Dag 1

Wat heb je vandaag gedaan en wat ga je vandaag nog doen?

Vandaag ben ik opgestaan met de kinderen, buiten bleek de sneeuw enorm te hebben doorgezet. Zelf vind ik het nu erg leuk omdat ik geen verplichtingen heb om er door te gaan of te moeten.
Met de honden maar dat kan ik zo lang maken als ik wil.

Ik heb de was gedaan, gestreken en ben naar de bakker geweest. Ik ging er heen met een lijstje in mijn hoofd, bleek er een mevrouw te staan waar ik mee op school had gezeten.
Ze werkte sinds kort bij de bakker, ik zei heel enthousiast , goh we hebben bij elkaar in de klas gezeten he. Waarop ze heel kortaf antwoordde dat dat zo was. Maar wel heel lang geleden en ze keek heel streng en langs mij heen.

Mijn raderen gingen als een gek in mijn hoofd werken, had ik haar onheus behandeld? Was zij iemand die een bepaald idee van mij had toen en nu nog?
Ik kwam thuis met een hele andere lijst dan ik in mijn hoofd had 🙂
Mijn vriendin gebeld en het voorval uitgelegd, volgens haar zal ik vroeger wel iets gedaan of gezegd hebben wat ik niet meer wist.
Heb ik vast verdrongen 😉

De opzet gemaakt voor een muts voor de middelste maar net zo hard weer uitgehaald, het patroon beviel mij voor geen meter, dus maar eens op zoek in de honderden patronen naar een geschikte muts 😉
De jongste kwam huilend thuis, was ingezeept met sneeuw door groep 8 jongens, getroost en lekker broodjes gemaakt.
Bij de post zat een nieuw hoesje voor mijn telefoon uit Hongkong waar ik helemaal enthousiast over ben, zowel over het hoesje, als de levertijd en de prijs!

Inmiddels heb ik een grote pot thee gezet en ga ik zo lekker lezen, tv kijken en breien/haken.
Om drie uur wil ik met de jongste een sneeuwschuiver kopen om mijn stoepje schoon te vegen. We hebben een groot vrijstaand huis , dus veel stoep!
Ik zit erover te denken om gehaktballen met rode kool te eten, dat vind iedereen wel lekker en is ook wel makkelijk.
Ik loop vast nog een ronde met de honden en maak praatjes.

Vanavond ga ik lekker met Meneer Williams op de bank liggen, serie kijken en lekker relaxen, ik denk dat ik dit een leuke dag noem 😉

17 thoughts on “Dag 1

  1. Misschien was het haar eerste dag bij de bakker en had ze al haar aandacht nodig om niet met haar vingers tussen de snijmachine te komen? Of had ze al op haar kop gehad dat ze teveel kletste en sneller moest werken, zoiets?

    Like

  2. Misschien was zij net bezig met de stap 'kijk niet achterom' 😉

    Onze stoep is ook twee keer zo lang als die van de anderen in de straat – hoekhuis – en die mocht ik fijn zelf doen. Maar ach, na zo'n klusje voel je je altijd weer heel tevreden.

    Like

  3. Oh ja het ligt vast aan jou die rare reactie. Ik denk ook vaak dat alles ana mij ligt maar misschien vond die dame jou niet leuk omdat ze jaloers was op wat dan ook. Ik kom het zo vaak tegen, vooral in het zorgcentrum dat, nooit de bewoners, maar personeel en andere vrijwilligers raar tegen mij doen, ik heb me voorgenomen dat ik me dat niet meer aantrek. Kan mij t ook schelen. Mijn ouders zeiden altijd; oh ze zullen wel jaloers zijn . Zo moeten wij ook maar gaan denken.

    Like

  4. Was ik lekker aan het tikken, alles weg…. Nou begin ik maar opnieuw. Dussss…zei ik: wat heb je veel gedaan zeg! Lag je lekker uitgeteld naast meneer Williams op de bank?
    Dit idee van blog schrijven, vind ik erg leuk. Misschien “pik” ik het wel van je. Ik heb dan wel geen Flow, maar kijk ik toch gewoon stiekem af 😉

    Like

Geef een reactie

