn vrouwtje maakte zich meteen zorgen want ik heb namelijk blaasgruis. Daarvoor heb ik al een dieet maar stiekem probeer ik altijd brokjes van het andere poezenbeest hier in huis te pikken, die zijn namelijk groter en lekkerder. Toen ik vervolgens bloed plaste schrok het vrouwtje toch wel erg, werd ik in een mandje gepropt en moest ik naar de mevrouw die mij altijd een 'beauty' noemt. Maar ik vertrouw haar niet. Nu ook weer niet want sindsdien proberen ze iedere avond een drankje in mijn mond te spuiten. En dat laat ik niet zomaar gebeuren, reken maar dat ik me iedere avond in alle hevigheid verzet. Gelukkig gaat de pijn in mijn blaas er wel van weg. Dus eigenlijk zijn ze zo gek nog niet, die baasjes.
    Miauw, miauw en beterschap.

    Like

  6. Ach arme jij ,nee das zeker geen kattepis.Doet gemeen zeer hoor zo'n oorontsteking.Maar gelukkig gaat het al wat beter met je .Ik weet zeker dat je nu erg verwent word ,maar ik zou nog wel een klein beetje extra zielig doen hoor want dan duurt het verwennen wat langer .Sttt niet vertellen dat ik dat gezegd heb hoor!!Dag lief hondje Williams een dikke knuffel van mij ,Elisabeth

    Like

  7. Ik heb het tussen de middag weer geprobeerd , aan te geven dat ik toch wel heel zielig ben, maar ja toen kwam er iemand aan de deur en moest ik daar luid blaffend naar toe, je weet maar nooit wie er staat. Toen moesten ze lachen en zeiden als ik dat deed ik ook opknapte, zucht..ik ben uiteraard met mijn rug naar hun toe gaan liggen!

    Like

  8. Hahahahah….. wat een leuke gastblog! Ik heb er van genoten. Ik hoop dat je snel op knapt en wie weet heb je straks een eigen blog!

    Blog van Hond Williams. Ik kijk er naar uit!

    Liefs Frederique

    Like

Geef een reactie

