Het nieuwe 45

Ik lees veel tijdschriften, verschillende soorten en maten, en gisteren las ik de Jan. In de Jan stond een artikel dat het nieuwe 40 , 30 was. Ingewikkelde titel , maar ik begreep dat als je tegenwoordig 40 bent dat het net zo aanvoelt als dat je 30 was.
Ik proestte mijn thee spontaan over de Jan heen en moest er vreselijk om lachen.

Het artikel beschreef het ook erg leuk dat het dat dus ook niet was.
En ik kan dat alleen maar beamen.Wat een onzin vind ik dat toch, ik heb het idee dat alleen maar de media ons dat idee willen geven dat bijvoorbeeld 45 zo’n hippe leeftijd is waar alles nog kan.
Samen met met een vriendin kwamen we tot een leuk “wat is 45 dan wel “rijtje πŸ˜‰

– corrigerend ondergoed..now way riepen we toen we jong waren en afgelopen weekend heb ik voor het eerst zo”n grote bh aangeschaft met heerlijke comfortabele banden op de schouders en brede banden op de rug. De “dames”staan er weer als 35 bij πŸ˜‰

– om 11 uur s avonds vallen de ogen dicht, geen lucifer er meer tussen te duwen, hup naar dat bed, anders is het de volgende dag mis.

-een dun zomerdekbedje, want wat kan het s nachts ineens warm zijn…

-een avondje doorzakken , goed voor minimaal drie dagen bijkomen, dat was vroeger toch anders dan had je er maar een dag pret van πŸ˜‰

-krakende lichaamsdelen, nooit geweten dat als je uit bed stapte je eerst weer in vorm moest komen πŸ˜‰

-de leesbril, want zoals ik vandaag aan een vriendin appte..tegenwoordig maken ze de ogen van naalden wel ontzettend klein πŸ˜‰

-de pincet is een goede vriend geworden want er komen op vreemde plaatsen , vreemde haren naar boven.

-we vonden het niet erg dat ze u tegen ons zeiden, behalve die hele leuke jongeman van de post, die mocht wel jij zeggen…-)

En verder laten we 45 gewoon voor wat het is, een leuke leeftijd, zo ergens in het midden van het leven. Leuke dingen om op terug te kijken en nog leuke om naar uit te kijken. Zo hoorde we vandaag onder het eten dat Meneer Williams over 4 jaar opa werd…gelukkig had ik niets in mijn mond anders had ik mij vast verslikt.
Uiteraard gaf de jongste aan dat ik dan oma werd en van de oudste.
Niemand is verder nog op de hoogte, ik denk de moeder in spe al helemaal niet πŸ˜‰

17 thoughts on “Het nieuwe 45

  1. Ha, ha, leuk lijstje, of eigenlijk geen leuk lijstje maar wel heel erg herkenbaar. En dat oma worden – hoewel het me wel heel erg leuk lijkt – stellen we voorlopig toch nog maar even uit. Bijna 50 en met een lijf dat aan alle kanten rammelt voel ik me toch nog steeds het 'meisje' van vroeger.

    Like

  2. Ik mag nog 2 jaar, maar herken wel een paar dingen uit je lijstje (-; De leesbril (baaaaal ik van!), de kleine kwaaltjes die opeens komen en gaan, het minder snel herstellen van een flinke slemp-partij, euh, uurtje later naar bed dan anders, hihi. En corrigerend ondergoed, NO WAY. Als ik 80 ben hoop ik nog steeds gewoon lekker alles te durven laten hangen.

    Like

  3. Leuk dat je oma gaat worden, gefeliciteerd alvast, haha.
    Ik vind t niets dat ouders worden nou ja van geest dan wel maar dat lichaam…….
    Een tijdje terug hadden we het op een koffieochtend over dat iemand gelzen had dat 60 jaar het nieuwe 40 jaar was of zoiets ongelofelijks.
    Ik zeg sorry hoor dames niet alles geloven wat je leest of willen jullie mijn borsten zien? Die zijn echt geen 40 meer.
    Nou ja fijne dag en leuk weekend.

    Like

  4. Nou, ik heb dus nog even om me geestelijk voor te bereiden… Maar ik moet zeggen dat ik met mijn 33 ook al wel dingen van het lijstje herken hoor!
    Dat artikel klinkt een beetje als Oprah. Toen ze begin 40 was, riep ze telkens dat het leven pas echt begon bij 40. Toen ze begin 50 was, riep ze weer dat het leven eigenlijk pas echt begon bij 50… Dan maar beter elke dag leven alsof het leven nu echt begint, of zoiets πŸ˜‰

    Like

  5. Geweldig leuk verhaal dit, ik heb er hard om moeten lachen. Vooral om die 'dames' die er weer mooi bij stonden.
    Maar euh…ik herken ook een aantal zaken.
    Gelukkig is er genoeg make-up om bepaalde dingen te verhullen πŸ™‚

    Like

Geef een reactie

