Bijna vakantie

Nog een dagje school voor de kinderen en we hebben herfstvakantie en eerlijk gezegd heb ik daar wel heel veel zin in.
Heerlijk een week geen verplichtingen, geen verplichte wekker en lekker niets doen.

Ik ben de afgelopen weken erg druk geweest met regelen. Regelen dat de middelste naar een andere school gaat. Dat is nog steeds niet helemaal rond en zal hoogstwaarschijnlijk na de herfstvakantie gaan plaats vinden.
Regelen dat de jongste de therapieën volgt, wat inhoudt dat wij ze ook moeten volgen. Nu vind ik het geen bezwaar als het zinvol is. Zelf heb ik een zeer goede adhd training gehad waar ik nu nog elke dag vruchten van pluk.

De medicijnen die hij in eerste instantie kreeg werkte heel goed. Jongste tevreden, wij blij, school blij. Hij schoot naar alle goede groepjes en had zijn werk voortdurend af.
Tot hij van de week vertelde dat zijn hart door zijn ribben wilde duwen en dat hem dat pijn deed.
Acuut zijn we gestopt met de medicijnen, en dat is jammer vooral voor hem zelf maar een goede gezondheid gaat boven alles.
Na de vakantie gaan we in overleg met de arts over op een ander soort medicijnen.

Na de vakantie ga ik 2 keer 2 uur werken omdat het zo goed gaat. Het is wel heel bijzonder, sinds ik de gedachte heb los gelaten dat ik weer terug moet in het werk helemaal volledig, lijkt het veel soepeler te lopen.
Dit zegt natuurlijk niets, ik heb de afgelopen maanden, jaren eerder een vooruitgang gezien maar ik blijf goede hoop houden.

Ga ik nu eens bedenken wat ik ga antwoorden op de mail van de voetbaltrainer van de jongste. We hebben de stap gezet en hij mag voetballen. En hij vindt het super, hij heeft al een wedstrijd gespeeld. Ik ben over de streep gegaan sinds ik begreep dat de teams waarin hij en waar tegen hij speelt niet zo heel vroeg hoeven te spelen.
Ik heb uitgelegd dat we niet altijd kunnen rijden, was helemaal geen punt. De club maakt veel gebruik van een stichting die mensen terug begeleid in hun werk.
Dit houdt in dat je als ouder bijvoorbeeld wel bardiensten mag draaien maar niet hoeft(en dat was iets waarvan ik dacht…..)
De trainer mailde dat het hem allemaal te veel werd in zijn eentje, en dat hij hulp zocht.
Ik ben nog niet helemaal op de hoogte van de ins en outs van de mensen maar begreep dat de man op instorten stond en hij wilde hulp rondom de wedstrijden.
Kijk en als ik iets goed kan is het regelneven ;-)))
Was bij elkaar graaien kan ik als de beste!!

Wens ik u allemaal een fijne vakantie toe!

15 thoughts on “Bijna vakantie

  1. Ik snak ook naar vakantie. De mijne is officieel al begonnen, maar ik heb vandaag nog een verplichting waar ik best tegenop zie en dus hoop ik dat het snel 14 uur is en ik onderweg naar huis ben en mijn vakantie echt kan gaan starten. Ik ruk een flesje wijn open, ga lekker uitgebreid samen met Jill eten en daarna samen op de bank TVOH. En nog 4 nachtjes en dan Barcelona!

    Hopen dat je dochter lekker na de vakantie aan de bak kan op die andere school, dat jongste andere medicatie krijgt en jij je lekker voelt bij die 2×2 uur werken. Hoop me wezenloos hier dat je eindelijk de goeie kant op kan gaan. Dit was me een jaartje wel niet? Poeh.

    Like

  2. Oh lekker de vakantie begint bijna, bij ons eindigt 'ie bijna (snif).

    Het zou fijn zijn als je dochter na de herfstvakantie op een andere school zou kunnen beginnen. Wat enge medicijnen blijken dat te zijn voor je jongste zeg. Ik kan me voorstellen dat hij ter plekke moes stoppen met die troep. Hahaha, dat graaien van de was is een goeie, maar in een vereniging is altijd veel te doen, dus voor iedereen wel een taak.

    Manlief heeft ook een taak bij de Vereniging van de dames. Vorig jaar was hij coach en dit jaar kon dat niet, maar hij wilde wel wat blijven doen, dus hij doet iets in het verlengde van zijn werk… héél veel kwekken… met sponsors hahaha.

    Wij (voor ieder kind moet een ouder bardiensten draaien, hoe dat moet met drie kinderen weet ik niet, of dan het konijn ingezet moet worden, hahaha) hoeven dus geen bardiensten te draaien, want manlief maakt al úren genoeg en sluit 1 keer in de twee weken het clubhuis 's avonds.

    Like

  3. Zo wat is er weer veel gebeurd! En wat heb jij/hebben jullie de dingen weer goed aangepakt. Als er bij mij nog wat te regelen valt, dan weet ik je te vinden 🙂
    Lieve mevrouw Williams, ik wens jou en je gezin een heerlijke herfstvakantie.

    Gea xx

    Like

  4. Een boel positieve zaken dus. Het is zo leuk om mee te helpen bij het voetbal. Geniet van je vakantie.
    En jemig: zijn hart door zijn ribben naar buiten. Wat medicijnen toch niet allemaal kunnen veroorzaken.

    Like

Geef een reactie

