Van alles wat

Nijmegen was…teleurstellend, niet zo dat de dokter iets vertelde wat ik niet of wel wilde horen maar meer dat ze op een heel ander iets ging zitten dan waarvoor ik kwam.
En dat was mijn gewicht of meer overgewicht. Ze gaf aan dat ik daardoor ook moe kon zijn, want ik nam een rugzak met extra gewicht.
En ik belastte alles meer en ..ik moest maar minder eten en meer bewegen vooral hardlopen en spinbike rijden zou heel goed zijn.

Toen wij daar zaten waren wij vooral verbaasd, Meneer Williams sprong gelijk in de verdediging en ik had het idee dat ik mijzelf tegenover deze hele slanke, dunne,zuurkijkende dame moest bewijzen.
Ik gaf aan geen eetstoornis te hebben, en kent u dat gevoel dat u iets vertelt en de ander eigenlijk het al ingevuld heeft?
Dat was dus met deze mevrouw ook al.

Ik kreeg nog een tik over de vingers dat ik er vanuit ging dat heel veel mensen denken dat me/cvs tussen je oren zit. Want dat was absoluut niet waar volgens haar. Ik zei dat ik heel blij was met haar wetenschappelijke ondersteuning, alleen beetje jammer dat het in verdere regionen niet was doorgedrongen.
Er werd bloed afgenomen, ze ging alle gegevens verzamelen en overal opvragen en ze keek verlekkerd naar al deze gegevens want die ging ze onderzoeken.
Ik bedacht mij, dat ze misschien een geweldige data researcher was, en dat er iets heel bijzonders uit zou komen 😉

Het was een beetje een kater gevoel waar ik mee naar huis ging. Terwijl ik op de weegschaal van de dokter al vier kilo lichter was dan van de zomer..dus toch nog een lichtpuntje in het overgewichtige verhaal 😉

Dat u hier niet helemaal depressief van wordt zei de dame op het laatst ook nog tegen mij terwijl ze naar mijn prachtige nieuwe overslagjurk keek, en een blik wierp op mijn stoere cowboyboots. Nee zei ik, ik vind het allemaal heel erg maar ik heb gelukkig ook heel veel leuke dingen in mijn leven.
Ik heb een lieve man, die met mij overal heen reist en kinderen die mij steunen. Collega’s die lieve mailtjes, berichtjes en bezoekjes brengen, vrienden die er zijn, een dak boven mijn hoofd en een lieve hond (zonder oorontsteking)..en…er is zoveel wat er nog is.

We zijn naar huis gereisd en heerlijk uit eten gegaan.

Thuis lag deze brief op mij te wachten van merry meet en dat was een mooie afsluiter!Dank je wel, ook namens mijn man!

18 thoughts on “Van alles wat

  1. Ohhh… Mevrouw Williams, hier gaan de haren bij mij overeind staan. Daar ben ik zo allergisch voor!! Wat heeft je gewicht nu met je klachten te maken, waarvoor je naar Nijmegen bent gereisd? Wat een raar mens.

    Heel jammer dat je geen goed antwoord op je vragen kreeg. Waarschijnlijk geen enkel antwoord. Pfffff….. ik word zelfs een beetje plaatsvervangend boos. Fijn dat je dag nog leuk hebt afgesloten. En vergeet dat mens!!

    Liefs Frederique

    Like

  2. Al dagen kijk ik op je blog om dat ik erg benieuwd was naar de second opinion. Maar wat een tegenvaller, ik word er zelfs een beetje boos van. Zelf heb ik een huisarts die soms ook over mijn (over)gewicht begint te zeiken, razend word ik daarvan. Mijn BMI is rond de 27 dus zo erg is het heus niet. En depressief word je vooral van dit soort artsen grrrrrr. Toch een fijne zondag, liefs Karin

    Like

  3. Goeie grutjes zeg. Dus ze kijkt naar je en trekt gelijk een conclusie omdat je zwaarder ben dan gemiddeld…

    Tuurlijk kan je gewicht invloed hebben op iets, maar dat moet dan wel degelijk onderzocht worden en niet omdat ze bij binnenkomst gelijk een hokje klaar heeft staan… Dat is namelijk niet netjes…

    Vervelend dat je nu een plemp op je hoofd hebt gekregen i.p.v. dat je steun vind of iemand die je begrijpt en je helpt.

    Fijn dat je de dag wel gezellig hebt afgesloten met een een gezellig etentje en een leuke brief!

    Like

  4. Wat een naar mens .Ook ik heb flink overgewicht en weet ook best dat je daar wat sneller moe van kunt zijn .Maar om nu direct zo'n soort aanval te doen is toch gewoon beledigend .Ik zou ook behoorlijk boos zijn en dat mens moet een schop onder haar achterwerk hebben .En depressief? van zulke tiepjes zou een mens depri worden!!Gelukkig hebben jullie je dag gezellig afgesloten Groetjes Elisabeth

    Like

  5. neen, dat is niet wat je wil horen als je voor iets anders naar de dokter gaat!
    Hopelijk heb je die avond toch nog heerlijk genoten van jullie etentje ;-)))! groetjes, Hilde

    Like

  6. Fijn hoor, van die bevooroordeelde artsen! Op haar vooroordeel zit je niet te wachten je wilde juist een objectieve second opinion. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, gaan ze nu wel verder testen mbt coeliakie.
    En blij dat je toch weer blij werd, graag gedaan, Jullie verdienen het!

    Like

  7. Jammer dat Nijmegen een beetje een teleurstelling was. Wie weet komt er nog wat uit de researcher. Ellendig die bevooroordeelde mensen. Al je hoop en zaligheid gooi je er bij ze uit, maar keer op keer word je teleurgesteld.
    Dan kan ik ook wel zeggen dat ik problemen met mijn gewicht heb. Bij mij zouden 5 kilo's erbij geen kwaad kunnen. Ik kan eten tot ik uit elkaar knal, aankomen doe ik er niet van. Tsss, die betweters.
    Maar ik ben dus idd depressief van de vermoeidheid. In dat opzicht vind ik haar vraag niet zo vreemd. Maar een “kenner” leest dat toch van je gezicht?
    Heb je nog een second opinion achter de hand?
    sterkte, ENIGE mevrouw williams en een knuffel!

    Like

  8. Oi.. da' wa' nie' zo'n goed gesprek..

    Maar.. buikvet – je weet wel, die fijne zachte buik – heeft de neiging om extra hormomen aan te gaan maken. En als je zoals ik daar nogal heftig op reageert, dan kán dat allerhande bizarre klachten geven. Ik wilde er niet aan. Was bozerdeboos toen het door een reumatoloog onder woorden gebracht werd. Maar na er her en der wat over opgezocht te hebben.. ieps. Het zou zomaar eens zo kunnen zijn dat mijn 'groei' destijds direct heeft bijgedragen aan het ontstaan van veel van mijn klachten. En dan onstaat er een fijn cirkeltje..
    Maar goed, zo is het bij mij: dikkere buik = meer klachten. Niet alleen doordat de darm en de andere organen dan lopen te klieren maar óók doordat mijn hormoonhuishouding dan op z'n kop gaat.
    Neemt niet weg dat mevrouw de dokter een cursusje communicatievaardigheden gemist heeft..

    Like

  9. Ik begrijp echt dat de het gewicht of beter gezegd het overgewicht niet goed is, alleen ik geef al jaren aan dat ik na de eerste zwangerschap maar moeite heb om op gewicht te blijven en dat hier heel wisselend op gereageerd word, van ach dat hoort bij je tot je mag wel een maagbandje…en dat was ook mijn punt in het gesprek. Maar de manier waarop ze het bracht….

    Like

  10. Wat een teleurstelling zeg! En ook al zou er een kern van waarheid in haar verhaal zitten, er is inderdaad nog zoiets als communicatieve vaardigheden en meevoelen met en inschatten van een patiënt. Als ze het anders had gebracht, dan was je waarschijnlijk met een heel ander gevoel daar weggegaan en had je er ook nog meer van opgepikt. Hopelijk kun je e.e.a. verder met je huisarts bespreken.

    Like

Geef een reactie

