Buikpijn

Al sinds ik een kind ben heb ik buikpijn. Vervelend, af en toe meer aanwezig en soms heel pijnlijk. Mijn moeder vond vaak dat ik niet moest zeuren want iedereen had wel eens buikpijn en dat was nu eenmaal zo.

Later gingen doktoren zich er over buigen en vonden van alles in de buik, vervelende eierstokken en een baarmoeder die zich niet wilde gedragen.
Iedere keer riepen de doktoren, let maar op, nu gaat de buikpijn over en zal je je beter gaan voelen.

Iedere keer was het tegendeel waar.Ik bleef maar met de buikpijn rondlopen maar begon het wel steeds beter te kunnen traceren. Het waren mijn darmen die zo veel pijn deden.
Uiteraard kende ik dit fenomeen al zo lang, lucht, obstipatie en dagen lang nog meer buikpijn, niet lekker en dan ineens..twee dagen naar de wc en de hele riedel herhaalde zich weer.

Ik stortte mij in de boeken en probeerde veel uit.Zo laat ik de suiker nagenoeg staan, ik gebruik alleen maar biologische producten. Ik slik een aantal vitamines en alles hielp een stukje verder. Vooral de magnesium deed wonderen.
Ik las over bijnieruitputting, ik las over oestrogeendominantie en ik las over ..glutenallergie.

En dat laatste ging ik proberen, ik liet alle gluten uit mijn eten weg. Niet makkelijk, niet zo simpel als ik altijd dacht want net als suiker zitten er dus overal bijna gluten in.
De eerste week merkte ik niets, ik was doodlam en beroerd maar het beroemde onderbuikgevoel zei, doorzetten en na een week had ik iets meer energie.
Nu na ruim een maand dit te doen merk ik heel langzaam een vooruitgang.
Ik heb meer energie, mijn buikpijn is nagenoeg weg. Omdat ik graag bewijs wilde dat ik op de goede weg zit, at ik vorige week een stukje gewoon brood. Onmiddellijk brak er een enorm protest uit in de buik en voelde ik mij niet zo als ik mij had gevoeld.

Aankomende donderdag ga ik naar Nijmegen en wil ik vragen of dit in het bloedonderzoek meegenomen kan worden. En mocht er geen wetenschappelijk bewijs uit komen (zoals regelmatig in mijn bloed 😦 dan blijf ik toch zo eten.
Ik voel mij goed, heb meer energie,en de buikpijn is weg.

19 thoughts on “Buikpijn

  1. ha, nu zit je in mijn straatje 🙂
    Tip: als je je wilt laten testen op glutenintolerantie oftewel coeliakie zul je eerst 'gewoon' gluten moeten eten. Anders is er een vertekend beeld tav de antistoffen in het bloed.
    Veel mensen hebben baat bij het weglaten van gluten uit hun dagelijkse eetpatroon. Op de eerste plaats natuurlijk al degenen met coeliakie en met een tarwe-allergie. Maar ook velen die uit principe het brood en aanverwanten links laten liggen (bijvoorbeeld alle 'beroemde' mensen uit de filmwereld). Maar het is niet iets wat je zomaar even doet of laat. Het is niet makkelijk ….. Als je meer info wilt van een ervaringsdeskundige (bijna 5 jaar alweer) stuur je me maar een mailtje. Op mijn blog staat trouwens ook een link naar een forum met veel informatie.

    Like

  2. Het verhaaltje van Inge hierboven heb ik al veel vaker gehoord. Goed dat je hebt doorgezet in het weglaten van gluten want dat lijkt me inderdaad niet gemakkelijk. Voor als ik je niet meer 'spreek' voor die tijd: heel veel succes komende donderdag!

    Like

  3. Knap dat je er zelf toch achter bent gekomen. En knap dat je het inpast in je menu, want het schijnt niet efkes gedaan te zijn, want het zit in veel dingen, zonder dat je dat verwacht.

    Ik hoop dat je buikpijn helemaal weggaat en je energie meer en meer weer terugkomt 🙂

    Like

  4. Ik heb een serie recepten voor je die ik gevolgd heb in de eerste weken van mijn gluten-vrije bestaan. Mijn mailadres staat op m'n site (effe zoeken ;-), mail me maar als je ze wilt hebben.

    Like

  5. Och lieve mevrouw Williams, zoals jij je hebt gevoeld, moet mijn kleine meisje zich ook altijd hebben gevoeld.
    Wij zijn nu zo'n drie maanden glutenvrij bezig (om het zo maar te noemen), het valt reuze mee, er zijn genoeg alternatieven en het resultaat is het waard.
    Als je mij je adres wil mailen, heb ik een hartje voor je liggen (kun jij je lieve man een warm hart toedragen), maar ik zal ook een aantal links en blognamen op schrijven voor glutenvrije recepten. Als je dit zou willen, natuurlijk.
    Sterkte en veel liefs.

    Like

  6. Wat goed dat je zelf bent gaan puzzelen en resultaat boekt! Ook fijn dat er zo te lezen veel mensen met je meedenken. Dan hou je het vast goed vol! Ik heb als kind ook altijd buikpijn gehad, vreselijk. Gelukkig nu niet zo vaak meer, alleen als ik te weinig slaap en gestresst ben. Het blijft dan een zwak punt, net als het hoofd (migraine).
    Veel plezier met alle nieuwe recepten 😉

    Like

  7. Ik blijf t ongelofelijk vinden dat die kl…dokters niets vinden terwijl het inderdaad heel vaak aan je voedsel kan liggen. Heel weel mensen hebben een tarweallergie en weten dqat niet want ze worden er niet attent op gemaakt en niet iedereen neemt de tijd op bloggen te lezen of andere dingen op internet. Soms wordt ik zo kwaad op die arstsen en al die medicijnen die ik voorgeschreve kreeg en die niets deden en dus weggedonderd kunnen worden. Bah.
    Ik wens je heel veel succes met je ontdekking te gek zeg. liefs

    Like

  8. Knap van je om alles uit te proberen. Je hebt groot gelijk dat wanneer ze jouw “dieet” niet serieus nemen, je het toch blijft gebruiken. Niet de gemakkelijkste stap, dus daar moeten ze toch wel een beetje van wakker worden?

    Morgen naar Nijmegen, wat spannend. Heel veel sterkte, ik hoop van harte dat het je iet oplevert!

    Like

Geef een reactie

