Dag 21

Beschrijf je grootste successen in je leven tot nog toe. En geef ook aan waarom jij dit een succes vindt.

Om te beginnen vind ik het afronden van 2 hbo-studies een groot succes. De ene heb ik gedaan toen ik nog een flierefluitende student was en de ander heb ik afgerond toen ik moeder van 2 kleine meisjes was.
Voor beide heb ik mij ingezet en met succes afgerond.
Ik was heel trots op mezelf, want ondanks dat ik een goed stel herenen heb, is leren niet mijn favoriet.

Ook heb ik veel hobbies mezelf eigen gemaakt, moeilijke projecten aangegaan en doorgezet. Sommige werkstukken hangen te pronken in huis, anderen heb ik weggegeven of verkocht en hoor ik regelmatig nog leuke berichten over.

Ik heb een gezin draaiende gehouden en nog steeds, door behoorlijk wat stormachtige tijden. Ik heb het schip overeind gehouden en het roer recht. Ik ben geen golf uit de weg gegaan en mezelf altijd voor de volle 200% gegeven.
Tot nu toe vind ik mijn gezin ook een groot succes.

Ik heb projecten opgestart die nu nog lopen, zeer succesvol, zowel in mijn werk als hobbymatig.
In 2007 kwam het handwerken weer langzaam uit de kast, ik heb in mijn woonplaats een stich en bitch opgericht. Hier kwamen dames bijeen om samen te handwerken. Dat was lange tijd taboe geweest.
Het was ontzettend gezellig, tot 1 dame besloot zich af te splitsen en een eigen club op te richten, het werd een getouwtrek en ik heb op een gegeven moment gezegd, ik vind het best, jullie doen maar.
Inmiddels loopt de groep als een tierelier en 1 mevrouw is zelfs een behoorlijke bekendheid in handwerkland.

Mijn enorme optimisme vind ik ook een groot succes. Het heeft mij door vele moeilijke momenten heen geholpen en ik kan er op bouwen. Het optimisme komt altijd terug, hoe zwart de nacht ook was, in de morgen als het licht wordt ben ik er weer.
Kijk ik naar buiten, zie een projectje liggen of bel iemand. Vaak geef ik mij dan niet bloot, de zwarte nacht vermeld ik niet omdat ik weet dat het mij niets brengt.
De enige met wie ik het verdriet echt deel is Meneer Williams, altijd en op welk moment dan ook, dan laat ik mijn optimisme zakken.

En mijn laatste succes is toch wel mijn blog, ik ga niet opscheppen over stijgende statistieken en dergelijke maar ik geniet van uw reacties, medeleven en zie u toch allemaal als een zeer welkome en aangename bijdrage aan mijn leven.
Sommige van u ken ik in het echt, met sommige mail ik , sommige ga ik nog ontmoeten. Maar allemaal draagt u bij aan een stukje welzijn van mij.
Dat durf ik wel heel succesvol te noemen!

29 thoughts on “Dag 21

  1. Wat schrijf je toch goed! Daar kun je ook trots op zijn. En ik ben trots op het feit dat ik je heb “ontmoet” in die enorme WWW-wereld. En ik hoop dat we elkaar ooit in het echie ontmoeten. XXX

    Like

  2. Weet je, wat Marja zei, dat bedacht ik me tijdens het lezen ook al. Belangrijk om zo nu en dan eens terug te lezen hoeveel succes jij hebt in het leven. Ik zeg bewust niet “had”, want ik denk dat je ook nu écht op de goede weg zit. Top hoor!!

    Like

  3. Volgens mij kun je nog een succes toevoegen: je bent geworden wie je bent. En dan heb ik het over waarachtig leven. Veel mensen leven niet hun eigen leven maar dat van hun partner of hun baas, volgens de wensen en eisen van anderen.
    Voelen wat je eigen weg is en die inslaan vergt moed en daar kun je ook trots op zijn.

    Like

  4. Wat een mooi logje. Je kunt trots zijn op jezelf. Dat je, ondanks een stormachtig leven, zo optimistisch bent gebleven. Met een lieve man naast je.
    Ik geniet enorm van je logjes.

    Liefs Frederique

    Like

  5. Wat een mooie successen! Inderdaad iets om best trots op te zijn! En wat een leuke opdracht, want zo ben je verplicht om hierbij stil te staan. Je mag jezelf dan eens lekker een flinke schouderklop geven. Iets wat je normaal misschien niet zo snel zou doen, overigens geheel onterecht 😉

    Like

Geef een reactie

