Dag 2

Wat zijn vandaag zoal je gedachten, gevoelens, zorgen, vragen, ingevingen?

Vandaag begon rommelig, slecht geslapen, koud en warm gehad vannacht en heel vroeg opgestaan, gedoucht en de kinderen uitgezwaaid en op de bank weer in slaap gevallen.
Eerder zou ik mij daar erg schuldig over voelen maar sinds ik ziek ben weet ik dat dit een onderdeel is van het ziek zijn.

Om 10 uur was ik weer wakker en besloot iemand te bellen , ze heeft dezelfde ziekte en we kennen elkaar via twitter, toen facebook en nu gezellig bellen.
Het gesprek fleurde mij enorm op, wat prettig om een lotgenoot te spreken en om te ontdekken dat je enorm veel overeenkomsten hebt.
Inmiddels hebben we een afspraak gemaakt waar ik mij ontzettend op verheug.

Ik vind het ondanks de vermoeidheid een leuke dag met vele leuke dingen, gezellig gewinkeld met mijn zoon en man en daarna op de thee bij de oudste.
Ik heb er ondanks de enorme vermoeidheid die er op dit alles volgde toch een heel goed gevoel over.

Soms maak ik mij wel zorgen dat ik altijd zo zal blijven, zo vermoeid en met toch veel beperkingen. Maar aan de andere kant ervaar ik dit als een rijker leven, ik leef het voor mijn gevoel intenser.

De best ingeving van vandaag vind ik toch wel dat al mijn hobbyboeken bij elkaar in 1 kast kunnen. Ik heb er ontzettend veel en overal staan ze door het hele huis heen, heel jammer want zo kan ik soms heel lang zoeken naar een boek terwijl als ik een soort eigen bibliotheek aan leg dan verkort ik mijn zoektijd.

In de allereerste klas die ik inrichtte kwam toentertijd mijn begeleidster kijken. Ze zat in de poppenhoek en keek eens rond. “Wat kost jou de meeste energie vroeg ze”. Het opruimen van de kinderen, ze rennen als een kip zonder kop rond en proppen uiteindelijk alles maar in een hoek.
Aha zei ze, dat dacht ik al, want jij hebt geen opruimmogelijkheden gecreëerd.
Verbaasd keek ik rond en realiseerde mij dat ik geen kastruimte had voor de spullen.
Vaste plekken in de klas maken de routines gemakkelijk. En zo ook in huis.

Het is een gekoesterde herinnering aan de begeleidster, ze is vrij jong overleden en het was een ontzettende leuke vrouw.
Ik vond haar zo rustig en bekwaam en hoopte ooit eens ook te kunnen wat zij kon.

Ga ik het boekenkast gebeuren maar eens voorbereiden 😉

13 thoughts on “Dag 2

  1. Zou mij als notoire opruimer niet gebeuren. Hier alles strak en georganiseerd. Als het een zootje is, zorgt dat acuut voor onrust in mijn hoofd. (Uiteraard heb ik wel weer andere gebreken, stel je voor ;))

    Like

  2. Het is heerlijk om jezelf te gunnen in een opgeruimde omgeving te wonen. Daardoor loopt alles zoveel soepeler! Jan, mijn man vindt het allemaal niet zo belangrijk. Dus zijn schuur is één zootje. Maar hij is regelmatig gefrustreerd als ie iets niet kan vinden. Duhuuh… Veel plezier met je opruimactie!!

    Like

  3. 'Maar aan de andere kant ervaar ik dit als een rijker leven, ik leef het voor mijn gevoel intenser'. Wat fijn dat je dat zo ervaart! Daar ben ik eerlijk gezegd wel een beetje jaloers op. Heb momenteel nogal last van het waarheen-waarvoor gevoel.

    Like

  4. Dat snap ik gelijk, maar ik heb een periode in het revalidatiecentrum gezeten en dit was een onderdeel van het programma. Zinvol leven ,werd ik vroeger gelukkig van een leuk project in de klas, vind ik het nu fijn om de dingen thuis soepel te laten lopen.
    En eerlijk is eerlijk ik heb er ook 2 jaar over gedaan om dit te laten landen 😉

    Like

  5. Zoals je kunt zien bij mijn blogberichtje van vandaag functioneer ik ook véél beter met een opgeruimd huis. Nu ben ik een ramp in het huishouden en mijn lijf werkt ook niet mee, maar soms kan mijn lijf mij zo verrassen door na een mailtje zo'n energieboost te krijgen, dat ik als een tornado ahum… lente briesje door de woonkamer kan gaan 🙂

    Wat een logische verklaring van begeleidster, zit héél wat in.

    Groetjes Puck

    Like

Geef een reactie

