Dag 10

Wat zijn de belangrijkste thema’s en onderwerpen in je leven?

Het belangrijkste is , hoe geef ik mijn leven een draai zonder werk,zonder een betaalde baan.
Ik heb vanaf mijn 15e gewerkt, eerst naast school en een studie, maar eigenlijk altijd gewerkt. Ik vond het wisselend leuk maar ook erg zwaar soms.
Toen de meisjes klein waren werkte ik maar een paar uur in de week, maar na mijn scheiding ben ik veel meer gaan werken.

Ben ik iemand zonder mijn werk vroeg vorige week de maatschappelijke werkster. Ik ben zeer zeker iemand zonder mijn werk. Ik heb verschillende dingen in mijn leven die ik doe en belangrijk vind.
Ze zullen niet de wereldvrede brengen of het medicijn waar we allemaal op wachten maar ik denk en weet ook zeker dat ik bijdraag aan de maatschappij.

De balans vinden tussen allerlei taken vind ik ook nog steeds moeilijk. Dat heb ik altijd moeilijk gevonden maar nu is het een thema wat speelt. Waar ik aan werk,om het goed rond te krijgen.

Het welzijn van mijn kinderen,die elke dag weer voor een verrassing zorgen, vind ik ook heel belangrijk. Ik vind het een taak om ze toch welgemanierd af te leveren aan de maatschappij.

Word ik beter? Of beter dan dit en hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Ik houd mij enorm bezig met onze huidige voeding, de do”s en dont”s en welk effect bepaalde voeding heeft en alle toegevoegde stoffen, wat doet dat met de mens?.
Ook medicijnen neem ik ontzettend onder de loep. En kijk altijd naar alternatieven.

Mijn overgewicht, ik heb er zelf niet al te veel last van, maar ik word er wel helemaal kregelig van dat bij alles wat ik voel of heb,de doktoren zeggen dat het door mijn overgewicht komt. En als ik mezelf dan braaf zie eten, zonder gluten, zonder e nummers, en suikervrij dan baal ik, dat het zo op mij drukt. En vooral dat het geen ene ***helpt!
Behalve dat ik mij beter voel, beter slaap en minder opvliegers heb.

En natuurlijk hoe krijg ik die vervelende buurman weg met zijn auto’s 😉
Maar daar lig ik niet wakker van, behalve als hij veel herrie maakt , dan weer wel!

10 thoughts on “Dag 10

  1. van dat gewicht.. herkenbaar 🙂
    ook ik heb geen werk en dat gaat niet meer gebeuren ook. ik geniet van de rust noem het maar mn prepensioen ..

    de buurman krijg je weg door niets te zeggen en zn raam op te meten als hij dat ziet.
    Wedden dat hij nachten wakker ligt om te bedenken waarom je dat deed ?

    xx

    Like

  2. Supervut noemt mijn man het al ;-).
    Nee, de buurman is op de hoogte dat we zijn auto-activiteiten niet waarderen, maar helaas is dat er eentje van jullie probleem, niet de mijne en we bellen continu de politie om ons beklag te doen.
    We hopen dat dat ooit zoden aan de dijk gaat zetten !

    Like

  3. Ben je nog iemand zonder betaalde job is iets wat ik me ook heel vaak afvraag. Ik blijf dat een moeilijk thema vinden. Ik hoop daar ook nog eens ooit mijn rust in te vinden.

    Like

  4. Ik ben pas op mijn 42ste gaan werken, toen manlief de zaak verkocht en opnieuw begon als zzp'er. Dat heb ik 8 jaar gedaan.
    Verder ben ik altijd thuismoeder geweest in volle tevredenheid.
    Jij vindt je draai vast wel. Ik heb er alle vertrouwen in.

    Like

  5. Wat is nou eigenlijk overgewicht? Ik zie zoveel mensen die te dik zijn in de zin van echt echt echt te dik, overduidelijk zichtbaar, en ik zie mensen die een paar kilo te veel hebben en wat dan volgens de tabellen al overgewicht is. Ik heb dat volgens de tabellen ook, en geloof me als je mij ziet zie dan denk je niet wat is zij dik. Raar eigenlijk hè! Wel lullig dat alles of veel nu bij jou op je “overgewicht” wordt gegooid.

    Like

  6. Het is geen kwestie van beter worden, maar leren van het leven dat je doormaakt, of je het nu leuk vindt of niet.En dat gezeur over lijnen en overgewicht…je kan het net zo belangrijk maken als je zelf wilt. Ben jij tevreden met jezelf? Ik wel over jou!

    Like

Geef een reactie

