De wandeling

Sinds ik de kleine hond heb is wandelen op vaste tijdstippen een belangrijk punt.
Waaronder de middagwandeling , deze is wat langer en gaat via een vaste route door het bos.
Ging ik met de grote hond regelmatig wandelen om het hoofd leeg te maken is de wandeling met beide honden een sociaal evenement geworden.

De kleine hond is een vreselijk lief hondje, wat je aankijkt en bij iedereen oproept “aai mij en klets met mijn baasje”.
Inmiddels heb ik vele vaste mensen in het bos, met de een praat ik over de verzorging van de hond en de ander vertelt mij steevast hoe het weer gaat worden.

Jaren geleden riep ik altijd priet praat, voor oude mensen en mensen die niets te doen hebben dat geleuter met die honden.
Inmiddels merk ik dat ik er naar uit kijk.
Niet te laat weg en zorg ik dat ik op tijd in het bos ben.

Aha daar loopt Lot, en bij Lot loopt het bazinnetje , een leuke, lieve vrouw die Lot heeft gered van een binnenzit bestaan in de stad.
Kijk daar is ..en zo maak ik mijn route, soms ben ik erg enthousiast en sta ik heerlijk een uur te kletsen.

Zo ook vanmiddag met een moeder van een oud-leerling. Het was een ontzettend leuk gesprek met deze kunstzinnige moeder. We bespraken van alles en ze nodigde ons uit voor een borrel zomaar op een zaterdagmiddag.
Ik vond deze ontmoeting zo leuk, wilde het ook voortzetten.

Dat dit een onderdeel van mijn leven is geworden, had ik nooit had verwacht, vind ik ontzettend leuk. Ik verzet er geen bergen mee, ik red er de wereld niet mee, maar ik heb gemerkt dat er veel meer leuke en lieve mensen op deze wereld zijn.
Die ook hun verhaal hebben en waarvoor dit ook een onderdeel is van de dag, waar ik ook een plaats in heb.
Dat doet mij toch goed.

14 thoughts on “De wandeling

  1. Dat zoiets heel anders uitpakt dan je vroeger dacht… Prietpraat is nu een gezellige ontmoeting in het bos geworden, waar de honden plezier in hebben en hun baasjes. Heerlijk toch!

    Groetjes Puck

    Like

  2. Dat helpt dan weer heel goed na/tijdens al de onrust uit je vorige blog πŸ˜‰ Wij willen ook graag een hond, maar wij hebben ons huiskonijn Bella. Die waant zich al jaren eigenaresse te zijn van ons huis, dus die kunnen we niet wegpromoveren…
    Ik ben blij dat het je zo goed afgaat en 't is ook nog goed voor je! O, o, o,…die kerels zijn ook allemaal hetzelfde πŸ˜‰

    Like

Geef een reactie

