Structuur

Morgen begint mijn structuur weer, en ik heb er zin in! Ik mis het zo, na twee weken lanterfanten, met ziek zijn en niet lekker voelen en dan weer die afspraak of die afspraak…ik heb het helemaal gehad.
Ik kan mij zelfs verheugen op het feit dat morgen de wekker weer gaat om 7.15 uur.

Ik ben echt een mens van vaste structuren, is ook veel beter voor mijn gezondheid maar de kerstvakantie is bij uitstek de vakantie waar het mis gaat.
Veel leuke dingen doen, veel dagen die ik bankzitdagen noem, kinderen thuis, druk weg, ach alles kan voor mijn gevoel.

Vannacht vond ik mijzelf om half 3 bedenkend welke vloer ik nu in het vakantieverblijf wilde hebben en hoe ik de eethoek daar zou neerzetten.
Ik wilde perse gaan slapen na deze wilde ideeën maar mijn lijf gaf aan veel te druk te zijn met deze ideeën.
Allerlei ademhalingsoefeningen geprobeerd, extra rondje op de gang, sliepen er nog meer mensen niet..boekje gelezen..niets leek te helpen.

Uiteraard werd ik toen boos op mezelf, want ik moest toch straks er ook weer uit, en wat moest ik nog meer allemaal doen..
Vreselijk wat een rot cirkel, tegen..viel ik in slaap om vanmorgen om 10 uur wakker te worden gemaakt met de mededeling dat het ontbijt klaar was.
Alsof ik een ouderwetse stapavond achter de rug had..!

Inmiddels ben ik gedoucht en kijk tegen een afspraak aan, die eigenlijk heel leuk is, maar waar ik nu doodlam voor ben.
Vanavond ga ik heel vroeg naar bed heb ik mezelf beloofd!
Hand op mijn hart!

13 thoughts on “Structuur

  1. Ik ben ook echt blij dat vanaf morgen alles weer gewoon is. Lekker rustig in huis, niemand die de hele dag tegen mij aan zit te kletsen (hoe gezellig dat ook is). Kan ik eindelijk weer in alle stilte wegkruipen op mijn bank.

    Like

  2. Hier ook de vlag uit. Ik ben de om me heen drentelende Vlam en Jill ENORM beu. Ik heb de afgelopen week al wel weer gewerkt en was blij dat ik even aan ze kon ontsnappen. Dit is teveel zo. Lang leve de werk- en schoolweken weer!

    Like

  3. Anderhalve week lang vond ik het gebrek aan structuur vreselijk. Andere tijden, ander eten, ander dagprogramma. Nu ben ik er eindelijk wel aan gewend en moeten we morgen weer het vaste ritme in…

    Like

  4. Het is zo heel anders dan de zomervakantie en zo. Ze zitten veel meer binnen en dat wreekt zich op een gegeven moment. 😉 Kortom, ik ben ook blij dat morgen alles weer in het ritme gaat.

    Like

  5. ik begrijp maar al te best dat de meesten zich beter voelen bij een vaste structuur. bij ons was de structuur gedurende deze 2 weken nagenoeg niet verdwenen, uitgezonderd een beetje tijdens op de feestdagen. we staan steeds op hetzelfde uur op, wekker altijd op 7u30, moeten gaan werken of niet, echte langslapers zijn we niet. slechts 1 keertje 'uitgeslapen', tot 9 uur, op Nieuwjaarsdag.
    Is wel heel vervelend als je niet kan in slaap geraken. dus voor het slapen gaan eerst even ontstressen mevr. Williams 😉
    Succes!

    Like

  6. ha, ja hier ook blij met de terugkeer naar normaal. Het is vooral de kerst en oud en nieuw en de dagen er om heen die zo rommelig zijn en er zo inhakken. Ik snak zo naar structuur dat ik de laatste dagen zelfs een beetje in de gromstand ging staan.
    Dus nu naar bed en de wekker zetten!

    Like

  7. Het is toch wat…zelfs ik herken dit. En dat zonder kinderen, zonder afspraken, bezoek etc. rond de feestdagen. Heerlijk dat alles weer normaal is.
    En helaas herken ik ook dat het lijf niet wil wat het hoofd graag wil, of andersom… De remedie die ik nu toepas als ik niet kan slapen: in bed blijven, me niet opwinden en me gelukkig prijzen dat ik de volgende dag niet aan het werk hoef.

    Gea xx

    Like

Geef een reactie

