Zwemmen

Vroeger voor het ziek zijn, en nog veel eerder gingen Meneer Williams en ik regelmatig zwemmen in een subtropisch zwemparadijs, twee steden verderop.
Het was er leuk en ruim opgezet en we vonden het altijd heerlijk. Soms namen we de kinderen mee , maar vaker was het heerlijk samen er tussen uit gaan.

Gisteravond bedachten we , dat gaan wij weer eens doen na zoveel jaar.
Zwemtas gepakt, middelste paste op, kat in bakkie.

Bij binnenkomst vonden wij het heel druk en wat ons het meeste opviel zoveel kleine kinderen die er nog zwommen en gilden en schreeuwden.
Geen punt als ik om drie uur s’middags ga zwemmen maar om een uurtje of 8 s”avonds is dat toch wel een stukje minder.
Mijn mutserige gedachte was ook , moeten deze kinderen niet naar bed?Morgen weer school? Maar dat zal wel niet meer van deze tijd zijn.

Meneer Williams lag naast mij te bubbelen en keek eens aandachtig rond. ‘Goh vroeger hadden alleen zeemannen en hoeren tatoeages maar tegenwoordig heeft iedereen ze”
Ook ik werd vroeger altijd gewaarschuwd, als iemand een tatoeage had dan moet je er toch voor uitkijken, tuig van de richel zei mijn stiefvader altijd.

Zelf draag ik een badpak, ik vind dat mooier staan en voel mij er prettiger in. Dat bleek ook niet voor iedereen te gelden. Ik zag mensen in bikini waarvan ik dacht..nee, niet doen!
Zwembroeken tot op de enkels met onderbroeken eronder.
Het was een hele bijzondere belevenis, maar het was nog wel ontspannend.
Toch was de sfeer niet meer zoals die was voor ons en we besloten het toch maar eens verder te zoeken.
Want het zwemmen was weer als vanouds, nat en veel lol 😉

17 thoughts on “Zwemmen

  1. Haha, zo herkenbaar van die tatoeages!
    Ik heb helemaal niets met zwemmen, dus zou ook niet zo snel naar zoiets gaan. Als de kinderen later willen, prima, maar zo lang ze daar niet zelf om vragen, zie je mij niet in het zwembad!

    Like

  2. Je kijkt je ogen uit in het zwembad hè? Dat van die tatoeages kan ik ook niet begrijpen, echt vreselijk. Overigens net zoals al dat ijzerwerk in het gezicht. Hoop dat jullie toch een leuk zwembad vinden in de buurt want het lijkt me wel gezellig, zo zwemmen met zijn tweetjes.

    Like

  3. Ik was de mijne (tatoeage) al jaren zat, maar na een bezoek aan een buitenzwembad, was de maat vol. De week daarna onderging ik mijn eerste laserbehandeling en inmiddels rest er alleen nog een vage, lichtgrijze schim. Lijkt wel schimmel 😉

    Like

  4. we wonen vlak aan de grens met duitsland en ik heb over een bepaald zwembad al hele goede berichten gehoord, gaan we de volgende keer heen. Ik heb trouwens wel moeten”boeten”voor het zwemmen, hele zere spieren en keelpijn…

    Like

  5. Ik heb een tatoeage op mijn linker onderbeen. Ik ben gewoon getrouwd, moeder van 5 kinderen en heb een normale baan. Ik heb wel bewust gekozen voor een meestal niet zichtbare plek omdat ik weet dat niet iedereen een tatoeage mooi vindt. Toch vind ik jullie reactie wat ouderwets en overdreven… Er zijn zoveel dingen buiten tatoeages en piercings om die niet mooi zijn, zoals bv mannen in zwembroek met een enorme hangbuik, vrouwen met een verkeerde BH, vrouwen met een rattenkopje enz. Ik zie het allemaal wel, maar het boeit me niet. Laat iedereen doen wat hij/zij zelf wil en waar hij/zij zich prettig bij voelt.

    Like

  6. Ja, mode verandert. Ik ben ook gene liefhebber van tattoos of piercings. Hoop dat mijn kinderen het niet in hun hoofd halen. Ooit. Als ze te groot zijn om naar mama te luisteren…

    Zwemmen in zo'n subtropisch paradijs, dat is wel leuk ja. Wij doen het regelmatig met de kinderen (gewoon een subtropisch zwembad met leuke glijdingen hier om de hoek, niet in een vakantiepark ofzo)

    Like

  7. Ik ken genoeg mensen die een tatoeage hebben waarvan ik ook de achtergrond ken, maar wat ik vreselijk vind zijn mensen die helemaal onder zitten en het lijkt wel alsof het er maar lukraak is opgezet.
    Ouderwets of overdreven, ook dat is smaak.
    En daarbij ik veroordeel het niet, ik merk het op en vertel hoe er vroeger lees 35 jaar geleden tegen aan werd gekeken.

    Like

  8. Ah, ben ik toch niet de enige die dat zo opvallend vind. Pas geleden met manlief naar de sauna geweest en de uni-huidjes waren in de minderheid 🙂

    Ik hoop dat mijn kids hun uni-huidjes ook blijven waarderen, want ik vind het ècht niet mooi… (maar smaken verschillen natuurlijk).

    Wij wonen vlak bij een supermarkt en mij verbaasd het ook hoeveel kleine kinderen er zo laat nog op zijn. Ukkepuk is 9 (bijna 10), maar die ligt toch ècht voor achten in haar mandje.

    Like

  9. Haha mevrouw Williams ik ga volgende week naar de sauna dan kun je je niet verstoppen in een badpak.
    Wel opvallend dat sommige mensen ook naakt totaal geen gene hebben en getver, je ziet de vreselijkste dingen daardoor.
    En tatoeages ik moet me altijd bedwingen omdat ik de neiging krijg om ze eraf te krabben.
    Straks krijgen we in bejaardenhuizen een generatie vol met tatoo”s.
    Nou ja ieder zijn mug zou mijn moeder zeggen. (ze was francaise en sprak niet goed NL dus zij ze mug ipv meug en dat zeg ik vaak voor de lol.)
    liefs en fijne week.

    Like

  10. Ik ben er ook vaak verbaasd over hoe laat de kinderen wel eens op bed liggen. Hier is het uiterlijk kwart over 8. Ze zijn 8 en 9 jaar. En voor die tijd moet ook alles gedaan zijn, douchen, tanden gepoetst pyama aan..Bij ons wonen veel Turkse kinderen in de buurt en die zijn toch (vooral als het licht is buiten) vaak nog tot tien uur buiten aan het spelen. En veelal zijn ze nog jonger dan die van mij.
    Dan maar wat ouderwets..;-)

    Like

  11. vroeger zwom ik vaak en ltrok lange baantjes, goed voor de conditie. vind het wel heerlijk hoor dat zwemmen, maar vind dat je nergens lekker kan doorzwemmen, je wordt altijd gehinderd door speelse jeugd (wat ik hen niet kwalijk neem natuurlijk.
    nu ga ik joggen, sportschoenen en aan en een uurtje onderweg, door niemand gehinderd, zalig!

    Like

Geef een reactie

