Dag 29

Wat neem je je voor om nooit meer te doen in je leven? Noem minstens vijf dingen en geef er een korte beschrijving bij.

Dit vond ik nog wel leuk in het kader van de dagen schrijven , om met u te delen.

Ik zal nooit meer de schuld op mij nemen terwijl ik er niet schuldig aan ben. Dit vraagt om uitleg,begrijp ik direct 😉
In mijn vorige relatie heb ik heel vaak gedacht dat ik niet leuk was, niet aardig genoeg of te veeleisend. Daardoor zocht hij heil bij andere vrouwen. Dat dacht ik regelmatig, ik zocht de schuld altijd bij mij.
Toen de bom barstte en er een therapeut aan te pas kwam(niet adequaat achteraf gezien 😉 zei hij, nee hoor ik vind je de leukste vrouw die ik ken maar ik wilde gewoon wat voor mezelf.
Uiteraard zakte mij de broek af, maar ik heb wel een jaar moeten knokken om weer een zelfverzekerde Mevrouw Williams te worden!

Ik maak het niet meer mooier dan het is. Met een jeugd zoals ik heb gehad , was ik regelmatig jaloers op mensen die uit een “gewoon”gezin kwamen.Vaak vertelde ik dan heel trots over een leuk uitje, verzweeg het overmatig alcohol gebruik of de vernederende woorden. De ruzies die mijn moeder en stiefvader altijd hadden tijdens dat uitje of vakantie.
Jarenlang heb ik de neiging gehad om dit te blijven doen, inmiddels doe ik dit niet meer.
Het is soms gewoon niet leuk in het leven of in mijn relatie, of gezin. Bij wie niet, zal ik maar zeggen ;-).

Nooit laat ik mij meer zonder verdoving aan mijn gebit helpen. Ik heb jarenlang met angstzweet in de stoel gelegen, nachten wakker en gehuild en afspraken verschoven.
Ik eis nu een verdoving en anders wordt er niet in mijn mond gerommeld!

Ik word ook nooit meer lid van een sportschool. Heel enthousiast begin ik er aan, vlieg wel drie keer in de week er naar toe om binnen een maand een blessure op te lopen of het niet meer vol te kunnen houden. Daar ligt weer een sportschoolabonnement te liggen en geld te eten. Begin ik niet meer aan!

Nooit eet ik meer E621 als toevoeging in een gerecht. Wat een rommel is dat, en wat een schadelijke effecten geeft dat. Dat, dat zomaar in eten mag worden toegevoegd. Gelukkig halen ze het er nu meer en meer uit.

Rond ik het project hierbij af, ik vond het in het begin erg leuk. Had ook het idee dat het inzicht gaf en bepaalde gevoelens waren goed om onder woorden te brengen.
Maar blijkbaar dacht de bedenkster op het laatst en nu..en dat vond ik erg jammer.
Ik vond het leuk om te lezen dat er meer mensen over dingen waren gaan nadenken, ik houd wel van mijn rol als inspirator 😉

18 thoughts on “Dag 29

  1. Een inspirator ben je wel ja 😉 en die voornemens zien er goed uit!
    Ik ben nu ook begonnen, als ik dit hoor weet ik niet of ik het hele schriftje uit maak. Maar zeker de vragen in het begin zijn fijn om even over na te denken.

    Like

  2. ha nou een hele goede inspirator !
    en in veel dingen kan ik me vinden hoor die je nooit meer wil doen !! Al jaren gaan de dingen die mij betreffen ook zoals IK dat wil voor zover mogelijk en dat bevalt prima 🙂

    liefs, Ellen

    Like

  3. Met het schrift hier naast de laptop in de aanslag ga ik zo weer aan het schrijven. Ik vond het heel interessant bij jou mee te lezen en daardoor ben ik het zelf ook op gaan pakken. Dankjewel daarvoor!

    Like

  4. Ik vond het leuk om de 29 dagelijkse onthullingen met je mee te lezen. Dat van die sportschool begrijp ik volkomen! Ik heb momenteel ook zo'n blok beton van een abonnement in mijn nek hangen (ik schreef er vorige week een blogje over) en die e621 probeer ik waar mogelijk ook te vermijden.

    Like

  5. Vond het mooi om te lezen, ik geniet altijd wel van je blog…weet dat ik er niet zoveel onder zet. Vind je een dapper persoon!!
    Fijne valentijnsdag met je al je geliefden om je heen…
    xxx

    Like

Geef een reactie

