Dag 20

Wat staat je in de weg en wat kun je daar aan veranderen?

Ik denk dat ik mezelf het meeste in de weg sta. Ik heb er al eerder over geschreven, ik heb veel last van faalangst, ben perfectionistisch en heb moeite met grenzen aan geven. Ook blijkt mijn zelfbeeld niet helemaal juist te zijn 😉
Moeilijk..als ik deze stukken terug lees en aan mezelf denk moet ik zeggen dat ik soms wel eens denk, hee mevrouw, schop onder je billen en gaan met de banaan.
Maar ik weet ook dat het zo niet werkt.

Wat werkt wel? Ik denk dat werken aan mezelf wel werkt, dit project bijvoorbeeld, heeft heel veel inzicht gegeven. Ik heb de vragen eerlijk beantwoord en gedeeld, getoetst aan de buitenwereld zoals ik vaak doe.
Heel vaak zei u dingen waarvan ik dacht, zie je wel ik zie het wel goed.

Ik bezoek de vriendelijke dame en in de privésfeer zijn er ook een aantal dingen veranderd.
Al met al denk ik dat ik goed op weg ben om mijn angsten te verminderen en het tot een soort plankenkoorts kan reduceren en daarmee kan leren leven.
Durf ik mijn projecten op te starten? Vast wel, maar niet vandaag of morgen.
Op dit moment ben ik wankel, sta nog te hinken op een aantal ideeën , en wil er een aantal uitwerken.
Wat gaat voor mij werken, waar ben ik toe in staat en u bent de eerste die het weet..al hoewel de eerste..een van de eersten die het weten!

Ook wil ik het stuk baan goed hebben afgesloten, dat ik er vrede mee heb en denk, dit was het en nu ga ik door. Ik heb in mijn leven altijd zo hard gerend,van project naar project en in de privésfeer ook van evenement naar evenement.
Dol werd ik er soms van, ik heb aan de rem getrokken, en ren niet meer als een kip zonder kop rond.
Goed voorbereiden en dan springen!

14 thoughts on “Dag 20

  1. Dit project werkt niet alleen voor jou. Volgens mij zijn er meerdere lezers die net als ik uitgebreider over het een en ander zijn gaan nadenken. Dus dankjewel daarvoor.
    P.S. Hoe gaat het met je zoon?

    Like

  2. Nou, Mevr. Williams, ik vind het al heel erg stoer dat je dit bent begonnen. Je moet nogal goed in de spiegel kijken (figuurlijk dan hè) bij het beantwoorden van de vragen, en daar is heel veel lef voor nodig! Petje af hoor, en een fijne dag!

    Like

  3. Ik vind dat ook altijd zo balen dat jezelf vaak je eigen grootste probleem is. Want je neemt jezelf immers overal mee naar toe. Waar je ook gaat, daar ben je.

    Maar mooi om te lezen, dat jouw zelf zich verbetert!

    Like

  4. Klinkt duidelijk als iemand die weet wat ze wil én wat ze kan. Dat je je eigen “tekortkomingen” ziet, wil niet zeggen dat ze er ook ZIJN. Maar je bent hartstikke goed bezig. Dat moet je toch ook een ontzettende kik geven!
    Liefs Kakel

    Like

Geef een reactie

