Dag 5

Waar kun je je over opwinden?

Ai…waar kan ik mij over opwinden, eigenlijk over heel veel maar ik probeer de ergste er dan maar uit te lichten.

Ik kan mij ontzettend opwinden over nemers. Dat zijn mensen die nemen altijd maar, liefde,vriendschap, etc. Ze nemen altijd en geven praktisch niets terug.
Of alleen als het ze uitkomt.
Ik leerde in de therapie dat je gevers en nemers hebt. En zei de therapeute wel eens met een streng vingertje een nemer wordt nooit een gever en ook niet andersom.
Regelmatig omringde ik mij met nemers, ik was mij er niet zo van bewust totdat ik ziek werd en merkte dat er heel veel mensen het ineens moeilijk vonden om met mij om te gaan.
Dat deed pijn en werd ik ook boos om. Nu kijk ik goed uit, ervaar ik het als nemen, laat ik die persoon in de wacht staan.

Over het gemak waarmee mensen elkaar kwetsen. Ik kan mij daar mateloos aan storen, hoe heeft het ooit zover kunnen komen dat mensen vinden dat ze alles maar tegen elkaar mogen zeggen.
Van de hond die plast tegen een bosje tot het aanspreken op abnormaal gedrag.
Ik krijg vaak de neiging om dan te roepen , doe is ff normaal man :-).

Ik erger mij aan de lage lonen in het werkveld, waar mensen hard buffelen, en proberen hun dagelijks leven rond te breien. Waar dan een enorme bonusgraaier boven staat, die rustig een paar ton aan bonussen binnen haalt. Waar met gemak meer mensen van aan het werk kunnen, waardoor de werkvloer iets rustiger wordt en er meerdere mensen gelukkig zijn.

Over de toenemende drukte in onze maatschappij, nog meer vernieuwingen, nog sneller, nog meer mensen op 1 plek, nog harder werken,nog meer snufjes met allerlei stralingen, nog ….

De enorme verwachtingen die er aan veel kinderen wordt gesteld, waar in sommige situaties met de flexibiliteit van kinderen wordt geschermd alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Tuurlijk kan Storm , of Strand naar de voorschoolse opvang en overblijven en naar de naschoolse opvang. Uiteraard kan Donder dat 5 dagen in de week.
Geen probleem voor onze Vlinder om in het weekend te hockeyen, paardrijden en naar ballet te gaan en daarna lekker met paps en mams naar de stad.
Vervelend, geen punt toch, onze Veer vindt de nintendo zo leuk, heerlijk rustig ook hoor.

De vreselijke betutteling van de overheid en de eenzijdigheid waarmee ze bepaalde zaken belichten.
De roken campagne, vind ik daar een heel goed voorbeeld van. Bergen geld zijn er tegen aan gesmeten om mensen er van te overtuigen dat roken slecht is.
Stelt u zich voor dat u, uw tanden poetst met merk x. U komt bij uw tandarts en deze constateert drie gaatjes en twee afgebroken kiezen.
Getver wat balen zeg, wat komt het van merk x..weg met die rommel.
(nu weet ik dat een verslaving anders werkt hoor;-) Maar ik vind als het gezegd is, minstens drie keer is het je eigen verantwoording.
Hoef ik niet tig keer per dag te horen, op pakjes te zien, enorme voorlichtingscampagne noem allemaal maar op.
Eigen verantwoordelijkheid is erg belangrijk.

U merkt als ik op dreef ben , dan kan ik mij over een aantal dingen behoorlijk opwinden hoor!
Ik heb nu de “grote”zaken besproken, uiteraard heb ik nog wel ‘kleine”zaken maar die laat ik maar hier buiten.

12 thoughts on “Dag 5

  1. En dat al zo vroeg op de morgen zeg! Poeh, het is wel even een schrijfsel die ik moet laten bezinken. Gevers en nemers, ik kende 'm niet maar ik kan 'm zéker plaatsen! En die Storm en Vlinder, ik vind ze zo zielig! Die kinderen hebben als ze jong zijn al geen tijd om te leven… Lekker een keertje vervelen, daar worden ze creatief van, tóch? Mooi geschreven, Mevr. Williams!!

    Like

  2. Ja die bonusgraaiers, managers noemen ze dat hier! en als ze afgedankt worden nog een dikke ontslagpremie! Ik heb mij al dikwijls afgevraagd of het mogelijk is dat een mens, die betaald zou worden naar zijn intellectueel vermogen, toch moeilijk tientallen keer meer kan verdienen dan zijn ondergeschikte! Zóóóveel slimmer kan die manager toch niet zijn?
    Wij zijn in elk geval te dom om het begrijpen ;-),
    X

    Like

  3. “De enorme verwachtingen die aan kinderen wordt gesteld.” Wat een ijzersterk antwoord. Ik zie in mijn omgeving ook dat kinderen op hun tandvlees lopen. Omdat hun ouders geen dokter zijn geworden, moet hun kind dat maar worden. Triest…

    Like

Geef een reactie

