Over stilte en rust en acceptatie

Sinds ik geopereerd ben deze zomer , ben ik gaan lezen. Over de menopauze en over hoe het is en hoe het zal zijn en vooral wat kan je doen om de klachten te verminderen.
Ik las hele interessante boeken over oestrogeendominantie, over de farmaceutische industrie en ik las boeken over de voedingsmiddelenindustrie en vooral hoe deze elkaar kunnen versterken.

Voorzichtig schafte ik magnesium aan, en kan na vier maanden slikken zeggen, het werkt!Het werkt tegen krampen, dus ook hoofdpijn. Het zorgt dat ik mij beter voel, energieker en prettiger in mijn vel. Ik schafte vitamine c aan, en slik de dubbele dosis en ik ben nog niet ziek geweest, in vier maanden tijd is er geen ontsteking aan te pas gekomen!
Ik slik vitamine d, een b-complex en iets voor krakerige botten 😉
Ik smeer progesteron zalf en ik voel mij langzaam weer Mevrouw Williams worden.

Uiteraard pakte ik ook mijn eten aan. Ik las het boek de hormoonfactor van Ralph Moorman en las boeken over goede voeding. Hoe slecht bijvoorbeeld glucosestroop is wat in zoveel producten word gegooid. E621.. googelt u daar eens op. Ik schrok mij te pletter toen ik het las.
Ik gooide de cola light overboord, en de gluten waren al weg, de lactose volgde, de suiker volgde er langzaam en met zeer veel tegenzin achteraan en langzaam aan lijkt het lijf te denken, ze is aardig voor mij! Dat heb ik ook wel verdiend na die lange lijdensweg.

Ik ben er nog niet, twee dagen werken van 2 uur is nog steeds te veel gebleken en moet ik denken of ik niet terug schakel. Heel jammer maar ik ben er toch rustiger onder, een gevoel van acceptatie.

Om terug te komen op de klachten, sinds ik dit allemaal doe heb ik amper ergens last van, opvliegers amper, mij vervelend voelen, wie doet dat niet eens in de zoveel tijd.Ik slaap beter en..zonder medicijnen heb ik ook de adhd beter onder controle. Ik ben minder vermoeid en mag graag weer veel ondernemen. Teveel ondernemen mag ik wel eens zeggen want ik moet mezelf regelmatig terugfluiten.
Want 1 ding heb ik nog niet geaccepteerd..en dat ik te veel wil in een dag ;-).

Advertenties

15 thoughts on “Over stilte en rust en acceptatie

  1. Jee, dat is echt goed om te horen, ik ben blij voor je. In mijn praktijk heb ik veel mensen met deze klachten en steeds vaker hoor en zie ik dat er met voeding een hoop te verbeteren valt.

    Like

  2. Wat goed om te lezen! Zelf slik ik tegenwoordig alleen nog maar extra vit D. Verder nog Iberogast omdat ik het idee heb dat dat helpt tegen de PDS klachten. Voor de rest ben ik overal weer mee gestopt. Ik heb echt van alles geslikt maar vond het moeilijk om te beoordelen of dat het door de middelen kwam of dat ik me gewoon toevallig wat beter voelde. Ik werd er alleen wel arm van.
    Een gluten- of lactose- of koolhydraatvrij dieet is ook nog iets wat ik wil proberen. Moet alleen de knop nog even om. Vind het erg knap van je dat jou dat al wel is gelukt!

    Like

  3. Weet je ik heb zoveel gehoord van artsen en ze willen je steeds maar 1 ding voorschrijven en dat zijn medicijnen. En ik merk gewoon hoeveel er kan met goede voeding en met vitamine's en mineralen. Toch wel back to basic dan weer!

    Like

  4. Ik vond het heel moeilijk, een suikerverslaving is vreselijk maar op een gegeven moment dacht ik, wat verlies ik er mee als ik het niet doe?
    Ik geef gelijk toe, als je thuis zit en de hele dag met het eten bezig kunt zijn en bewust boodschappen doet is het wel makkelijker dan toen ik werkte, de kinderen veel kleiner waren..toen dacht ik oo snel een pakje van dit en dat…
    Ik eet trouwens wel koolhydraten hoor, alleen niet de witte zeg maar.

    Like

  5. Wat fijn voor je dat het beter gaat. Je zorgt goed voor je lijf en nu zorgt je lijf voor jou. Dat je je beter voelt en meer energie hebt. Maar kleine stapjes nemen en niet te veel willen. Succes.

    Liefs Frederique

    Like

  6. Wat fijn dat het steeds beter met je gaat! En knap hoe je het aanpakt. Ik denk er wel eens over dat ik wat eetgewoonten moet veranderen, o.a. suiker, maar ik vind die omschakeling nog zo lastig.
    Wat ik me afvroeg: heb je dus minder migraine nu je magnesium slikt? Als dat zo is, ga ik het ook eens proberen! Of zou het ook te maken hebben met het suiker minderen?

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s