Dag 3

Kun je beschrijven wat je rol in het dagelijks leven is?

Ik heb een tijdje naar deze vraag gekeken,want ik vind hem enerzijds moeilijk, confronterend en anderzijds kan ik er ook heel veel over vertellen ;-).

Mijn rol, ik ben een moeder, van drie heerlijke kinderen. Daar steek ik veel energie in, dat heb ik altijd gedaan en dat vind ik nog steeds belangrijk. Het is een soort ik kom thuis gevoel, toen ik moeder werd. Aan de andere kant, waar zijn alle rollen behang denk ik regelmatig πŸ˜‰
Het is aan de aan de andere kant ook mijn grootste frustratie want ik denk altijd ,ik doe het niet goed genoeg.

Ik ben de vrouw van Meneer Williams, dat ben ik al bijna 12,5 jaar en we zijn dit jaar 15 jaar samen. Ook hier weer de zelfde overgave en frustratie ;-).

Ik ben de dochter van, ik ben enig kind, heb geen vader, mijn kindrol is altijd een beetje dubieus geweest. Was ik kind, was ik verzorger,…de laatste jaren heb ik heel bewust voor de kindrol gekozen. Het kon ook niet anders, met mijn slechte gezondheid had ik al mijn handen vol aan de kleine mensen thuis.
Dat heeft de rollen wel veranderd tussen mijn moeder en mij. Ze is erg afstandelijk en we hebben niet veel contact meer.

Schoondochter ben ik ook, ook al heb ik geen contact meer met mijn schoonouders. In de tijd dat het wel was heb ik ontzettend geprobeerd een goede schoondochter te zijn.
Ik stak er veel energie in, en heb echt geprobeerd mijn schoonouders te begrijpen.
Toen mijn zwager ineens na 10 jaar, besloot weer van de familie een onderdeel te zijn met zijn nieuwe vriendin, was ik ineens niets meer. Ik werd zo van het toneel geveegd, ik heb het eerst met volle verbazing aangekeken en toen ze het te bont maakten heb ik mijn mond open gedaan.
Meneer Williams kende het proces al maar ik heb het allemaal bloot gelegd. Dat werd mij niet in dank afgenomen.

Ik heb regelmatig de rol van klokkenluider, niet bewust maar ik vind het moeilijk om mijn mond te houden. Ik kan niet tegen onrecht, houd niet van gekonkelfoes en wil mezelf aan kunnen kijken.

Onderwijzeres, bibliothecaresse zijn ook mijn rollen geweest. Onderwijzen was mijn hart en ziel en heb ik ontzettend van genoten. Bij tijd en wijle mis ik het enorm.

Ik ben een baasje, van twee ontzettende lieve en leuke honden. Ik blijk een goede hondenopvoeder te zijn, had ik nooit verwacht πŸ˜‰

Vergeet ik bijna een hele leuke rol, als vriendin! Ik ben niet iemand die heel veel vriendinnen heeft. Ik heb er een aantal en wil ze ook graag allemaal aandacht geven.
Soms lukt dat goed en soms gaat het wat minder. Dan stuur ik ze een berichtje en vertel ze dat ik heel moe ben of druk in mijn hoofd.
En dan sturen ze terug dat mij kennen, en het weten πŸ˜‰

Ik zal vast een aantal rollen zijn vergeten maar dit is wel het allerbelangrijkste, vergeet ik bijna de rol van creatief brein πŸ˜‰ en ga ik nu gauw de tafel in orde maken voor een uitleg van een patroon!

13 thoughts on “Dag 3

  1. Ik sluit me aan bij de opmerking van Karin. En ik wil je nog even zeggen dat ik het superstoer van je vind dat je dit alles zo met ons wilt delen. Ik volg het met veel aandacht. Het schriftje ligt hier namelijk ook te wachten, Β΄k moet alleen nog even de moed vinden!

    Like

  2. Leuk om zo de stukjes over jou te lezen. Dank je wel dat je dit met ons deelt.
    EΓ©n rol van jou voor mij is die van inspirator: je stukjes zetten me vaak aan het denken, vooral over hoe je omgaat met de drukte in je hoofd of je energiebeperkingen. Dat is herkenbaar voor mij en ik vind het fijn om te lezen hoe een ander daar mee omgaat.

    Like

Geef een reactie

