Begrip

Afgelopen week kregen wij een briefje in onze brievenbus waarin werd vermeld dat onze studentenburen die volgens het onderzoek van de gemeente geen studenten zijn en ook geen handel met auto”s hebben, een fuif gaven.
Ik sloeg steil achterover, een fuif…sinds mijn jeugd had ik dit woord niet meer gehoord.
De fuif had ook nog een thema, namelijk superdieren!

Het briefje was vriendelijk opgesteld en eindigde met de vraag of wij begrip konden hebben voor het feit dat het wel eens wat lawaaierig kon zijn.
Wat mopperend naar elkaar besloten we ze dan maar het voordeel van de twijfel te geven.

Vannacht om half 2 besloten we toch maar de blauwe vrienden te vragen het feest te sluiten aangezien het steeds luider werd en er steeds meer gegild en gekrijst werd, uiteraard wat wil je met al die superdieren!

Eindelijk konden wij ook slapen, en vanmorgen stond ik om half 9 naast mijn bed , een beetje duf voor mijn kleine hondenkind.
Toen ik haar uitliet hoorde ik dat de superdieren weer druk in de weer waren met auto”s repareren en bedacht mij dat het woord begrip leuk was, maar in dit geval nergens op sloeg.

Begrip voor de overlast, begrip voor het repareren van auto’s, maar ben ik heel egoïstisch als ik ook om begrip vraag voor het feit dat wij gesteld zijn op onze rust, en dat wij hier toch net zoveel recht hebben om te wonen en er niet uitgeblazen te worden door een stelletje **** .
Begrip…mooi woord om mee te schermen maar ons ‘begrip”is nu afgelopen!

11 thoughts on “Begrip

  1. Jaaaa …zo werkt het..je moet hier in dit land begrip hebben voor de a-socialen..de gewone mens is verstandig, zij niet…de gewone mens moet dus dat begrip opbrengen…

    Het is hier tegenwoordig ook zo dat diegene die aan mishandeling of moord doen…ziek zijn, ze kunnen er niks aan doen,het zijn allemaal J&H's…dubbele persoonlijkheden dus, daar kan die ene goede helft ook niks aan doen dat die andere helft dingen doet die niet door de beugel kunnen, die moeten niet gestraft worden, maar een peperdure behandeling krijgen…want misschien kunnen ze nog beter worden…amehoela…
    Begrip…ik vind het toch frappant dat ze dat begrip altijd maar van/aan 1 kant vragen…

    Like

  2. Ja een mooi ''woord'' begrip .Ook ons word nog steeds om begrip gevraagd als buurman weer eens door de geluidsbarriere gaat .Onbegrip omdat jullie en wij overlast hebben en niet rustig kunnen wonen nog slapen word met gemak weggevaagd.Echt ik word hels als ik zoiets lees,ik vind zulk gedrag zo asociaal!!Sterkte ermee!

    Like

  3. Mijn stekels gaan meteen overeind als ik dit lees. We hebben ook van die buren die van feesten houden. Verder aardige lui hoor, maar hoe later het wordt, hoe luidruchtiger. De een na laatste keer duurde het feestje tot half vijf, de vorige keer heb ik om half twee de politie gebeld. Ik haat geluidsoverlast, en heb ook geen zin om me een hele dag brak te voelen omdat de buren zo nodig tot diep in de nacht moeten feesten.

    Like

Geef een reactie

