Dag 23

Omschrijf je wens- die intussen een doel is geworden – zo nauwkeurig mogelijk.

Ik kauwde een beetje op deze vraag , voor mijn gevoel had ik dit allemaal al helder en al 10 keer aan u voorgelegd.
Kreeg een beetje het rtl 4 effect, herhaling op herhaling.
Mijn doel/wens is wel duidelijk, dus wil ik u iets anders vertellen.

Een compleet ander bericht,even tussendoor. De door mij bezochte instantie , die om de afkeuring gaat, heeft vandaag gereageerd.
Na een dikke 2 maanden, een aansporing van mijn kant en een aansporing van het werk kwamen ze over de brug.

Helaas, ik mag geen politieagent of kraanmachinist worden. U begrijpt mijn wereld lag in duigen, dit waren mijn diepste dromen en ik mag het niet!
Ik mag ook niets beslissen, niet in de kantoortuin werken. Dat had mij nu altijd zo leuk geleken. Ik zag wel eens die reclame van een bedrijf en daar werkten ze allemaal in het bos.
Heerlijk leek mij dat, maar helaas, te veel licht en te veel lawaai.

Wat mag ik wel, ik mag 5 minuten per dag de stoep vegen (ik maak geen grapjes he, het staat er zo in!) en ik mag 600 keer per uur reiken.
Vooral dat laatste hebben we uiteraard onze fantasie flink op los gelaten.

Ik heb al besloten een diploma-uitreiker te worden, wel in privé situatie en in stilte 😉 Ik kan uiteraard op een kantoor werken, niet in de tuin maar binnen, en dan de hele dag van alles aanreiken.
Een helpende hand kan ik ook aanreiken maar niet meer dan 10 kg en niet te veel licht en lawaai!

Ook denk ik dat ik veel kan bereiken, vooral als ik dit soort adviezen ga opvolgen.
Volgende week heb ik een gesprek met een meneer over dit geweldige rapport, eens zien of hij mij een helpende hand kan toereiken.
Ga ik nu snel mijn stoep vegen, 5 minuten uiteraard!

23 thoughts on “Dag 23

  1. nieuwe achtergrond ? leuk !

    In de molen waar je nu in zit heb ik ook mijn rondjes gemaakt 🙂
    De rapporten zijn te gek voor woorden 🙂
    Uiteindelijk ben ik voor 30 procent afgekeurd en kon ik nog op een sociale werkplaats werken waar ze natuurlijk ook geen vacature hebben. Helemaal afkeuren kon niet want dan moet je helemaal afhankelijk zijn van hulp en zelf tot niets meer in staat zijn. Dat was vier jaar geleden.
    Succes xx

    Like

  2. Haha, klinkt heul bekend. Maar ze zijn vergeten te vermelden hoe vaak per uur je mag buigen, hoeveel kilo je mag duwen en trekken en hoelang je je hoofd in een bepaalde stand kunt houden. Ik heb namelijk de hoop dat wij samen nog eens ooit nettenknoper kunnen worden ;-).

    Like

  3. Och wat curieus!
    Ik had echt het geluk 4 jaar geleden dat de arbeidsdeskundige tot de conclusie kwam dat geen enkele vorm van arbeid passend was op dat moment. Hij zei letterlijk: ik kan niet hier beweren dat u maar koekjes moet gaan inpakken, zonder tranen in mijn ogen te krijgen. Wordt eerst maar beter.
    Dat heeft veel stress gescheeld.

    Like

  4. Nou je bent in ieder geval (nog) niet gepromoveerd tot bonsai-boompjes-knipper wat jarenlang als 'passend' in rapporten werd vermeld. Alsof we hier in Nederland duizenden kwekerijen hebben waar rij aan rij medewerkers zitten die dat alleen nog maar kunnen … je zou ze toch!

    Benieuwd wat er uiteindelijk bij jou uit gaat komen en of je een arbeidsdeskundige treft die het snapt of eentje die de boekjes en protocollen hanteert.

    Like

  5. Wat een idioot rapport. En dat noemen ze dan waarschijnlijk mensen helpen? In de tussentijd heb je ze zelf nog wakker moeten schudden, zodat ze jou hun ideeen per brief konen aanreiken.
    Hard lachen als je durft ;-(
    Toch heb ik enorm gelachen om je blog!
    Liefs Mirjam

    Like

Geef een reactie

