Proporties

Gistermiddag liet ik samen met een vriendin de hond uit. Ik woon in een vrij lange straat met af en toe een bosje. Mijn hond heb ik geleerd om op het hondenveldje te poepen maar mocht het onverhoopt mis gaan, geen nood zakje bij de hand.
We liepen langs een huis met een bosje en de hond doet er een plasje tegen aan.
De bewoner van het huis die met zijn vrouw de auto aan het uit pakken was, keek mij heel giftig aan.

“Hee, vind jij dat normaal, of zo”..Ik keek de man niet begrijpend aan, “eehh hoe bedoelt u? Je hond zeikt tegen mijn huis , ga ***tegen je eigen huis aan zeiken, en wat is nu voor gang van zaken, zo je hond laten plassen.
Er volgde nog wat krachttermen en de vriendin en ik keken elkaar verbijsterd aan, de meneer straalde 1 en al nijd en boosheid uit.
Maar ..begon ik , ik kreeg niet eens de kans om wat te zeggen want ik werd voor alles en nog wat uitgemaakt.
Ik dacht het is goed geweest met die kerel en zei heel beleefd, sorry hoor, wat nog veel meer olie op het vuur gooide.

Wat nu sorry, wat koop ik ***daarvoor, nou bedankt wij zitten ermee.
Alsof ik zijn huis vol had gespoten met graffiti, alsof ik de hond lekker had laten poepen voor zijn deur, en gezegd had stap er maar lekker in hoor!!
De vriendin haalde haar schouders op en zei trek het je niet te veel aan hoor, vast ruzie gehad met zijn vrouw.

Maar het laat mij niet los, ik probeer altijd zoveel mogelijk dat de hond nergens overlast veroorzaakt. Ik betaal netjes mijn hondenbelasting, ik ruim alles van hem op mocht dit onverhoopt gebeuren en een plas tegen een bosje..ja, dat kan ik niet altijd voorkomen.
Er zullen genoeg honden zijn die tegen mijn huis of bosje aan plassen. Ik denk altijd maar 1 regenbui en het is weg.

Afgezien van het feit vind ik wel dat de man volkomen buiten proportie reageerde. Normaliter ben ik niet op mijn mondje gevallen maar deze man was zo agressief en boos dat ik helemaal overdonderd was.
Meneer Williams is des duivels, die moet ik tegen houden om er heen te gaan, want die wilde gelijk verhaal halen.

Het valt mij op dat mensen tegenwoordig wel buiten vaak buiten proporties reageren en ik denk altijd ,je schiet er niets mee op. Je jaagt de ander tegen je in het harnas en 9 van de 10 keer krijg je precies het tegenovergestelde van wat je zou willen bereiken.
DUS….een reactie mag maar o wee..als het ongepast is..dan kom ik met mijn hond en laat hem voor uw deur…..plassen!!!!

19 thoughts on “Proporties

  1. Idioot zeg… Kan me voorstellen dat je van slag bent. Ik zou dat ook zijn. Naar! Probeer het idd van je af te zetten. Of typ een klein briefje en gooi dat in zijn brievenbus, dat je echt geschrokken bent van zijn agressie en dat ie eea ook anders had kunnen vertellen. Wellicht lucht het je op?

    Like

  2. Ik kan me voorstellen dat je van slag bent, dat is toch geen normale reactie… Inderdaad vast bonje met zijn vrouw gehad, dat 'ie de buitenboel niet goed onderhoud of zo, hahaha.

    Over plasjes heeft de overheid het niet gehad… dus eh… Je hond heeft geen taart gedraaid voor zijn oprit/deur…

    Ik zou als ik alleen ga wandelen met de hond de neiging hebben aan de overkant van de straat te gaan lopen, maar ja… aan de andere kant lijkt het dan net of je dan fout zat… en dat zat je niet… Een bosje is voor een hond een eikpunt om geur op te zetten (dat doen honden nu eenmaal).

    Ik vind de tip van Klivia wel een goede, want zeker als die man zo vlak bij je in de buurt woont…

    Like

  3. Kan me voorstellen dat je ervan schrok. Ik zou dan ook met mijn mond vol tanden staan en pas thuis weer bedenken wat ik terug had kunnen zeggen. Als ie anders wel normaal doet, is de tip van Kliefje inderdaad wel een goede. Maar als dit zijn normale ik is, is het misschien alleen maar olie op het vuur. Vervelend dat een lekker stukje lopen zo wordt verpest door zo'n flapdrol.

    Like

  4. Hier sjouw ik ook altijd trouw met van die poepzakjes voor noodgevallen, wat af en toe voor verbaasde blikken zorgt (met name van de 70+ generatie die bij elke voorbij wandelende hond uit het raam gaapt en blijkbaar al een hartverzakking krijgt) want ja … ik ruim het op. Er zijn er zelfs die een duim opsteken (huh??).

    Wat ik wel ranzig vind is een hondenbaas hier in de buurt die het normaal lijkt te vinden dat zijn hond gewoon tegen alle voordeuren (geen voortuin alleen een wandelpad) zijn poot omhoog mag houden. Op het verveloze deurtje van de buurman trekt het niet eens meer weg.

    Maar die buurtbewoner van jou, mennn … die krijgt het nog eens aan zijn hart zeg als hij al uit zijn plaat gaat van een poot omhoog. Lastig als je daar elke keer langs moet. Voorlopig maar even met een (demonstratieve) grote bocht langs zijn huis en tuin dan maar met een 'kom maar hond, snel doorlopen want hier mag je niet plassen' 🙂

    Like

  5. Misschien plassen er heel erg veel honden tegen hun struiken en dan kan ik me voorstellen dat dat niet leuk is en dat weet ik uit ervaring.Mijn heg en de buxus rand werden ook als ''pispaaltjes''gebruikt en jeetje het kan echt heel erg stinken .Maar buurman had zich wel anders op kunnen stellen want iemand zo uit kafferen slaat nergens op.

    Like

  6. Je schrijft: Meneer Williams is des duivels, die moet ik tegen houden om er heen te gaan, want die wilde gelijk verhaal halen. Dat komt, eerlijk gezegd, ook vrij agressief op mij over. :-S

    Like

  7. Hallo Mrs.T., onder verhaal halen bedoeld mijn vrouw waarschijnlijk heel wat anders dan u denkt.

    Ik wilde naar de betreffende man toe gaan om hem te vragen of ik hem ergens mee van dienst kon zijn, gezien hij klaarblijkelijk in een moeilijke periode in zijn leven zit.
    Ik sta graag voor mensen klaar die op zo'n moment hulp kunnen gebruiken ook al ken ik hen niet. Op deze manier zet ik mijn woede om in positieve energie en heb ik er zelf ook nog wat aan!

    Veel liefs, Meneer Williams.

    Like

  8. Wat een ellende zeg. Wij moeten hier onze woonplaats alles opruimen van de hond. Ook al kakt hij in het gras…de kak moet in een zakje. Zo niet dan hangt je een boete boven je hoofd van 90 eurie per hond, ben je toevallig met drie honden waarvan er eentje kakt, dan is de boete x3. Best streng dus.
    En ik ruim altijd alles op van die kleine kakkers. Echt heel erg fijn vind ik dat zeker niet, maar het moet ook al betaal ik ook nog eens een heleboel hondenbelasting. Ik heb ook wel eens de neiging dat als andere mensen hun dier laten kakken op de stoep of in het zelfde gras maar niet opruimen, daar dan wat van te zeggen, maar ik durf dat niet. Ik ben veel te bang voor gedonder. En daarnaast ben ik ook geen controleur.

    Ik herken jouw gevoel helemaal trouwens, je wilt zo min mogelijk overlast bezorgen aan anderen, maar je houdt de reacties van mensen ook niet tegen. Daarnaast is het heel erg triest dat deze kerel zo tekeer ging. Zegt meer over hem dan over jou en je hond. Laat je niet gek maken hoor! dit soort figuren zijn en blijven helaas ook onderdeel uitmaken van de samenleving.

    Like

  9. Lieve mrs. williams Ik blijf zeggen dat we veel te veel op elkaar wonen en door het steeds drukkere leven steeds sneller geirriteerd en erger worden. Zoveel mensen lopen op hun tenen van de stress maar misschien die man juist niet hoor omdat hij alles eruit gooit. Ik ben net als jij, niemnad moet last hebben van ons of de beesten en als dan iemand tegen me uitvalt begrijp ik t totaal niet.
    Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat je het niet leuk vindt dat een hond tegen je bosjes aanpiest want dan gaan alle baasjes dat doen. Ik heb een schat van een vriendin met een engelengeduld maar ik weet dat ze daar ook pissig over wordt. Guusje doet t ook regelmatig en ik ben er niet blij mee maar het word voor hondenbezitters wel steeds moeilijker voor ons. Wel heeft die vent niet t recht om zo tekeer te gaan . Ik zou hier ook over blijven peikeren. Laat t los of schrijf inderdaad een net briefje, zou ik geloof ik ook wel doen. liefs

    Like

Geef een reactie

